Voi elämä noiden autojen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
.. mistä saan auton joka kulkee kun sitä tankkaa ja muuten on ihan kiltisti?

Torstaina laukes vissiin yksi suuttimista (jos ei sit enempääkin), ja sit ne pitää kuulemma vaihtaa kaikki (muutaman satkun kipale) plus joku helvatun osa joka maksaa noin 2000 pekkä osa. Voi PERSE. Rempan hinta samaa luokkaa kuin koko auton hinta, ja me vasta reilu kk sitten ostettiin se. Pitäs sit vissiin olla autokauppiaaseen yhteydessä, en tiedä mitä se sanoo.

Toinen auto huutaa jarruremppaa tuskissaan, ja nyt kun sillä on ajettava kaikki ajot, se on pakko tehä, ja sinne menee reilu 300 e. Sit mun on pakko ostaa bussikortti kun ei oo kun yks auto käytössä, siihen 60 e (enkä edes pääse koko matkaa bussilla vaan mut on haettava osasta matkaa että pääsen takas kotio). Ja just tässä kuussa kun on yks 900 e ylimääräinen lasku muutenkin.

Pysykää vaan siellä kaupungissa. Älkää muuttako maalle paitsi jos voitte tehdä sieltä työnnekin. ARGGHH!!

mä oon saanu ihan autokaupasta. mut tietty jos kaikki pitäs saaha ilmaseks tai ainakin mahdollisimman halvalla niin sitten ei auta ku vinkua...

Ei ilmaseksi mutta eipä tunnu auttavan minkä hinnan on maksamassa. Edellinen oli 16 000 auto ja siinä tuli niin helvatin kalliiksi juoksuttaa sitä koko ajan merkkiliikkeessä että ei ollut varaa pitää vaan vaihdoimme tuohon ritsaan.

Eikä merkeilläkään tunnu olevan väliä. On kokeiltu Seatia, Volkkaria, Rellua, Volvoa, Fordia... Mersuunko tässä pitää kääntyä, että kestäis auto ajoa sellaset 45 000 km/v.

Meillä on joku maailman paskin karma tms. kun ei löydy sitä peliä joka vaan toimis ja toimis ja toimis...

Taksilla taksilla... :whistle:

Ei vaan kyl sulla vaan on paska säkä autojen kanssa jos samaan aikaan leviävät.

:D Joo kokeillaanpas tota taksia seuraavaks! Meil on joku tosi paha karma ollut nyt kolmen viime ostoksen kanssa, merkkiä ja hintaluokkaa ja liikettä vaihdellen ei vaan osu kohdalle luotettavaa, kestävää menopeliä. Masentavaa kun auton osto on aina muutenkin pelkkää persnettoa, mutta ilmankaan ei voi olla.

Älä hemmetti mersuun vaihda |O!!! Vaihdoin mersun pois kun siinä oli niin tähtitieteelliset remppakulut. Vuoden aikana jätti kolme kertaa tien päälle. Kaikkein kivoin auto (mulla) ever se oli ajaa, ei siinä mitään, sen puolesta ottaisin sen vaikka heti takaisin.

Ja ihan perusjapsi mulla on nyt muutaman vuoden ihan vaan perushuolloilla toiminut ;). Hajuton, mauton ja persoonaton se on mutta se on pieni hinta siitä, että pääsee huoletta pisteestä a pisteeseen b :).

Olen ajanut yli miljoona kilometriä neljällä eri Toyotalla ilman mitään ongelmia,norm.huollot kun suorittaa niin kyllä toimii!

Meilläkin oli vuosia sitten vanha muutaman satasen Corolla, ja se kyllä toimi ja toimi ja toimi... Siihen kai seuraavaksi suunnattava! Onks niissä eroa että mitkä on hyviä, ts. onko joukossa susia? Esim. oiskohan sellanen Corolla Verso johon mahtuu 7 h?

Me ollaan todettu, että ratkaisu on tarpeeksi vanha auto. Tekniikka on niin yksinkertaista, että kottero viis veisaa pikkuasioista ja jos jotain hajoaa, osat saa kohtuuedullisesti. Korjaamolle viedessä lasku jää kohtuulliseksi, kun ei tarvitse purkaa koko autoa saadakseen yhden osan vaihdettua.

Uudet autot ovat niin hienoperseitä, että osa ottaa nokkiinsa jo sadesäästä, osat lienee valmistanut joku NASA:n alainen lafka, kun tekniikka on kuin avaruusaluksesta. Hinta on sen mukainen ja kun autoista on yritetty trehdä kompakteja, moottoritila on sukkakorin kokoinen ja moottorin joutuu repimään aina irti, jos aikoo vaihtaa muuta kuin polttimon.

Mun tähän asti kallein autoni on maksanut 2400€, hyvin on päästy liikkumaan.

• Tykkää
Reactions: Mahza
Me ollaan todettu, että ratkaisu on tarpeeksi vanha auto. Tekniikka on niin yksinkertaista, että kottero viis veisaa pikkuasioista ja jos jotain hajoaa, osat saa kohtuuedullisesti. Korjaamolle viedessä lasku jää kohtuulliseksi, kun ei tarvitse purkaa koko autoa saadakseen yhden osan vaihdettua.

Uudet autot ovat niin hienoperseitä, että osa ottaa nokkiinsa jo sadesäästä, osat lienee valmistanut joku NASA:n alainen lafka, kun tekniikka on kuin avaruusaluksesta. Hinta on sen mukainen ja kun autoista on yritetty trehdä kompakteja, moottoritila on sukkakorin kokoinen ja moottorin joutuu repimään aina irti, jos aikoo vaihtaa muuta kuin polttimon.

Mun tähän asti kallein autoni on maksanut 2400€, hyvin on päästy liikkumaan.

Joo näiden harhaostojen jälkeen palaamme juurillemme, eli ajamaan niillä 500 e autoilla, joiden totaalihajoaminen ei vituta kun voi dumpata suoraan romu-ukolle ja ettiä toisen tilalle. Ei ois pitäny alkaa hienostelemaan ja ettiä jotain mukavuuksia autoon. Sillä pitää päästä VARMASTI ja joka päivä paikasta a paikkaan b ja muut asiat unohdan tästä lähtien.

Osta uus auto, sellanen jossa on takuuta 3-5 vuotta. Näin mä teen nykyisin. Eka oli Kia, nyt Chrysler. Hinta on alle 20000 eli massi kestää sen, mut jos jotain häikkää niin eiku soitto takuuseen.

Mua ärsyttää älyttömästi auton huollon piilokustannukset. Ensin sanotaan että tämä maksaa siinä 300e. Sitten hyvä että olet ehtinyt liikkeestä poistua, kun puhelin pirisee ja "täältä löyty tämmönen ja tämmönen vika. Hinta nousis pari sataa lisää". Ja kun tämä tapahtuu siis AINA. Ihan sama mikä auto, kun kaikkien autojen kohdalla sama homma. Autonkorjaajat taatusti koulutetaan myymään näin osittain turhia remppoja.

Isomman kokoluokan auto on luotettava 170-180 tkm tai kuuteen ikävuoteen asti. Jos ajaa 45 tkm/v pitää siis ostaa enintään 60-80 tkm ajetun ja enintään 3-4 vuotta vanhan auton jotta sillä voi ajaa edes 2 vuotta.

[QUOTE="vieras";27563421]Isomman kokoluokan auto on luotettava 170-180 tkm tai kuuteen ikävuoteen asti. Jos ajaa 45 tkm/v pitää siis ostaa enintään 60-80 tkm ajetun ja enintään 3-4 vuotta vanhan auton jotta sillä voi ajaa edes 2 vuotta.[/QUOTE]

On se aika paljon kiinni myös siitä, mitä sillä autolla tekee käytön aikana.
Itse uskaltaisin antaa oman, 400 000 ajetun auton tekniikalle vuoden takuun.

Uusilla autoilla on usein esim. 3 v/100.000 km takuu, että kyllähän sillä jonkin verran ajelee. Ja käytetyilläkin usein jonkinmoinen takuu, ei tosin 45 000 km. Ja huoltosopimuksiakin saa, jolloin kiinteään hintaan hoidetaan kaikki.

Jos varman pelin haluaa, ei ole muuta keinoa kuin ostaa uusi, jossa on takuu, ja jatkaa sitä sitten vielä tarvittaessa huoltosopimuksella.

Ikäkulujen arpajaisvoittojen kanssa on sitten omillaan, oli merkki mikä tahansa ja oli hintaa kuinka paljon vaan.

Eikä merkeilläkään tunnu olevan väliä. On kokeiltu Seatia, Volkkaria, Rellua, Volvoa, Fordia... Mersuunko tässä pitää kääntyä, että kestäis auto ajoa sellaset 45 000 km/v.

Yhteistyössä