Jos mahdollisesti "jää kiinni" niskaturvotus-ultrassa, niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
onko automaattisesti pakko mennä siihen lapsivesipunktioon rv.15 - 16 vai saako kieltäytyä menemästä ja sanoa, että otamme vaikka sitten vammaisen lapsen vastaan?

En onneksi ole vielä riski-iässä, mutta ainahan on syytä varautua yllätyksiin mitä elämä tuo tullessaan. Silti olen sitä mieltä, että jos lapsi ei olisikaan terve, niin hänetkin otamme kyllä vastaan. Hänellä on oma tarkoituksensa ja merkityksensä olla täällä.

Ei tietenkään ole pakko. Huomaathan kuitenkin, että myös tuo nt-ultra on seulontamenetelmä, joten herää kysymys miksi olet sinne menossa?

Esimerkiksi siksi, että ultrasta ei ole tainnut vielä kukaan saada keskenmenoa.

Joissakin maissa tosin käytäntö taitaa mennä niin, että jos tietää ettei tahdo aborttia, ei tarjota seulojakaan. Nimenomaan siksi, että punktiossa on riskinsä, ja pelkkä tieto ei ehkä ole riskin arvoinen.

Itse "jain kiinni" esikoisen kanssa, ja en mennyt lapsivesipunktioon, koska en olisi kuitenkaan aborttiin paatynyt vaikka lapsella olisikin ollut down. Ja ultraan taisin menna ihan samasta syysta kun lahes kaikki muutkin; varmistamaan etta siela on oikeasti vauva jonka sydan sykkii ;)

Itse "jain kiinni" esikoisen kanssa, ja en mennyt lapsivesipunktioon, koska en olisi kuitenkaan aborttiin paatynyt vaikka lapsella olisikin ollut down. Ja ultraan taisin menna ihan samasta syysta kun lahes kaikki muutkin; varmistamaan etta siela on oikeasti vauva jonka sydan sykkii ;)

siksi minäkin menin. Nähdäkseni omin silmin että sielä todellakin on joku. Omalla rahalla ei oll vara mennä aikasemmin. Seuloista oli se kanta meillä että ei mennä vaikka turvotusta ois ollu. Ja pakollisia ne ei onneksi olekaan.

Me "jäätiin kiinni" nt-ultrassa, mutta ei otettu lapsivesipunktiota. Se hoitaja joka meille esitteli punktiota puhui kyllä aika voimakkaasti sen puolesta, mutta todettiin että riski on meille ihan tarpeeksi pieni vain ns. narahdettiinkin eikä menty.

Ja ainakin meillä kysyttiin nt-ultrassa että osallistutaanko seulaan, eli halutaanko että turvotus mitataan. Eli ultraavat siellä kyllä muutakin kuin sen nt:n.

Eikö teillä ole varhaisultra ennen nt-ultraa? Minulla on jokaisessa raskaudessa ollut ekalla lääkärikäynnillä ultra. Ennen nt-ultraa. Nt-ultraan en ole koskaan sitten mennytkään, keskiraskauden rakenneultraan vain.

[QUOTE="vieras";27473106]Eikö teillä ole varhaisultra ennen nt-ultraa? Minulla on jokaisessa raskaudessa ollut ekalla lääkärikäynnillä ultra. Ennen nt-ultraa. Nt-ultraan en ole koskaan sitten mennytkään, keskiraskauden rakenneultraan vain.[/QUOTE]

Meil on eka lekuri siinä rv 15 joten eka tarjottu on nt. Ja ei se kyl kysyny mitään, mittas vaan turvotuksen ja tuumas että jos nii mitä me halutaan tehä.

Mä "jäin kiinni" nt-ultrassa ja punktiossa selvisi ettei vauva tulisi elämään synnyttyään kuin joitain tunteja tai max päiviä. Joku voi ajatella että ottaa sairaan lapsen vastaan, mutta mä en pystynyt sellaista taakkaa kantamaan enkä oikein nähnyt syytä miksi olisi pitänytkään. Kun ei olisi saatu pitää kuitenkaan :-(