Onko kukaan käynyt VÄRIANALYYSISSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiinnostunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiinnostunut"

Vieras
Olen jo vuosia halunnut mennä värianalyysiin. En tiedä olenko kylmä vai lämmin sävyiltäni, koska minulle sopii mielestäni jokaisesta sävyperheestä joku väri ja mikään kuvaus ei tunnu pitävän paikkaansa. Värianalyysit vaan tuppaa olemaan melko kalliita, ja en halua mennä mihinkään keski-ikäisille suunnattuun "tyylineuvontaan". Olen ihan tyytyväinen tyylini, olen nimenomaan niistä minulle sopivista sävyistä kiinnostunut.

Onko kukaan käynyt, onko tykännyt, eikö ole tykännyt? Osaako joku suositella pk-seudulta jotain hyvää värianalyysin tekijää?

Käytä värejä, joista tykkäät. Niin minäkin käytän, vaikka olen värianalyysissä käynyt n. 20 vuotta sitten. Tiedän, mitkä värit (tai pikemminkin sävyt) mua pukee parhaiten, mutta käytän silti muitakin. En mä tee mitään sillä tiedolla, mikä värivuodenaika olen.

Käytän aina niitä värejä mistä tykkään. Olen vaan huomannut, että jotkut "yllättävät" värit voi näyttää todella hyviltä itselläni, sellaiset mitä en normaalisti edes vilkaise. Olisi kiinnostavaa tietää, että mitä tälläisiä värejä on!

Stailauskoulu on Tampereella, muuten kiitos vinkistä.

Käytä värejä, joista tykkäät. Niin minäkin käytän, vaikka olen värianalyysissä käynyt n. 20 vuotta sitten. Tiedän, mitkä värit (tai pikemminkin sävyt) mua pukee parhaiten, mutta käytän silti muitakin. En mä tee mitään sillä tiedolla, mikä värivuodenaika olen.
Samoilla linjoilla olen minäkin. Jos asu on muuten nätti, tuskin sitä pilaa se, ettei värit ole just ja melkein siitä kaikkein sopivimmasta väripaletista.

Mä kävin värianalyysissa silloin joskus kauan kauan sitten kun ne tulivat "muotiin". Sitä värianalyysin antamaa tietoa mulle sopivista väreistä en sen koommin ole käyttänyt. Mä ostan sitä mikä silmää miellyttää ja lisäksi on äärimmäisen vaikea löytää kausittain muuttuvan muodin ja värimaailman myötä juuri niitä omia värisävyjä/-yhdistelmiä.

Jos teet itse vaatteesi niin sitten tilanne on toinen.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";27585782]Mä ostan sitä mikä silmää miellyttää ja lisäksi on äärimmäisen vaikea löytää kausittain muuttuvan muodin ja värimaailman myötä juuri niitä omia värisävyjä/-yhdistelmiä.[/QUOTE]

Tuo on muuten totta. Kovin usein en ole löytänyt värianalyysissä käytyäni (noin 20 vuotta sitten) juuri sitä oikeaa terrakotan sävyä joka sopii minulle parhaiten, tai sitä ihanaa kirkasta koivunvihreää, tai tiettyä lämmintä kanelinruskea, tai lämmintä turkoosia. (Olen kevät ) Kirppikseltä niitä kyllä välillä löytyy.

Pääsääntöisesti kyllä käytän niitä sävyjä mitä on milloinkin eniten tarjolla ja mistä pidän eniten.

En ole käynyt virallisessa värianalyysissa, mutta kaikenlaisia nettiversioita olen koettanut, ja toki on tullut keskusteltua väreistä mm. jos olen ollut ammattilaisen meikattavana.

Käsitykseni on, että ihmisten jakaminen neljään tai kahteentoista vuodenaikaan toimii joidenkin kohdalla, mutta nämä ovat niin selkeitä tapauksia, että tietävät yleensä itsekin vuodenaikansa.

Melko suuri osa suomalaisista on jonkinmoisia välimalleja (esim. lämpimän värinen iho ja kylmän väriset silmät & hiukset). Heidän kohdallaan on sitten makukysymys, mitä elementtejä haluaa lähteä korostamaan ulkonäössä. Tällöin (ja ehkä muutenkin) on tärkeämpi kysymys, millainen ihmisen persoonallinen tyyli on kuin mikä hänen vuodenaikansa saattaisi olla.

Minä kävin joskus, kun kaverini opiskeli kosmetologiksi ja tarvisivat kouluun "harjoittelukappaleita" värianalyysiin. En nyt tiedä kuinka perusteellinen se oli, mutta kyllä mielestäni sain ihan hyviä vinkkejä. Oli yllättävää, että minulle sen mukaan sopikin paremmin ns. kylmät sävyt. Olin siihen asti käyttänyt paljon maanläheisiä sävyjä. Mutta sen jälkeen aloin nähdä laajemmin värit ja huomasin kyllä itsekin että moniss kylmissä väreissä näytän paremmalta kuin esim. ruskeassa. En kyllä laittanut vaatekaappia uusiksi, mutta ehkä se analyysi vain jotenkin avasi silmiä uusille väreille.

Olen käynyt vuosia sitten. Tuloksena oli, että kun tutkin kotona vaatekaappiani niin muutoin vaatteeni olivat tuloksen mukaisia mutta mustat ja sähkönsiniset joutuivat kiertoon. Olen jonkunsortin kesä ja värini pääosin auringonpolttamia haaleita.

En tajua miten kukaan viitsii maksaa värianalyysista. Jokaisen on helppo todeta itse oma vuodenaikansa, kun vähän viitsii oppaita lukaista. On erittäin helppo nähdä, sopiiko kylmät vai lämpimät sävyt. Se on se tärkein.

Yhteistyössä