Miehesi suusta: "Hän on kuin poika, jota en koskaan saanut..." Mitä tunteita herättäisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27493054]Ihanaa, että tuolla pojalla on miehesi kaltainen "mieskaveri". Lapsella ei kai voi olla liikaa rakastavia turvallisia aikuisia elämässään.[/QUOTE]

Lisäys vielä, että jos teillä yhdessä tyttöjä, en usko että rakastaa tai arvostaa heitä yhtään vähemmän eli ei kannata olla mustasukkainen tai muutenkaan pahoilla mielin, tekevät vaan pojan kanssa ehkä eri asioita ja kokemus erilainen ja näitä ei kannata verrata toisiinsa. Tai jos tuon lapsen äiti liittyy jotenkin miehesi menneisyyteen niin toivoisin sinun siinäkin tapauksessa kykenevän riittävän vastuulliseen aikuisuuteen tuon pienen pojan tähden, suhde miehesi kanssa voi olla hänen pienen elämänsä kannalta ratkaisevankin tärkeä olematta mitenkään pois teidän perheeltänne. Mitään muuta ei niin toivoisi kuin että aikuiset pystyisivät ohittamaan omat kipunsa edes lasten tähden. Olisit ylpeä miehestäsi sillä ei ole ihan vähän jos kykenee välittämään jostakusta tuolla tavoin. Mulle kelpaisi ja sitä parempi mitä useammasta pienestä tai vaikka isommastakin ihmisestä kykenee välittämään.

Eikö tuntuisi, että et ole jollain tapaa pystynyt sitä poikalasta miehellesi antamaan? Että olet "epäonnistunut"?

Ei tuntuisi, koska se on aina miehestä kiinni kumpaa sukupuolta sieltä syntyy.

Tuon lauseen merkitys riippuu vähän siitä, miten se esitetään. Se voi olla toisaalta sellaista kaipuuta siihen poikaan, että ne tyttölapset eivät olisi mitään verrattuna poikaan. Tai se voi olla sitä, että isä on onnellinen tyttölapsistaan, mutta olisi vielä kaivannut yhtä poikaakin esim. harrastusta jakamaan tms.

Eikö tuntuisi, että et ole jollain tapaa pystynyt sitä poikalasta miehellesi antamaan? Että olet "epäonnistunut"?

No ei. Miksi se sinun epäonnistumisesti olisi. Lapsen sukupuoli on pelkkää sattumaa, ja miehen spermahan sen loppupeleissä ihan noin biologian kannalta määrää, tuleeko tyttö vai poika. Eli jos jotakuta on ihan pakko syyttää, niin miehen itsensä "vika" se on.
Mutta en usko, että mieskään ketäään syyttelee tai edes asiaa sen kummemmin miettii. Tuo voi olla vain sellainen hetken haikea ajatus, joka on juolahtanut mieleen.

Sitten jos harvasepäivä jankkaa asiaa, että "miksi minulla ei ole poiaa", niin sitten on ongelma miehellä.

tarkoittaa vaan sitä että kyseinen lapsi on hänelle rakas ja tärkeä

ei kannata aina ajatella asioita niin helvetin monimutkaisesti niinkuin naisilla usein on tapana

Mä olen samaa mieltä sun kanssa vaikka olen itsekin nainen. Naisten kanssa on usein hirveän raskasta olla tekemisissä kun kaikkea mietitään ja vatvotaan ihan hirveästi. Ja usein tuntuu että kaikesta oikein tekemällä tehdään ongelma, että ei edes yritetä lähestyä mitään asiaa koskaan neutraalimmmasta, saati positiivisesta, näkökulmasta tyyliin ei se varmaan tarkota että..., vaan aina nimenomaan että ai kauheaa ja varmasti on tosi tyytymätön suhun ja teidän elämään jne.

*tooosi syvä ja väsynyt huokaus*

Ajattelisin että hän pitää pojasta.
Sitä ihmettelisin jos miehesi sanoisi noin, ja hänellä olisi jo poika.

[QUOTE="vieras";27493140]Mä olen samaa mieltä sun kanssa vaikka olen itsekin nainen. Naisten kanssa on usein hirveän raskasta olla tekemisissä kun kaikkea mietitään ja vatvotaan ihan hirveästi. Ja usein tuntuu että kaikesta oikein tekemällä tehdään ongelma, että ei edes yritetä lähestyä mitään asiaa koskaan neutraalimmmasta, saati positiivisesta, näkökulmasta tyyliin ei se varmaan tarkota että..., vaan aina nimenomaan että ai kauheaa ja varmasti on tosi tyytymätön suhun ja teidän elämään jne.

*tooosi syvä ja väsynyt huokaus*[/QUOTE]

Tekee miehetkin tuota, kyse on enemmän persoonallisuuden eroista. Oikeasti vituttaa oma mies aika usein, kun aina pohtii ja miettii, että mitähän sanomisteni takana on ollut, vaikka takana ei ole ollut yhtään mitään. Kamalaa vatvomista ja nimen omaan ongelmien rakentelua. Ja yksi miespuolinen työkaverini on ihan samanlainen. Hän pähkäilee aina mitä ihmeellisempiä ihmissuhdejuttuja ja jaksaa ruotia niitä tuntitolkulla, sen sijaan, että suoraan näiden ihmisten kanssa ottaisi asian esiin.

[QUOTE="jaahas";27493153]Tekee miehetkin tuota, kyse on enemmän persoonallisuuden eroista. Oikeasti vituttaa oma mies aika usein, kun aina pohtii ja miettii, että mitähän sanomisteni takana on ollut, vaikka takana ei ole ollut yhtään mitään. Kamalaa vatvomista ja nimen omaan ongelmien rakentelua. Ja yksi miespuolinen työkaverini on ihan samanlainen. Hän pähkäilee aina mitä ihmeellisempiä ihmissuhdejuttuja ja jaksaa ruotia niitä tuntitolkulla, sen sijaan, että suoraan näiden ihmisten kanssa ottaisi asian esiin.[/QUOTE]

Ok, totta varmastikin, ehkä kuitenkin vähän yleisempää naisilla...? No joka tapauksessa typerä yleistyis oli (niinkuin nyt kaikki yleistäminen aina on), sori. Vaihdetaan tilalle sana ihmiset, jotka vatvoo jne.

[QUOTE="vieras";27493196]Miehen puolelta se tulee, onko syntyvä lapsi poika vai tyttö. Ei nainen siihen pysty millääntapaa vaikuttaan.[/QUOTE]

mies antaa molemman sortin siemeniä mutta nainen päättää kumpi pääsee maaliin

että kyllä se naisesta on enempi kiinni

[QUOTE="vieras";27493268]Paskan marjat, pienet ja punaset.. Taitaa olla ruutikon ruudit päässy kostumaan ennen biologian tunteja...[/QUOTE]

yritätkö väittää että mies voi päättää kumpia laakasee

[QUOTE="...";27493290]No nykylääketieteen kanta on se, että miehestä sukupuoli on kiinni, mutta voihan toki olla, että palstan kaikkitietävät meediot tuntevat nämä asiat paremmin.[/QUOTE]

palstameediona sanoisin että vauvan sukupuoli on edelleenkin kiinni sattumasta

Yhteistyössä