Yleislääkäri paikalla, saa kysyä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on sellainen "kyhmyrä" niskan alapuolella ja lihakset siitä ihan jumissa myös. Johtuuko se pahkura läskeistä vaiko jostain muusta. Miten siitä pääsee eroon?

Mista voi johtua verenpaineiden raju heittely? Mulla reagoi shokkitilanteissa (onnettomuudet etc) verenpaine laskevasti, alimmillaan saattaa olla 100/55, mutta sitten heittaa yhtakkia normaalina paivana taas lahemmas 150/90. Nyt raskaana vkolla 38, ja verenpaineet heittelee paivan aikana 100/60 ja 150/100 valilla, miten voi olla mahollista? (mittareita useita, stressitaso sama, sanomattakin varmaan selvaa etta olo aivan kamala.. :P)

Mistä voisi johtua matala ruumiinlämpö? Mun normaalilämpö ollut aina noin 36.9 ja nyt raskauden jälkeen se on aina noin 35.4. Kukaan ei ole osannut oikein sanoa mitään terveyskeskuksessa, enkä löydä netistäkään tietoa.

Lapselta tuli eilen kakalla käydessä verta peräaukosta kun pyyhin. Ikää 4v. Vaatiiko lääkärikäynnin syyn selvittämiseksi vai riittääkö jos yritetään muttaa ruokavaliota niin että maha ei olisi niin kovalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27591744:
Mistä voisi johtua matala ruumiinlämpö? Mun normaalilämpö ollut aina noin 36.9 ja nyt raskauden jälkeen se on aina noin 35.4. Kukaan ei ole osannut oikein sanoa mitään terveyskeskuksessa, enkä löydä netistäkään tietoa.

Mulla myös normaalilämpö aamulla mitattuna on alle 36. Kun lämpöä on 37, olen todellakin sairaana : /

Onko hoitotakuu 3 vaiko 6 kuukautta? Odottelen pääsyä sairaalaan tähystykseen, kirjeessä luki hoitotakuun puitteissa... Ei taida hoitotakuu pitää, oli se sitten kuinka kauan tahansa...
Lääkäri ei suostu kirjoittamaan bentso-reseptiä, mitä tehdä?

Mulla myös normaalilämpö aamulla mitattuna on alle 36. Kun lämpöä on 37, olen todellakin sairaana : /

Tiedän, että joillain on matala. Mua vaan ihmetyttää muutos, kun ennen oli tosi korkea ja yhtäkkiä tosi matala. Aiemmin mä en ole edes tuntenut mitään ennenkuin lämpö on lähennellyt 38 astetta, nyt en ole vielä ollut kipeänä :)

Ihan pakko kysyä, että miten diagnosoisit tilanteen näillä tiedoilla: 2 kk sitten synnyttänyt nainen, 30-vuotias. Jumalattomat kivut alavatsalla, jotka tuntuu myös kyljessä ja säteilee lonkkaan. Ei muita oireita. Se kipu siis niin kova, että potilas itkee.

Tää ihan mielenkiinnosta. Tilanteessa oon ollut itse, ja diagnoosi meni vähän metsään.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27591744:

Usko mua, sun ydinlämpö on kyllä ihan normaali, muuten olisit jo hypoterminen ja elintoiminnot sen mukaiset. Ei kannata olla huolissaan. Kainalolämpömittarit näyttää usein "alilämpöä". Vai mistä mittasit?

Ihan pakko kysyä, että miten diagnosoisit tilanteen näillä tiedoilla: 2 kk sitten synnyttänyt nainen, 30-vuotias. Jumalattomat kivut alavatsalla, jotka tuntuu myös kyljessä ja säteilee lonkkaan. Ei muita oireita. Se kipu siis niin kova, että potilas itkee.

Tää ihan mielenkiinnosta. Tilanteessa oon ollut itse, ja diagnoosi meni vähän metsään.

Kuumetta ilmeisesti ei ollut? Kohtutulehdus muuten voisi tula mieleen. Pelkillä kipuoireilla ensimmäisenä tulee mieleen virtsatiekivi.

Jos kirjoitan TODENNÄKÖISESTI niin ymmärrätkö olla vetämättä liian suoria johtopäätöksiä? Ei tutkimatta voi tietää

Kuka on kirjoittanut "TODENNÄKÖISESTI" minnekään? Ja kuka täällä vastailee kysymyksiin vai vastaileeko kukaan? Oliko tämä vain hupialoitus? Tietysti en luota kovinkaan netissä kirjoitettuihin juttuihin, mutta jos nyt edes joku arvaus voisi täältä tulla, että mikä hiton pahkura tuo on!

Yhteistyössä