Mikä v*ttu siinä on, että lapset eivät voi olla hiljaa kun puhuu tärkeää puhelua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vittu kun vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vittu kun vituttaa

Vieras
Pienet vielä ymmärtää, mutta 7v ja 6v. Tulivat oikein kiusaa tekemään ja huutamaan korvan viereen. Sitten napsahti minullakin. Nyt ovat huoneissaan ja hiljaa kumpikin! Miten te saatte tärkeät puhelut hoidettua ja onko tuo normaalia, että aina sama juttu! Mikä helvetti tuossa on, että ei saa rauhassa puhua! Huomiota saavat 24/7 kun kotona olen ja täällähän minä helvetti todellakin olen! 1v jotenkin ymmärtää, että ei jaksa odottaa, mutta nuo isommat!!!!! Saako olla vihainen???

Menen ulos puhumaan. Varsinkin jos lapsilla kavereita kylässä.

Sanoin yleensä etukäteen, että nyt ei saa häiritä, äiti puhuu tärkeän puhelun. Eivät häirinneet. Jos jäi sanomatta, niin kyllä oli älinää ympärillä ja asiaa äitille... :D

Puhelu tuli yllättäen, mutta jos sanon kaksi kertaa, että nyt äiti puhuu puhelimessa olkaa hiljaa ja menen toiseen huoneeseen puhumaan 1v:n kanssa niin juoksevat /tulevat heti perään ja möykkäävät. Paloi niin pinna!!!

Puhelu tuli yllättäen, mutta jos sanon kaksi kertaa, että nyt äiti puhuu puhelimessa olkaa hiljaa ja menen toiseen huoneeseen puhumaan 1v:n kanssa niin juoksevat /tulevat heti perään ja möykkäävät. Paloi niin pinna!!!

Kyllä ois kunnon kurinpitokeskustelu meillä tuon jälkeen. Kyselisin syitä ja selityksiä käytökselle sekä lasten suunnitelmaa siitä, miten toimitaan ensi kerralla, jotta perheessä säilyisi parempi tunnelma.

ja meillä on riittänyt kun on sanonut että silloin kun aikuinen puhuu puhelimessa siihen ei tulla mölyämään. eivätkä ole tulleet.

Olen sanonut tästä jo niin monta kertaa ja suuttunutkin. Ei voi olla noin kovapäisiä kun kaikki muut asiat luonnistuu ja ovat kilttejä. Aina heille ollut tämä minun puhelimessa puhuminen joku ongelma. Enkä todellakaan puhu usein. Ihan vaan pakolliset jutut, enkä ole edes juoruilevaan typpiä enkä kännykkää kanteleva ihminen muutenkaan. Puhelinlaskutkin 12 euroa, joten en vietä puhelimessa aikaa. Jos joku arvelee sen johtuvan siitä. Tämä on ainoa asia missä nuo ei tottele!!! En tajua!!!

kaatosateeseen en mene ja 1v pitäisi tulla mukaan sinne, kun nuo taas huudattivat sitäkin. Ei siis meillä onnistu ulkona puhuminen.

Aivan, sulla toi 1vee siinä kans.

Pidät palaverin asiasta jos ressaa. Teet selväksi että silloin ollaan hiljaa kun äiti on puhelimessa! Jos ei sana kuulu niin siitä seuraa...

Mitä se rankku sitten olisi? Meillä on sama juttu. Ei tunnu 7v. älyävän, ettei silloin selitetä muuta, kun toinen puhuu puhelimessa. Ei kun oikein tulee kysymään juuri silloin jotain tärkeää, kuten "Äiti, väritänkö mä tän kuvan punaiseksi vai siniseksi?"

[QUOTE="vieras";27452514]Mitä se rankku sitten olisi? Meillä on sama juttu. Ei tunnu 7v. älyävän, ettei silloin selitetä muuta, kun toinen puhuu puhelimessa. Ei kun oikein tulee kysymään juuri silloin jotain tärkeää, kuten "Äiti, väritänkö mä tän kuvan punaiseksi vai siniseksi?"[/QUOTE]

siis juuri tätä! keksitään tikusta asiaa jos ei muuta!

Meillä sama homma! ja että se on rasittavaa. Yleensä koitan järkätä puhelun siihen kun pienet nukkuu päikkkäreitä ja sitten pistän isommat pihalle tai "telkeän" ne omaan huoneeseen. Sitten kun tulee noita yllättäviä tilanteita niin koitan parhaani mukaan irvistellä, heristää nyrkkiä ja komentaa eleillä ja ilmeillä =D

Mun tädillä on 15 ja 13v. jotka edelleen roikkuu hihassa ja saikkaa jos äiti on puhelimessa.

Yhteistyössä