Suomesta lähetetään lapsia turvattomaan Somaliaan jäähylle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hui kauheaa!:O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kansalaisuus määräytyy synnyinmaan mukaan, kulttuuri ei. Vaikea voi olla suomalaisen sosiaalitantan mennä näitä tapauksia setvimään. Somaliassahan on kukoistava merenkulkusektori, eikö sinne kannattaisi nuorten miesten lähteä opiskelemaan seiloreiksi ja luoda sitten uraa kaappaamalla rahtilaivoja?

Joitain kansakuntia ei enää edes voi oikein auttaa vaan niistä on tullut ongelmajätettä. Somalia taitaa ikävä kyllä olla yksi niistä.

Suomen sossu takaa Somaliassa asuville somaleille hulppean elintason. Kaikki tietävät tämän huijauksen, mutta jostain syystä siihen ei haluta puuttua. Miksiköhän ei haluta?

Voisikohan tämän "jäähylle" lähettämisen kriminalisoida? Minun mielestä sille olisi lastensuojellulliset perusteet.

Joo, kielletään Afrikkaan matkustaminen. Loistoidea, eiku...

Jos ovat turvapaikkastatuksella niin matkatoimistoyrittäjät palautukseen vaan. Jos ovat saaneet jo kansalaisuuden niin ei noille tapauksille voi mitään. En jaksa tähän hätään selvittää muita mahdollisuuksia.

Suomesta on kadonnut ainakin 150 somalialaistaustaista lasta - ja näistäkin lapsista maksetaan lapsilisät siitä huolimatta, että lasta ei koulussa nähdä. Mun mielestä kummallista toimintaa.

Jos ei pidä kotimaataan turvallisena itselleen, niin miksi lähettää oman lapsensa sinne? En voi käsittää.

Joo, kielletään Afrikkaan matkustaminen. Loistoidea, eiku...

Jos ovat turvapaikkastatuksella niin matkatoimistoyrittäjät palautukseen vaan. Jos ovat saaneet jo kansalaisuuden niin ei noille tapauksille voi mitään. En jaksa tähän hätään selvittää muita mahdollisuuksia.

Ei kielletä Afrikkaan matkustamista, mutta kielletään Afrikasta Suomeen matkustaminen. ;)

[QUOTE="vieras";27374295]Ei kielletä Afrikkaan matkustamista, mutta kielletään Afrikasta Suomeen matkustaminen. ;)[/QUOTE]

Tätä lukiessa tulee mieleen että jos ei oo mitään hyvää sanottavaa kannattaa olla hiljaa, joten:

.

Luin myös sen jutun, kyllä nousi suuttumus tuollaisia käytäntöjä toteuttavia kohtaan! Urhea se tyttö oli ollut kuitenkin, kun oli laittanut välit poikki ja aloittanut oman elämän. Törkeää vaatia, että vieraassa maassa toimisi täysin oman kulttuurin mukaan, ihmekös tuo, jos ne nuoret menevät ihan sekaisin, kun oman identiteetin rakentaminen on vaikeaa kahden kulttuurin välimaastossa.

"Yksi esimerkki Somaliaan lähetetyistä on tyttö, jonka isä vei Somaliaan vastoin tämän tahtoa vuonna 2001, kun tyttö oli 15-vuotias. Isä sanoi tyttärelleen, että tästä piti tehdä "kunnollinen nainen". Mogadishussa tyttö yritettiin naittaa imaamille."

Suomesta on kadonnut ainakin 150 somalialaistaustaista lasta - ja näistäkin lapsista maksetaan lapsilisät siitä huolimatta, että lasta ei koulussa nähdä. Mun mielestä kummallista toimintaa.

Jos ei pidä kotimaataan turvallisena itselleen, niin miksi lähettää oman lapsensa sinne? En voi käsittää.

Mä mietin minkälainen vanhempi pystyy lähettämään oman lapsensa oloihin missä ei itse kykene elämään!

[QUOTE="vieras";27374415]Mä mietin minkälainen vanhempi pystyy lähettämään oman lapsensa oloihin missä ei itse kykene elämään![/QUOTE]

Sellainen vanhempi on sairas ihminen tai sitten Somalian olot eivät ole niin huonot kuin annetaan ymmärtää.

Ilman Somaleita suomi pysähtyy!! Tälläisiä rasistisia uutisia ei saisi julkaista, sillä lähettihän suomalaisetkin lapsiaan ruotsiin sota-aikana ja varmaan nostivat samalla lapsilisiä. Hävetkää rasistit!

Alkuperäinen kirjoittaja Vihreitä äänestävä;27375232:
Ilman Somaleita suomi pysähtyy!! Tälläisiä rasistisia uutisia ei saisi julkaista, sillä lähettihän suomalaisetkin lapsiaan ruotsiin sota-aikana ja varmaan nostivat samalla lapsilisiä. Hävetkää rasistit!

.. ei mene läpi sun provoyrityksesi, liian läpinäkyvä ;)

[QUOTE="vieras";27375341]Voi olla provo, tai sitten ei, mutta en kyllä yhtään ihmettelisi vaikka joku suoltaisi tuollaista tekstiä ihan tosissaan, meinaan sen verran kummalliseksi meno Suomessa on mennyt, että Pahkasian huonoimmatkin jutut jäävät toiseksi.[/QUOTE]

Voi olla. Tässä on nyt kuitenkin kyse noiden tyttöparkojen kohtalosta.

Yhteistyössä