Maksaako sossu työttömälle auton jos se on vaatimus että sellainen on oltava käytettävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "akka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"akka"

Vieras
Jos on työtön työnhakija, työkkäriin pitää ilmoittaa jos on voimassa oleva ajokortti.
No kun ilmoitat sen että joo ajokortti on vaan ei ole varaa autoa hankkia, ottaa lisää ajotunteja kun edellisestä autoilusta on aikaa sellaset 20 vuotta.
Kiinnostaako se työkkäriä? Ei, ne ruksaa koneelleen kohdan että työnhakijalla on ajokortti.
Eli olet velvollinen vaikka ottamaan vastaan autokuskin pestin kun sulla nyt se kortti kerran on. Vitut ne siitä että että ajotaito puuttuu.
Nyt olis tarjolla siivoojan pesti, ihan kokopäiväinen mutta kun se työnantaja vaatii että mulla on oltava kortin lisäksi myös auto niin mahtaiskohan ne sossusta sponssata mua myöntämällä harkinnanvaraista toimeentulotukea että saisin sen auton ja sitä kautta vakituisen kokopäivätyön?
Mitä luulette, tuleeko yhteiskunta vastaan?
Mun on tultava yhteiskuntaa vastaan tekemällä orjatyötä kuus tuntia päivä viitenä päivänä viikossa kulukorvauksella eli 180 euroa kuukausi mikä saan työttömyyspäivärahan päälle.
Jos kieltäydyn, työkkäri pistää oman harkinnan mukaan karenssin mikä tutuilla on ollut 5kk.
Silti mun liitonrahat kuluu koko ajan, ihan samoin kun töissä ollessa kun mähän en siis ole töissä, mähän olen vaan kuus tuntia joka päivä viitenä päivänä viikossa työharjoittelussa.
Jotenkin minusta alkaa tuntua siltä että tässä maassa on asiat päin helvettiä.

No palkkaako ne hommaan sellaisen, jolla ei ole autoa käytössä, jos se on kuitenkin työnantajan vaatimus? :O Luulis löytyvän sellainenkin hakija, jolla on autokin?

sinuna olisin ilmoittanut työkkäriin ettei minulla ole ajokorttia. Jos sinulla on ajokortti muttei ajotaitoa, niin mitä sinä siitä kortista hyödyt? et mitään.

ne lähettää jo postissa kyssärin että "minkälainen auto laitetaan". !

Vakavoidutaan niin voit pyytää: aina hakemuksella.jos ei tarve hankintaan niin laina!

Saat lainaa soskusta kun näyttöä että tarvitset!

[QUOTE="vieras";27611835]sinuna olisin ilmoittanut työkkäriin ettei minulla ole ajokorttia. Jos sinulla on ajokortti muttei ajotaitoa, niin mitä sinä siitä kortista hyödyt? et mitään.[/QUOTE]

Ilmoitin siellä sellaisen olevan vuodelta nakki ja totesin etten enää osaa ajaa.Työkkärintäti tulkitsi sen kyllävastaukseksi.
Tosin ylen aamuteeveessä tänään kerrottiin että merkonomin koulutuksella voi antaa diagnoosin asiakkaasta että onko hän mielenterveyspotilas (joten voidaan evätä työttömyyspäiväraha hakijalta) joten en ole yllättynyt tuosta ajokorttitulkinnasta.

[QUOTE="akka";27611868]Ilmoitin siellä sellaisen olevan vuodelta nakki ja totesin etten enää osaa ajaa.Työkkärintäti tulkitsi sen kyllävastaukseksi.
Tosin ylen aamuteeveessä tänään kerrottiin että merkonomin koulutuksella voi antaa diagnoosin asiakkaasta että onko hän mielenterveyspotilas (joten voidaan evätä työttömyyspäiväraha hakijalta) joten en ole yllättynyt tuosta ajokorttitulkinnasta.[/QUOTE]

se lukee jo laissa!:). Jossakin soskun oma valtassessa laissa?(noi välit sitä varten että jäi mieleen!) ehkä ..en tiiä?

Mulle ei sossu antanut edes työmatkakuluihin rahaa, asuin vielä vanhempien luona ja työmatka olis ollut yli 20 kilsaa. Auto oli, mutta sillä hetkellä seisontavakuutuksella eli sen olis saanut nopeasti käyttöön. Irtisanouduin lehtimyyjän hommista ja karenssi napsahti, olin ollut 2kk ilman rahaa kun sitten pääsin töihin. Ja jos en olisi saanut vanhemmilta lainattua kuukaudeksi bensarahaa niin olis ollut pakko kieltäytyä siitä työpaikasta. Että näin Suomessa kannustetaan työntekoon

Tässä työttömän perusauto, jonka siis saa täyttämällä oikean lomakkeen:

koenigsegg-one1-hypercar-3.jpg

Tuhat hevosvoimaa vie työpaikalle vitkastelematta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ja toki Matille sujautetaan povariin myös rajaton tällainen!=)

images

• Tykkää
Reactions: m1es
No ei olisi minusta huono idea. Siellä osa porukasta nauraa, koska eihän kenellekkään kuulu mitään antaa. Ei, vaikka sen loppuhyöty olisi se että henkilö työllistyy ja pääsee ehkä monen vuoden työttömyysputkesta pois.

Me annamme monta euroa erilaisiin tukitoimiin ja hyvään, korjaamme isolla rahalla monia työttömyyden nurjapuolia. Jos puhutaan vielä perheellisestä niin ajatelkaa minkälainen hyöty voi pelkästä autosta siis olla, kun vanhempi pääsee vihdoin töihin. Mutta ei, ette saa koska emme mekään saaneet, sanoo kaksplussa. En ymmärrä miksi, sehän on kuitenkin vain materiaa, millä ei ole mitään väliä eikä se olisi meiltä pois.

Se jos jotain auttaisi työttömyyden kanssa auto, niin on hemmetin typerää ja lyhytnäköistä olla tukematta siinä asiassa. Autoja saa kuitenkin aika edullisesti ja siinä säästäisi hyvin nopeasti ison pennin.

Mutta tyhmyydestä kärsii koko kansa.

Autoedun saa sossusta ainoastaan esittämällä luukulla Kelan ja sossun yhteisen kanta-asiakaskortin Kela Goldin. Kela Goldia taas ei myönnetä aivan kenelle tahansa, vähimmäisvaatimus on, että asiakas kykenee esittämään vähemmistövaltuutetun myöntämän todistuksen, jonka mukaan hänen kulttuurinsa rikastaa Suomea.

Tällä hetkellä suhteessa suurin tunnettu Kela Gold -korttien esiintymä löytyy Lieksasta, missä noin 5% väestöstä pitää hallussaan kyseistä korttia. Autoedun ohella Kela Gold -kortilla saa myös paljon muita rahanarvoisia etuja, kuten kiinteät 3000 euroa toimeentulotukea per kuukausi ilman tarveharkintaa.

[QUOTE="Aisha";30453593]Autoedun saa sossusta ainoastaan esittämällä luukulla Kelan ja sossun yhteisen kanta-asiakaskortin Kela Goldin. Kela Goldia taas ei myönnetä aivan kenelle tahansa, vähimmäisvaatimus on, että asiakas kykenee esittämään vähemmistövaltuutetun myöntämän todistuksen, jonka mukaan hänen kulttuurinsa rikastaa Suomea.

Tällä hetkellä suhteessa suurin tunnettu Kela Gold -korttien esiintymä löytyy Lieksasta, missä noin 5% väestöstä pitää hallussaan kyseistä korttia. Autoedun ohella Kela Gold -kortilla saa myös paljon muita rahanarvoisia etuja, kuten kiinteät 3000 euroa toimeentulotukea per kuukausi ilman tarveharkintaa.[/QUOTE]

Kerrohan ny tarkemmin mis kohtaa lainsäädäntöä noin lukee.

Yhteistyössä