Raasepori säästää koululaisten jouluateriasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Koulujen jouluateriat eivät ole kovin kaksisia maultaan. Varmasti edullisemmin saadaan paremman makuinen ateria. Eli jos jostain on säästettävä, niin tuo on aika harmiton kohde.

[QUOTE="vieras";27478849]Joulun tunnelmahan se tärkein olisi vaan vitut, sekin kielletään.[/QUOTE]

Riisipuuuro on edullista ja pari mantelia joukkoon (jos budjetti kouluissa sallii), niin tunnelma on taattu :D

[QUOTE="vieras";27478959]Kuinka monen lapset syövät joululaatikoita? Eiköhän ne aivan oikeasta paikasta ole säästämässä.[/QUOTE]

Meidän ainakin syövät :D Mutta saavat niitä kotonakin, eivät koulussa tarvitse

[QUOTE="vieras";27478959]Kuinka monen lapset syövät joululaatikoita? Eiköhän ne aivan oikeasta paikasta ole säästämässä.[/QUOTE]

Olisko syytä säästää kesäkeitossa, maksalaatikko, tilliliha, liha keitto??

[QUOTE="vieras";27478990]Olisko syytä säästää kesäkeitossa, maksalaatikko, tilliliha, liha keitto??[/QUOTE]

Miltä vuodelta teidän koulun ruokalista on, ei täällä ainakaan ole mainittuja ruokia ollut vuosiin tai vuoskymmeniin listoilla. Kannattaisi säästää jostain muusta kuin suunnittelijan palkasta.

On toi mun mielestä parempi säästökohde kuin se että opettajia lomautetaan. Eihän tuollainen teollisuusateria muutenkan miltään kunnon jouluruualta maistu ja monille uppoaa varmaan tuo puuro paremmin.

Eikö lapset syö enää jouluruokaa kouluissa?

Ei siitä nyt niin hirveän pitkä aika ole kun itse olin yläasteella (olen 23v) ja silloin kyllä lähes kaikki tykkäsivät kun oli jouluruokaa. Niin ruuista kuin tunnelmastakin.

Kaikilla nyt on joku jouluinen ruoka on josta ei tykkää (mulle sillit ym. kala, hyi.) mutta kaikki sieltä nyt jotain hyvää syötävää löytää.

Kiitos vain nykyäidit kun ette jaksa enää edes perinteisiä jouluruokia enää väsätä. :(

[QUOTE="vieras";27479002]Miltä vuodelta teidän koulun ruokalista on, ei täällä ainakaan ole mainittuja ruokia ollut vuosiin tai vuoskymmeniin listoilla. Kannattaisi säästää jostain muusta kuin suunnittelijan palkasta.[/QUOTE]

Sitä en tiedä mutta kun on iso kunta niin ei valitukset auta. Minkäs teet?

Ihmehommaa. Ja Rääsyporin veroäyrikin nousee 22 senttiin. Suomen korkeimmaksi siis. Eipä ossaa hurrit hoitaa raha-asioita sitten alkuunkaan näämmä.

Olisiko sittenkin syytä tsekata vaikka 20 Suomen pieniveroprosenttisimman ja ns. "onnellisimman" kunna kielistatus?
Vai kivempaa/terkoituksenmukainta muuten vain kuvitella (ja kansankiihottaa) muuta?

MIKSI antaa ikävien faktojen häiritä agitaatiota?
:D

Olisiko sittenkin syytä tsekata vaikka 20 Suomen pieniveroprosenttisimman ja ns. "onnellisimman" kunna kielistatus?
Vai kivempaa/terkoituksenmukainta muuten vain kuvitella (ja kansankiihottaa) muuta?

MIKSI antaa ikävien faktojen häiritä agitaatiota?
:D

No enpä tiiä. Taitaa olla niin että saavat tukea niin paljon että helppoa. Ja raha ja onnellisuus ei oo sama asia, luulin että sä sen tiedät. Ja mulla mitään kansankiihotusta oo. Sanoin vaan että on se aika hassua, että hurrikaupunki on paskimmassa jamassa koko Suomessa vaikka yleensä luullaan että rahaa on kuin roskaa.

No kunhan nyt jotain lounasta saavat nenänsä eteen.
Sillon kun määä olin nuor.. Niin toi koulun jouluateria oli yks kamalimmista ruuista :x Aika moni maisto toki kaikkee - pienen nökäreen. Törkeesti meni ruokaa roskikseen.