Tänään nähtyä: muslimit söivät liivatetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joo, eli mites liivateet nykyään valmistetaankaan? On vain sellainen muistikuva, että sian tai naudan nahoista ja sen sellaisista jämistä. Meinaan vaan, että tänään cittarissa oli synttärikakkua tarjolla. Kysyin myyjältä, että sisältääkö vadelmahillo liivatetta kun se on niin kiinteä. Vastaus oli kyllä. Omasta puolestani ihan ok, mutta vieressä seisoi muutama muslimia jotka itsekin söivät hyvällä ruokahalulla.
Olisko kauppiaan pitänyt laittaa lapun pöydän päälle jossa selkeästi lukisi, että kakku sisältää liivatetta?
Tai no, puolestaloukkaantujille se olisi ehkä rasismia, kun ei ole erillistä täytettä tarjolla.

Kyse on siitä,että kaikki ei tiedä liivatteen mahdollisesta alkuperästä jos on kyse esim. maahanmuuttajista (itse olen useita kertoja kaupassa "tulkannut" tuoteselosteesta asiaa). Ja näin ollen syövät sitä tietämättään, tosin joskus liivate voi olla myös naudasta ja silloin se on sallittua (riippuen miten tiukkaa linjaa noudattaa.Jotkut eivät syö nautaliivatetta jos se ei ole halal).

Viitateten äskeiseen tarkkuuteen, jotkut noudattavat "löysempää" linjaa, että välttävät ainoastaan lihavalmisteitä, eivät mahdollisia sikaperäisiä lisäaineita .
Kun taas jotkut ovat niin tiukkoja että ovat hyvin tarkkoja etteivät syö tiettyjä E-koodejakaan koska ne voivat olla sikaperäisiä.

[QUOTE="hmm";27483902]oliko ne muslimit vai juutalaiset vai kummatkin jotka saivat synnin anteeksi jos tietämättään söivät jotain kiellettyä?[/QUOTE]

muslimit ainakin. Jos tietämättään/vahingossa syö jotakin kiellettyä niin se ei ole syntiä, mutta jatkossa sitä pitää välttää "kun tulee tietoiseksi" siitä.

Liivatteesta saa hurrrrrrrrrrrrrrjasti protskua:p

Mä oon nähny muslimin joka söi grillimakkaraa kesämökillä. Perheensä kanssa vaan ei syönyt sianlihaa. Sitten taas oon ollut päiväkodissa töissä jossa oli vanhempia jotka on tarkkoja myös liivatteen kanssa. Ei kaikki muslimitkaan pidä niin väliä noista säännöistä, niin kun ei juutalaiset tai kristitytkään.

Ou nou! Voiks tässä maailmassa enää mihinkään luottaa???
Mä oon nähnyt kun muslimi juo viinaa! Ja toisella on tatuointi ja meidän lähikaupassa yks muslimi pelas uhkapelejä!
Niin ja tiedän muslimeita, joilla on asuntolainaa, siis lainaa tavallisesta pankista, joka kiskoo korkoja!

• Tykkää
Reactions: Wolt ja waninka

Yhteistyössä