Onko olemassa "kotikonsteja" millä saa mahdollisen masennuksen pois??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko huomannut, että olisit väsynyt? Pienen lapsen kanssa oleminen on tappavaa, so boring....Onneksi aika auttaa tähänkin vaivaan. Jos lapsi ei ole vielä hoidossa, niin lapsen eduksi haet lapselle hoitopaikan asap.

B-vitamiinit, e-epa, D-vitamiini...kannattaa kokeilla poistaa ruokavaliosta turhat hiilarit ja syödä muutenkin terveellisesti. Ei kahvia, vihreä tee on hyvä.
Koeta tehdä asioita joista nautit. Liikunta on hyväksi. Jooga, mietiskely, päiväkirja...

[QUOTE="Vieras";27634029]Oletko huomannut, että olisit väsynyt? Pienen lapsen kanssa oleminen on tappavaa, so boring....Onneksi aika auttaa tähänkin vaivaan. Jos lapsi ei ole vielä hoidossa, niin lapsen eduksi haet lapselle hoitopaikan asap.[/QUOTE]

Lapsi on 3v ja on hoidossa 3pvä/viikossa noin 4-5tuntia kun mä käyn työelämävalmennuksessa.

Ja kyllä olen väsynyt... vanhempi lapsi sen väsymyksen aiheuttaa 7v joka kitisee ja vinkuu joka asiasta..

L-Tyrosiini e-epan kaveriksi, saa luontaistuotekaupasta. Sit d-vitamiinia isot annokset ja raittiiseen ilmaan. Ja touhua jotain josta tulee hyvä olo! Kokeile vaikka ratsastusta, hepat on hyviä mielialalääkkeitä :)

Mä ainakin syön huonosti ja väärin usein.. mutta tuskin se on yksin syy tähän.. meinaan kun mä olen ollut tällainen outo jostain 12-13-vuotiaasta saakka. Tietysti parempia kausia on ollut ettei se nyt yhtä suurta kamaluutta ole kokoajan ollut... esim vuodet 2006-2009 oli hyvää aikaa tietty sillonkin varjosti se etten edennyt opinnoissa ym siihen liittyvää... sitten viimeiset 4v ollu tätä "kökköä"...

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä!;27634105:
L-Tyrosiini e-epan kaveriksi, saa luontaistuotekaupasta. Sit d-vitamiinia isot annokset ja raittiiseen ilmaan. Ja touhua jotain josta tulee hyvä olo! Kokeile vaikka ratsastusta, hepat on hyviä mielialalääkkeitä :)

Oletko käyttänyt tuota L-tyrosiinia? Itse luin siitä jossain vaiheessa keskustelupalstoilta enkä oikein vakuuttunut tehosta...aika moni mainitsi kummalliset ja vilkkaat unet joita oli alkanut tulla sitä käyttäessä...

Oikealla ruokavaliolla. Tarkista kilpirauhasarvot, keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Huolehdi myös siitä, että saat riittävästi B- ja C-vitamiinia, sillä molempien vitamiinien puutos aiheuttaa masennusta.

Juurihan tästä on valmistunut väitös:
Ruokavaliolla yhteys masennusoireisiin
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012112316364592_tr.shtml

Ja tuosta opiskelusta... Ei koskaan pärjää, jos omassa päässä on ne isoimmat esteet! Jos hoet itsellesi että et voi, et osaa jne niin sun mieli alkaa uskoa siihen. Keskity positiivisiin, vaikka väkisin. Aikuisille on loistavia koulutuksia, jotka ei ole kalvosulkeista ja tenttiä tentin perään. Ja on monimuotonakin, ehtii olla lastenkin kanssa. Sori jos paasaan, mut näillä vinkeillä oon itseni vastaavasta suosta nostanu, teki kipeää huomata et kaikki on itsestä kiinni mut sen ku tajus ja ryhtyi toimiin, niin... Ja kun alkoi syömään vitamiinia ja liikkumaan, niin alkoi olla energiaa! :) Ja lue Secret-niminen kirja. Jotkut väittää et se on hömppää mut itse oon oppinu sen avulla saamaan elämään niitä asioita joita toivon!

Oletko käyttänyt tuota L-tyrosiinia? Itse luin siitä jossain vaiheessa keskustelupalstoilta enkä oikein vakuuttunut tehosta...aika moni mainitsi kummalliset ja vilkkaat unet joita oli alkanut tulla sitä käyttäessä...

Oon syöny joo, itsellä stressaava työ ja mulla se on rauhoittanut ja selvästi antaa puhtia ja energiaa, stressinsietokykyä, huomaa jos jättää pois. Joskus jos on liikaa virtaa kinttaassa voi toki nukkuessa olla vilkkaat unet mut ei mua haittaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä;27634163:
Ja lue Secret-niminen kirja. Jotkut väittää et se on hömppää mut itse oon oppinu sen avulla saamaan elämään niitä asioita joita toivon!

Hyvä kirja. Samoin Oscar de Mello Havahtuminen ja Eckart Tolle Läsnäolon voima.

Sehän siinä masennuksessa paha onkin, että siihen olotilaan ns. tottuu. Itselläni saamattomuus on aina ollut oire. Masennustaustaa on yli kymmeneltä vuodelta, uusiutumiskertoja muutama. Ensimmäiset oireet uusiutumisesta ovat juurikin saamattomuus, väsymys ja ärtyneisyys. Yleinen ankea fiilis.

Masennus muuttaa omaa ajattelua omasta itsestä. Pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan että olen paska ihminen, olen laiska ja saamaton eikä minusta ole mihinkään. Kyllä on ihanaa kun löytää oikean lääkityksen ja ne "harhat" omasta huonoudesta katoaa ja sitä huomaakin olevansa ihan ok ihminen ja elämä maistuu taas :)

Kyllä mä tavallaan sielä syvällä omassa päässäni tiedän että mä olen ihan kelpo ihminen ja periaatteessa tiedän että kyllä musta jotain hyvää vois tullakin.

Mutta mä kaipaisin ehkä hieman jotain tsemppausta joltakin läheiseltä ja ymmärrystä.
Eniten mua ärsyttää se että tuntuu siltä kun se oma avopuoliso ei arvostais mua paskan vertaa.
Ihan ku sille oikeasti olis aivan sama mitä mulle kuuluu.
Ja sitä että jollakin olis uskoa muhun että mä pystyn.
Aina lapsenakin mulle on sanottu että älä nyt mee siihen ja tuohon yms et sä kuitenkaan siinä pärjää.

Halu opiskella olis kova mutta minkäs teet kun ei kiinnostavat ammatit löydy läheltä :/
Ja mulla on vähän niin että jos ei asia kiinnosta mä en sitä ikinä opi.

Masennus on muotisairaus, on trendikästä olla muka masentunut ja ahdistunut. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni, lähteä lenkille ja tehdä kotona suursiivous. Kannattaa myös tehdä kovasti töitä, ylitöitä vaan jos suinkin mahdollista. Työ se on mikä auttaa! Jos ei saa mitään aikaiseksi on se laiskuutta, ja laiskuus on halveksittavaa.

[QUOTE="vieras";27640189]Masennus on muotisairaus, on trendikästä olla muka masentunut ja ahdistunut. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni, lähteä lenkille ja tehdä kotona suursiivous. Kannattaa myös tehdä kovasti töitä, ylitöitä vaan jos suinkin mahdollista. Työ se on mikä auttaa! Jos ei saa mitään aikaiseksi on se laiskuutta, ja laiskuus on halveksittavaa.[/QUOTE]

:laugh:

Ihan tutkimuksissa on todettu lievään masennukseen liikunnan auttavan yhtä paljon tai jopa enemmän kuin masennuslääkkeet. AInut vika hommassa on se, että masentunut ei yleensä pysty ottamaan "itseään niskasta kiinni" ja aloittamaan liikuntaharrastusta.

Yhteistyössä