nyt on alkanut harmittaa vauvan nimi.. ei ole enää yhtään nimensä näköinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kanelipulla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kanelipulla"

Vieras
eli siis, minulla on tytär 5kuukautta. kun syntyi oli iso ja suoraan sanottuna lihava eikä kovin nätti, tai minun mielestäni tietenkin mutta myönsin että vauvani ei ole niitä kauneimpia. tukka oli ihan vitivalkoista ja sitä oli hyvin vähän. päädyin
topakkaan, emäntämäiseen nimeen Iida koska tyttö näytti mielestäni ihan Iidalta
. nyt kuitenkin, tytön kasvot ovat sirontuneet ja sievistyneet, sekä tukka muuttunut punaiseksi, nyt antaisin nimeksi Hilla tai Kerttu ja minua surettaa, kun tyttö ei ole enää tippaakaan sen nimen joka ennen sopi niin hyvin, näköinen..

Minulle taas on aina tullut Iidasta mieleen siro tyttö. Ymmärrän kyllä, että nimi harmittaa jos lapsi näytäkään enää nimen näköiseltä. Voisiko nimeä vielä muuttaa?

Entä sitten jos 3 kk päästä lapsi onkin taas iso ja pullukka? Tai 4-vuotiaana poikien kanssa rymyävä pikatyttö? Tai teininä mustiin pukeutuva gootti? Lapset kasvaa ja muuttuu, nimeä ei kannata valita sen perusteella mikä ulkonäöllisesti sopii.

Mullakin harmitti lapsen nimi viikon verran ristiäisten jälkeen. Vieläkään en oikein osaa kutsua häntä omalla nimellään ja se tuntuu jotenkin vieraalta, vaikka pidänkin siitä. Se ehkä harmittaa että sama nimi on melko monella ikäisellään. Niin ja vauvalla ikää vasta pari kuukautta, joten ehkä siihen tottuu :)

Eiköhän siinä käy niin, että nimen olemus muuttuu mielessäsi tyttösi näköiseksi. Siis että kohta Iida-nimi on sinun mielestäsi juuri sun ihanan tyttösesi näköinen. Lapset kasvavat ja kehittyvät omanlaisikseen ajan kanssa ja välillä ovat erinäköisiä ja -oloisia. Omia, ihania itsejään silti :)

No eivät kyllä Hilla ja Kerttu ole yhtään sen solakammat nimet =) - jos nyt nimi voi olla lihava tai laiha. Kertulle on varmasti maistunut liian monta kakkusiivua eikä Hillakaan jaksa juosta...

Ja mitä tulee Iidaan, niin minulle nimestä tulee mieleen hoikka blondi.

Odotin, että vauvalle on lätkäisty nimeksi joku Nyytti, Keiju, Muhku tai Rusina...

Mutta Iida sopii kyllä kaikennäköisille mun mielestä :). Kuten about kaikki nimet, paitsi tietynlaiset merkitysnimet voi aika ajoin aiheuttaa tahattoman koomisia tilanteita (tyyliin 175 kg Keiju...).

Odotin, että vauvalle on lätkäisty nimeksi joku Nyytti, Keiju, Muhku tai Rusina...

Mutta Iida sopii kyllä kaikennäköisille mun mielestä :). Kuten about kaikki nimet, paitsi tietynlaiset merkitysnimet voi aika ajoin aiheuttaa tahattoman koomisia tilanteita (tyyliin 175 kg Keiju...).

tai mstahiuksinen & isokoinen Hunaja :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia