vaatteista ja ylipainosta - miten tämä nyt pitäisi ymmärtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotenkin hämmentävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jotenkin hämmentävää

Vieras
Olen isomman kokoinen nainen ja tiedän sen itsekin. Mutta sitä en todellakaan tajua, että miksi sekä kauppojen myyjät että jopa monet läheiset ihmiset, joiden mielipiteitä olen silloin tällöin kysellyt vaateostoksilla tuntuvat olevan sitä mieltä, että minulle parhaiten sopiva vaatetyyli on mallia säkkiin sonnustautuva eläkeläistantta.

On se jotenkin huvittavan kuullosta, kun kehutaan silloin, kun päällä on jotain miltei maahan asti ulottuvia hameita ja jättikokoisia rumia puseroita, joissa kummassakaan ei ole mitään muotoa, ja jotka takuulla lisäävät reilusti vielä painoa lisää ulkomuotoon.

En vain ymmärrä, että miksi minulle suositellaan vaatteita, jotka saavat minut näyttämään oikeata ikääni reilusti vanhemmalta ja oikeaa kokoani lihavammalta

[QUOTE="vieras";27634042]Koska tiukemmissa vaatteissa ne pursuilevat ihramakkarat näyttävät kamalilta. Siis peitä ne.[/QUOTE]

En minä käytäkään kireitä ja liian pieniä vaatteita, koska tiedän miltä näytän, mutta en myöskään mielestäni näytä mitenkään hyvältä liian isoissa ja täysin muodottomissa vaatteissa. Käytän niitä vaatteita, jotka ovat minulle sopivan ja oikean kokoisia; ei liian isoja, eikä liian pieniä

Alkuperäinen kirjoittaja jotenkin hämmentävää;27634022:
Olen isomman kokoinen nainen ja tiedän sen itsekin. Mutta sitä en todellakaan tajua, että miksi sekä kauppojen myyjät että jopa monet läheiset ihmiset, joiden mielipiteitä olen silloin tällöin kysellyt vaateostoksilla tuntuvat olevan sitä mieltä, että minulle parhaiten sopiva vaatetyyli on mallia säkkiin sonnustautuva eläkeläistantta.

On se jotenkin huvittavan kuullosta, kun kehutaan silloin, kun päällä on jotain miltei maahan asti ulottuvia hameita ja jättikokoisia rumia puseroita, joissa kummassakaan ei ole mitään muotoa, ja jotka takuulla lisäävät reilusti vielä painoa lisää ulkomuotoon.

En vain ymmärrä, että miksi minulle suositellaan vaatteita, jotka saavat minut näyttämään oikeata ikääni reilusti vanhemmalta ja oikeaa kokoani lihavammalta

Jotenkin hämmentävää on myös tämä provojen laatu.

Muoto ei ole sama asia kun muodot.

Säkkimäiset vaatteet yleensä suurentavat jo muutenkin suurta ihmistä. Kokoa ei voi peittää, eikä kannatakaan.

Olen itse ylipainoinen ja käytän tyylikonsulttia. On ihana lösähtää hänen tiloihinsa ja vaan odotella kuinka hän juoksee etsimässä minulle sopivia vaatteita.Vaatevalinnat ovat nättejä, sopivat minulle ja viihdyn niissä. Oma käsitykseni ylipainostani oli paljon hurjempi kuin mitä tyylikonsulttini on vaatevalinnoilla saanut aikaiseksi. Enkä todellakaan käytä säkkejä, vaan hyvin istuvia ja jopa tiukkojakin asuratkaisuja. Enemmän merkitystä on vaatteiden istuvuudella, erilaisilla yläosien pituuksilla, yksityiskohdilla ja nimenomaan väreillä.

Tyylikonsultit eivät ole kalliita, joten kokeile joskus sellaista.

Säkkimäiset vaatteet yleensä suurentavat jo muutenkin suurta ihmistä. Kokoa ei voi peittää, eikä kannatakaan.

Olen itse ylipainoinen ja käytän tyylikonsulttia. On ihana lösähtää hänen tiloihinsa ja vaan odotella kuinka hän juoksee etsimässä minulle sopivia vaatteita.Vaatevalinnat ovat nättejä, sopivat minulle ja viihdyn niissä. Oma käsitykseni ylipainostani oli paljon hurjempi kuin mitä tyylikonsulttini on vaatevalinnoilla saanut aikaiseksi. Enkä todellakaan käytä säkkejä, vaan hyvin istuvia ja jopa tiukkojakin asuratkaisuja. Enemmän merkitystä on vaatteiden istuvuudella, erilaisilla yläosien pituuksilla, yksityiskohdilla ja nimenomaan väreillä.

Mistäs tuollaisen tyylikonsultin voisi löytää, ja minkälaisissa hinnoissa noissa palveluissa pyöritään. Entä oliko helppoa löytää konsulttia, jonka vaatevalinnat natsasivat oman makusi ja tyylisi kanssa

Muodokas ei tosiaan ole sama kuin lihava. Mutta lihavankin pitää pukeutua SOPIVIIN vaatteisiin, ei pieniin muttei isoihinkaan. Jos olet tyytyväinen itseesi, hyväksyt kokosi ja silloin ei säkkeihin tarvitse pukeutua. Istuvat vaatteet on parhaita kaiken kokoisille.

Mistä tuollaisen ihanuuden (tyylikonsultti) saa käyttöönsä joka juoksee puolesta etsimässä kuin rikkailla ikään?

Yhteistyössä