Käytin luunappia ja tyytyväinen siihen, saa haukkua! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huh vihdoinkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huh vihdoinkin

Vieras
Lapsi puri/raapi jatkuvasti pienempää ja kaikki keinot käytettin, ihan jokainen mahdollinen ja otimme kaikki neuvot vastaan, ei loppunut.

Lopulta joku sanoi, että kannattaa kokeilla jos mikään ei auta. Ei ole oikein sekään, että lapsi joutuu jatkuvan väkivallan kohteeksi. Väärin se luunappi on, mutta vielä enemmän väärin on antaa toista sattua jatkuvasti.

Loppui pureminen kuin seinään ja tarvittiin vain kolme kertaa, olen niin tyytyväinen tähän. Nyt kenenkään ei tarvitse kokea väkivaltaa.

Saa lytätä, teillähän olisi varmasti ollut niitä parempia ratkaisuja tähän pilvin pimein. :laugh:

Ota enskerralla paistinpannu, sillä kun huitaset niin voit rauhassa palstailla koko illan.

Ihan oikein teit!! Kyllä näistä tän päivän nuorista näkee ihan tarpeeksi, että niille on jääny luunapit antamatta. Niin paljon sairasta porukkaa ns. vapaan kasvatuksen tuloksena. Lasta on rankaistava, että tietää tehneensä väärin.. Pahoinpitely just joo!! Just tollasten kukkahattu tätien jälkikasvu täällä tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia, kun luunapin antamistakin kutsutaan pahoinpitelyksi...

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
No väärinhän se on, mutta tässä on iso mutta: Onko oikein antaa lapsen pahoinpidellä toista jatkuvasti, eli joku lapsi saa jatkuvasti kokea väkivaltaa joka on myös vaarallista, ihmisen purema ON vaarallinen.
Tässä käytetään äärikeinoja jotta suojeltaisiin toista. Onko parempi antaa lapsen aiheuttaa väkivaltaa toiselle vielä 100krt jos vaihtoehtoisesti antaa muutaman vaarattoman luunapin, joka ei varmasti aiheuta kenellekään vakavaa tulehdusta ja pahimmillaan kuolemaa?
Sitä voi moni kukkahattu miettiä. Jos muut keinot on todella käytetty, tuo on pakko tehdä, tässä SUOJELLAAN lasta pakkotilanteessa.

Meillä kuopuksella tullu nyt kans toi pureminen ihan ongelmaks asti, on siis yhtäkkiä alkanu puremaan siskoo jos on riitaa (kuopus siis 1v5kk), mä en tota luunappia nyt pidä niin pahana asiana, mut meillä sellasta ei hyväksytä eikä muutakaan "väkivaltaa".
Meillä on rangaistuksena nyt toruminen ja se et kuopus nostetaan tilanteesta pois, esim. otetaan keittiöön rauhottumaan, huomaa et kyllä tietää tehneensä väärin ja on kamala paikka joutua jättään leikki kesken ja tulla äitin kans keittiöön rauhottuun. Esikoisella meillä oli käytössä (tai on mut sitä ei oo tarvinnu käyttää pitkään pitkään aikaan) häpee nurkka, siis joutuu vessan oven eteen istumaan jos tekee tuhmuuksia eikä kielloista huolimatta tottele ja siinä istuu 2-3 min (iän mukaan siis aika), tää ei vaan ihan tällä tavalla toimi kuopuksen kohdalla kun on niin pieni eli tarvii olla vanhemman samassa tilassa lapsen kans. Ootteko kokeillu esim. tollasta?

Kaverin lapsi puri jatkuvasti pikkusisarusta ja loppujen lopuksi lapsi makasi sairaalassa vakavan infektion saaneena, mutta tämä paskaäiti ei vaan voinut antaa sitä luunappia kun se on väärin. Tällaisten vitun kukkahattuhuorien mielestä on ihan sama vaikka viaton lapsi kokee hakkaamista, puremista ja raapimista kunhan se ei tule paskamamman käistä, itsekkyyden huippu sanon minä! Lapset pois sellaisilta jotka eivät käytä äärikeinoja sujellakseen lapsiaan. Huhhhuh, oikein teit!

ilmeisesti voin antaa luunapin otsaan tai tullla tukistamaan myös aikuisia kun vaan ei käytös miellytä. Hohhoijaa, mun mielestä on laiskuutta jos ei osaa lastaan neuvoa vaan pitää voimakeinoja käyttää. Ja vapaa kasvatus? Eiköhän ne pahimmat traumat anneta lapselle väkivaltaisesta kodista missä pelko hallitsee.

[QUOTE="JES";27549931]Ihan oikein teit!! Kyllä näistä tän päivän nuorista näkee ihan tarpeeksi, että niille on jääny luunapit antamatta. Niin paljon sairasta porukkaa ns. vapaan kasvatuksen tuloksena. Lasta on rankaistava, että tietää tehneensä väärin.. Pahoinpitely just joo!! Just tollasten kukkahattu tätien jälkikasvu täällä tulevaisuudessa aiheuttaa ongelmia, kun luunapin antamistakin kutsutaan pahoinpitelyksi...[/QUOTE]

Tämä kukkahattu on aina saanut lapsille kurin hakkaamatta niitä. Muutama "kaikki keinot käyttänyt" höyrypää taas on käyttänyt läpsimistä, tukistamista yms ja selitys on, ettei ne muuten tottele. Onko kummakaan kun vanhemmilla pälli leivää alta sadasosasekunnin, etteivät saa tolkusti kasvatettua? Ja millaisen mallin antavat lapsille?

Siskon tenava puri vielä nelivuotiaanakin, ja lujaa. Eikä sitä muka saatu millään kuriin. Kerran sitten tuli ja puri mua ja minäpäs purin takaisin. Sanoin vielä että puren takaisin joka kerta kun mua puret, tiedäkin se. Eipäs purrut minua enää ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi yököti;27549986:
Tämä kukkahattu on aina saanut lapsille kurin hakkaamatta niitä. Muutama "kaikki keinot käyttänyt" höyrypää taas on käyttänyt läpsimistä, tukistamista yms ja selitys on, ettei ne muuten tottele. Onko kummakaan kun vanhemmilla pälli leivää alta sadasosasekunnin, etteivät saa tolkusti kasvatettua? Ja millaisen mallin antavat lapsille?

Tääkin kukkalätsä on kasvattanu väkivallatta ja aivan ihminen tuo 5v on. Mua on kakarana kuritettu fyysisesti ja MITÄÄN hyötyä siitä ei ollu. Joten en tee samaa omalleni. Se vaatii vaivaa ja vaivaa kasvattaa ilman nappeja jne. Laiska tukistaa tms. Sillon on aikuiselta jo menny peli jos täytyy lasta satuttaa.

ilmeisesti voin antaa luunapin otsaan tai tullla tukistamaan myös aikuisia kun vaan ei käytös miellytä. Hohhoijaa, mun mielestä on laiskuutta jos ei osaa lastaan neuvoa vaan pitää voimakeinoja käyttää. Ja vapaa kasvatus? Eiköhän ne pahimmat traumat anneta lapselle väkivaltaisesta kodista missä pelko hallitsee.

Mä en käsitä miks aina näissä keskusteluissa joku vetää tän "aikuiskortin" esiin. Että tekisitkö aikuiselle samalla lailla? No totta helvetissä tekisin, jos se menis mun lasta puremaan tai vetäis ravintolassa raivarit ja paiskois astioita.

Suomen laissa nyt on muutenkin niin naurettavia asioita, että ei kauheasti riitä kunnioitusta niitä kohtaan. :D Lapsen raiskaaminen vuosia lievempi rangaistus kuin vaikka moni talousrikos, eipä kauheasti tule lakia kunnioitettua.

Fyysinen kuritus on väärin, mutta toisen puolustaminen oikein jos ei muita keinoja löydy. Näpäytys on TODELLA lievä keino, jos sillä saadaan lopetettua useat toisen lapsen pahoinpitelyt. Hyvä että ap ei ole sortunut lastaan lyömään tms, vaan ottanut ns lievimmän fyysisen keinon käyttöön mitä on. Nyt toinen lapsi saa vihdoin rauhan. Mekin olemme pärjänneet ilman moisia keinoja, en silti kuvittele että kaikki mikä onnistuu meillä, onnistuu kaikilla. Palstalla nyt on keskimääräistä tyhmempiä ihmisiä eivätkä he ymmärrä että sama mitä omassa kodissa on, ei ole kaikkialla muualla. Heistä lapsen väkivalta on ihan ok jos sen tekee vakavassakin muodossa toinen lapsi. Sensijaan pieni näppäys on itkun aihe. :D Mieluummin otetaan hengenvaarallisia riskejä useita, kun sehän on ihan ok.

mua on pienenä otettu niskavilloista kiinni ku en totellut yhtään. Ja mitään traumoja ei siitä jäänyt.

Ei ihmekään että nykylapset/nuoret ei osaa käyttäytyä kun nykyään ei saa edes korottaa ääntään kun sekin on jo väkivaltaa.

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
Alkuperäinen kirjoittaja hyi yököti;27549877:
Mitkä kaikki neuvot ja mitä teitte ennen kuin aloitte pahoinpidellä lastanne?

Saman haluaisin tietää. Eipä silti, pienempi paha tuo tietenkin on siihen verrattuna, että pikkusisarus saa todella pahan puremavamman. Kuinka pitkään nyt on ollut purematta? Entäpä jos lapsi aloittaa tuon temppuilun uudestaan...?

Meillä se luunapin anto vain pahensi tilannetta. Ja myös oli tunne että kaikki keinot käytetty ja mikään ei auta. Käytiin lastenpsykologilla juttelemassa ja yllätys, yllätys: Ei ja älä alkuiset lauseet pannaan ja lasta ohjataan toimimaan toivotulla tavalla muunlaisilla lauseilla kuin kieltävillä. Viikko-kaksi ihan helvettiä mutta kas kummaa, täähän tehoaa!

Se luunappi muuten sattuu ihan älyttömästi. Me saatiin lapsina luunappeja ja tukkapöllyä jos ei oltu justiinsa kunnolla. Se luunappi tuntu oikeen mojovasti kyllä.. Pelkkä muistokin pistää aivot päässä helisemään joten en todellakaan käytä omiin lapsiini sitä. Kiristystä, uhkailua ja lahjontaa kylläkin, mutta luunapit ja tukkapöllyt jätän väliin..

Yhteistyössä