Mistä mun pitää alottaa, ku ero tulee? Mitä mun pitää siis nyt tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Soitin tänään sossuun. Meillä ei kuulemma ole mitään hätää jos mies ei ole koskenut minuun tai lapsiin muuta kuin sen kerran monta vuotta sitten. Antoivat neuvon lähteä jos muuttuu uhkaavaksi. Auttavat sitten kun olen päässyt pois mutta meidän tilanne ei vielä ole kriittinen. " katsos kun on nämä joulunpyhätkin tulossa". Parisuhdeterapia voisi kuulemma auttaa meitä... Huoh. Kerroin yhdelle kaverille. Lupasi pitää puhelimen lähettyvillä ja voisin soittaa koska vaan. Lupasi auttaa muuttohommissa ja tulla miehensä kanssa "turvaksi" sitten kun on aika pakata. Vanhemmilleni en ole puhunut. Äitini ei ymmärrä minua. Hän ymmärtää miestäni. Yhdessä aina pohtivat sitä kuinka kamala ja vaikea ihminen minä olen.

Tuo sossun apu auttoikin pitkälle. Mies on "normaali" nyt ja ei olla lähdetty vielä mihinkään. Katsotaan.

Hohhoijaa... Ja juuri kun jossain lehtiartikkelissa joku sosiaalitäti painotti, että ei tarvita kuin väkivallan uhka, niin asia kaipaa toimenpiteitä. Jos mies on sua jo uhkaillut ( ja aiemmin pahoinpidellyt), niin mitäs muuta tuo sitten muka on, kuin kriittinen tilanne?! Ei voi kun ihmetellä sossun vastausta.

Ehkäpä jos kerrot äidillesi, mitä se mies on tehnyt, niin ehkäpä ei enää ole sitä puolustelemassa. Tai muuten alan epäillä äitisi mielenterveyttä. Hieno homma, että ystäväsi nyt tietää ja on luvannut olla apuna! Ainiin, tuli vaan mieleen, että kai tyhjennät tietokoneen välimuistin, ettei mies saa selville sun aikeita tätä kautta...?

Sanoisin, että jos nyt on seesteinen aika niin älkää vain katselko vaan miettikää sitä parisuhdeterapiaa. Vaikka teistä ei enää eheää paria tulisi ja lopullinen ero koittaisi, niin se on kuitenkin helpompi kun on sovussa. Jo lastenkin kannalta.

Esim perheneuvola tai kirkon perheasiain neuvottelukeskus. Ovat ilmaisia.

Heh, se ei osaa käyttää konetta muuta ku Youtubeen ja nettipankkiin. mutta joo, olen tyhjentänyt.

Tää mun mies on hyvin tunnettu täällä. En tiedä vaikuttaako se sit tohon et sillä on hyvä maine...

Tää kaveri jolle kerroin tästä, sanoí että hänen on vaikea kuvitella miehestäni tällaista koska mieheni on niin ystävällinen ja mukava kaikille. paitsi minulle. Kohtelee julkisestikin minua välinpitämättömästi. Esim me mennään yhtäaikaa samoihin paikkoihin mutta ei koskaan yhdessä...Tajuatteko?

Surettaa. Uuvuttavaa huomata että kaikki nämä vuodet onkin ollu pelkkää manipulointia ja mä oon uskonu sen täysin. Äidilleni en voi kertoa, ei siitä sen enempää. Hän kuulee asiasta sitten kun ollaan muutettu.

[QUOTE="alkup";27657437]Valotan vähän. Viisi vuotta sitten ollessani raskaana, mies kuristi minua ja istui mahan päällä. Olin viimeisilläni
raskaana. Sitten hän löi minulta tajun kankaalle. kaksi kertaa nyrkillä naamaan.

En tiedä miksi silloin jäin. En pysty sitä kertomaan. Kuitenkaan väkivaltainen hän ei ennen sitä
eikä sen jälkeen. Kunnes nyt on mennyt pari kuukautta huonosti. Viimeisen kahden viikon aikana
Mies on uhkaillut sanoin, esim eilen sanoi, kun kuulemma nalkutin, että "pitäis lyödä sun pää
seinään ja kovaa" ja sitten vielä sanoi että mun kannattaa varoa sanojani...

Pelottaa että jos sillä napsahtaa uudestaan. Kuitenkin on miehenkin puolesta paha mieli. Silloin
ku kuristi mua niin sillä oli suhde toiseen naiseen ja siitä hermostuneena sit sille avauduin ja lopputulos
oli tuo....[/QUOTE]

Lähde nyt ihmeessä vaikka turvakotiin lasten kanssa. Tai ota yhteys heti sosiaalityöntekijään ja kerro tämä kaikki avoimesti.

Miehellä voi eron jälkeen yhtälailla napsahtaa lasten kanssa. Lapsetkin osaavat hermostuttaa ihmisen, varsinkin, jos tällä on muutenkin pinna kireällä. Veikkaan, ettei mies ole eroa ennen tai sen jälkeen kovinkaan leppoisalla mielellä. Riski on olemassa. Jos kerran miehellä on pinna noin kireällä ja hän jo uhkailee sinua, niin tilanne on oikeasti vaarallinen. Mitä, jos hänellä naksahtaa jouluna tai juuri ennen muuttoasi, ja menetät henkesi. Kuka silloin huolehtiin lapsista?

[QUOTE="Alkup";27663369]Heh, se ei osaa käyttää konetta muuta ku Youtubeen ja nettipankkiin. mutta joo, olen tyhjentänyt.

Tää mun mies on hyvin tunnettu täällä. En tiedä vaikuttaako se sit tohon et sillä on hyvä maine...

Tää kaveri jolle kerroin tästä, sanoí että hänen on vaikea kuvitella miehestäni tällaista koska mieheni on niin ystävällinen ja mukava kaikille. paitsi minulle. Kohtelee julkisestikin minua välinpitämättömästi. Esim me mennään yhtäaikaa samoihin paikkoihin mutta ei koskaan yhdessä...Tajuatteko?

Surettaa. Uuvuttavaa huomata että kaikki nämä vuodet onkin ollu pelkkää manipulointia ja mä oon uskonu sen täysin. Äidilleni en voi kertoa, ei siitä sen enempää. Hän kuulee asiasta sitten kun ollaan muutettu.[/QUOTE]

Joo, sopii narsistin profiiliin yhtäkaikki. Kun oot saanut ton muuttorevohkan päätökseen ja koko porukan pois sen miehen luota, suosittelen vertaistukea Narsistien uhrien tuki ry:sta tai vastaavasta. Sun äitikin on vissiin hyvin manipuloitu. Senhän noi mokomat osaa... :(

Joo, sopii narsistin profiiliin yhtäkaikki. Kun oot saanut ton muuttorevohkan päätökseen ja koko porukan pois sen miehen luota, suosittelen vertaistukea Narsistien uhrien tuki ry:sta tai vastaavasta. Sun äitikin on vissiin hyvin manipuloitu. Senhän noi mokomat osaa... :(

Mun äiti on narsisti... Sen olen lapsena ja nuorena karvaasti kokenut ja vielä nykyäänkin... Mutta jotenkin tuo mies
on ihan eri tavalla--narsistinen--
Mä en voi kauaa tässä enää olla, mokoma tulee töistä pian ja kotihommatki on tekemättä...
Onnek muksut nukahti just :)

Millaisissa tilanteissa ne perhesurmat yleensä tapahtuu? Eroissa mun käsittääkseni. Jos mies uhkailee, niin voit ihan varmasti odottaa hankaluuksia kunhan vaan erosta alat puhumaan.

Minä etsisin salassa sen asunnon ja lähtisin myös salassa. Ja jos mies uhkailee viesteillä, sähköpostilla, niin kaikki talteen, niitä voi näyttää poliisille.

Mitään uuttahan se ei ole että apua saa sitten vasta kun se on jo myöhäistä.

Voi mä niin tiedän tuskasi. Sen kuinka ulospäin kaikki kiiltää,mut jos joku kärpäsdnä katossa. Ei uskoisi näkemäänsä. Ekassa suhteessa kaikki syytti kuinka minä tempuillani ajoin hyvän miehen pois,kukaan ei puhunut mitään siitä kuinka se nub raskaana olessa uitti mua ojassa,potki metsässä potki puita ja kantoja vasten. Lv käynnin jälkeen hakkas ja antoi 2h aikaa lähteä. Mihin minä poemen lapsen kanssa 4kk kun ei mitään paikkaa. Sain jäädä kunnes löydännasunnon. Jos kirjoitan niin lv paperiin et jän lähi minä etä. 12 v jälkeen en ole nähnyt tyttöäni kuuteen vuoteen kiitos äitipuolen. Kävin terapiaa mut en ollut silloin valmis . Jatketaan nyt alkuvuodesta.asuin ensin psykiatrisessa sairaalassa,naisten suiakodilla. Mulla nousee kyyneleet silmiin kun mketin sitä aikaa. Tänäkin päivänä sanon että saattaisin ottaa ko miehen takaisin.
Tyhjästä lähdin minäkin ja hyvin oon pärjännyt. Lähde ennenkuin tapahtuum.
Jos haluat jutella laita yksäriä. Meiltä löytyy kans jotain uuten kotiisi. Anteeksi kirjoitusvirheet,kosketusnäytöllä näpyttelen.
Voimia ja halaus.

[QUOTE="alkup";27657582]Ja tiedostan myös sen että mä olisin voinu kuolla siinä... Ei kai tällaista voi ymmärtää kukaan
joka sitä ei ole kokenut. Järki sanoo että pitää lähteä mutta tunne toista. Ja toteuttaminen on
niin helvetin raskasta ja vaikeaa. Mä en jaksa! Arki on uuvuttanut mut totaalisesti ja tämän asian
vatvominen.

Ei, meillä ei ole mitään paikkaa mihin mennä.[/QUOTE]

Turvakoti? Mä olen lapsena itse elänyt tuollaisessa perheessä joka sulla nyt on, ja voin kertoa että mun lapsuuteni oli tosi ahdistava, enkä oikeastaan vieläkään ole antanut äidilleni anteeksi sitä että hän meistä lapsista välittämättä jäi tuollaiseen suhteeseen aina vaan, puhtaasti omaa läheisriippuvuuttaan. Ajattele, samalla tavalla säkin pakotat lapsesi elämään ahdistavassa kodissa, vain koska itse pelkäät yksin olemista.

[QUOTE="alkup";27657715]Ikävintä tässä on se, että kukaan ulkopuolinen ei tiedä tätä tilannetta... Ja mä pelkään senkin takia lähteä, koska tiedän että alkaa kamala kyselytulva ja mä en jaksa. Jos mä en jaksa pyörittää arkea nytkään niin millä mä jaksan sen muuttotouhun ja uteliaiden kyselyt. Mitä mä sanon niille?

Kaikki luulee et meidän suhde on täydellinen. Ainoastaan pettämistouhut tietää useampi mut näitä muita juttuja ei kukaan.[/QUOTE]

Ok, eli sun "maine" menee myös lasten edelle läheisriippuvuuden lisäksi. Sinähän se varsinainen malli-äiti olet.

hyvät suunnitelmat. Älkää te tosiet sepustelko että kerro äidilles jne. ette tajua että se olisi iso virhe ja riski. Jos teillä hyvä äiti niin hyvä teille. Kaikilla ei ole samoin!kaikilla ei ole tukijoukkoja onko se niin hankala tajuta!