Onko tämä mielestäsi kohtuullista vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Poika tuomittiin 400 000 euron korvauksiin nettipiratismista IL: Keskisuomalaisisä järkyttyi - poika tuomittiin 400 000 euron korvauksiin - Kotimaa - Keskisuomalainen

Kova rangaistus nuorelle, mistä saada motivaatiota työntekoon tai muuhunkaan elämiseen, jos tietää, että niskassa on loppuelämän velkataakka. Nurinkurista, että jos poika olisi vaikka tappanut jonkun niin olisi kärsinyt siitä pari vuotta vankilassa ja that's it.

Kohtuullista olisi ollut vaikka 30 000 euroa, varmasti olisi tekojen laittomuus mennyt perille silläkin.

No ei ole. Mutta aika hölmö pitää olla että tekee tuollaista. Mutta saahan nuorena olla. Mutta jos he ovat laskeneet että joku on menettänyt tuon verran rahaa nuorten miesten toimien ansiostsa, niin pitäähän sitä maksaa sen mitä on tehnyt.

Vanhempien pitäisi opetttaa lapsensa vähän miettimään. Aina ei ole vain niitä oikeuksia. Pitää miettiä mitä tekee, mikä teko on muilta pois.

Mun mielestä ihan oikein, koska olivat siis tietotekniikan alalla olevia, siellä kyllä kerrotaan kaikki perinjuurin mikä on laitonta ja mikä laillista, ettei ole vahingosta kyse. Olivat oikein perustaneet palvelimen tätä varten :)

No ei ole kohtuullista, siinä on nuorella koko elämä pilalla. Ei kauheasti työnteko enää kannata. Vaikka onkin tiennyt, että on laitonta, niin rangaistus on täysin kohtuuton.

Mun mielestä ihan oikein, koska olivat siis tietotekniikan alalla olevia, siellä kyllä kerrotaan kaikki perinjuurin mikä on laitonta ja mikä laillista, ettei ole vahingosta kyse. Olivat oikein perustaneet palvelimen tätä varten :)

Eikö olisi ollut rankaista sellaisella summalla joka kyllä tuntuu ja kirpaisee kovasti(useita vuosia jopa) mutta ei nyt LOPPUELÄMÄÄ?
Typerältä tuntuu tuollainen tuomio tuollaisesta teosta, kun henkirikoksistakin saa pienemmän tuomion eikä henkirikosten uhrien omaisille maksettavat korvauksetkaan ole kuin kärpäsen kakka tuon rinnalla..

Mä tiedän muutamia tälläisia nuoria jotka tyhmyyksissään tuhoavat loppuelämänsä. Yks tyyppi poltti aikoinaan papaerinkeräysnlaitoksen tms. sai siitä niin kovat sako(korvaussumma)t et ei sen kannata ikinä tehdä mitään koska ei tule koskaan saamaan maksettua sitä sakkoa pois. eli loppu elämä pilalla. mun mielest näissä pitäis olla joku kohtuullisuus juttu eli jos korvauvaatimus on niin suuri et ihmisikä ei sen maksamiseen riitä niin sitä pienennetään. eikö ole järkevämpää et se tulee maksettua ja ihminen voi jatkaa elämäänsä ja saada uuden mahdollisuuden. esim 30 000€ on viel summa jonka pystyy maksamaan ja varmasti tuntuu rangaistukselta. ja sit on rikoksensa sovittanut ja voi olla yhteiskunnalle hyödyks. tuollaisen taakan alla (400 000€) menee halu tehdä mitään ja ihmisestä tulee todennäköisesti yhteiskunnan elätti eikä kukaan hyödy. tää polttaja tyyppi esim pisti elämänsä täysin lörinäks ja alkoi tekeen vahingontekoja enemmänkin koska millään ei ollut enään mitään väliä. säli. yksi tyhmä päähänpisto.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä