Mitä voisin sanoa ylpeilevälle ystävälle?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Janni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä on aikuisten palsta, kokeile etsiä neuvoja nuorten palstalta. Kirjoitat muuten todella hyvää suomea 14-vuotiaaksi...

Jotenkin vahvasti kyllä provolle haiskahtaa, en vain tajua miksi.

[QUOTE="Janni";27667156]Joo, ihan tosi oon 14v. Mut toi itsetuntojuttu vois olla syy siihen. Voisinko mä mitenkään auttaa mun kaveria saamaan paremman itsetunnon? Toi kysymys oli siis tarkotettu kaikille.[/QUOTE]

Ei siinä oikein paljon voi auttaa. Olet vaan hyvä ystävä. Ja ehkä kannattaa ottaa sellanen asenne, että ei niin noteeraa niitä ylpistelyjä, missä ei ole mitään järkeä, mutta kehuu sitten jostain ihan muusta. Tämä mun kaveri on jo yli 30v ja on edelleen samanlainen, kun silloin 14-vuotiaana. Luulee, että tulen kateelliseksi kaikista niistä sen jutuista. Kohautan vaan olkapäitäni ja jatkan juttua jostain muusta aiheesta. Välillä on aika raskastakin olla sellasen ihmisen ystävä.

En silti usko, että oot 14. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Plöh;27667196:
Kirjoitustyylin takia ja harvemmin tälle palstalle eksyy oikeita 14-vuotiaita kysymään neuvoa.

Kirjoitin hassusti. :D Tarkoitin siis, että tajuan kyllä, miksi haiskahtaa provolle, mutta en sitä, miksi kukaan jaksaisi provoilla tällaisella aiheella ja leikkiä 14-vuotiasta.

[QUOTE="Janni";27667204]Niin no mun äikän numero on 9, enkä mä tähän nyt kuitenkaan mitään kirjakieltä jaksa kirjottaa. En oo provo (tarkottaa ilmeisesti samaa kun trolli?)[/QUOTE]

Mulla äikkä oli 10, mutta en kirjoittanut noin hyvin 14-vuotiaana.

Siis miksette te voi uskoo et oon 14v? Onko hyvää suomea ja aikuismaista tai järkevää tekstiä kirjottava 14v muka oikeesti joku harvinaisuus? Ei munkaan kaverit eikä luokkalaiset ehkä ihan näin hyvin kirjota, mutta en mä nyt silti itseeni minään maailman järkevimpänä teininä pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja hölmistynyt;27667119:
Pakko nyt sanoa, että sun teksti on vaan liian aikuismaista ollakseen 14-vuotiaan kirjoittamaa. kaksikymppisetkään ei kirjotan noin.

Jos nyt kuitenkin olet oikeesti 14, niin vastaan sulle, että kaverilla on tosi huono itsetunto ja yrittää pönkittää oman arvon tuntoaan noilla jutuilla. Mulla on myös samanlainen ystävä ja elo hänen kanssaan voi välillä olla vähän rasittavaa. Hä on ihan aikuinen ihminen ja ylpeilee elelktroniikalla, autoilla, asuinalueella, lasten nimillä jne. Täytyy vaan olla niin, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ei teinit mitää ihan älyvapaita kuitenkaan ole. Ihan hyvin voin kuvitella, että 14v (ja vielä enempi 20v) osaa kirjoittaa kyllä ihan asiallisestikkin.

[QUOTE="vieras";27667216]Mulla äikkä oli 10, mutta en kirjoittanut noin hyvin 14-vuotiaana.[/QUOTE]

Siis mä en kyllä nyt oikein ymmärtäny et miten mun suomenkielen kirjottaminen olis paljon parempaa kun muilla 14-vuotiailla. Sitä paitsi mulla on ihan varmaan jotain kirjotusvirheitä tai yhdyssanavirheitä näissä teksteissä. Kyllä mä nyt ihan perus suomenkielen osaan ja tietääkseni muutkin osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Plöh;27667225:
Ah :D se kieltämättä on outoa. Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla (ja provoilla) ilmaiset

Niin, kyllähän se tänne kirjottelu ilmaista taitaa olla, joten vedetäänkö johtopäätös? Mehän ollaan kaikki idiootteja!

[QUOTE="Janni";27667263]Niin, kyllähän se tänne kirjottelu ilmaista taitaa olla, joten vedetäänkö johtopäätös? Mehän ollaan kaikki idiootteja![/QUOTE]

On se jännä juttu kuinka tekstiesi kirjoitusasu muuttuu :) Välillä on niin asiallista tekstiä välimerkkeineen ja kohta teksti on jo jotain aivan muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Plöh;27667306:
On se jännä juttu kuinka tekstiesi kirjoitusasu muuttuu :) Välillä on niin asiallista tekstiä välimerkkeineen ja kohta teksti on jo jotain aivan muuta.

So? Ei mulla vaan oo mitään tiettyä kaavaa jota orjallisesti noudattaisin kirjotuksissani. Ärsyttääkö se sua jotenkin?

[QUOTE="Janni";27667253]Siis mä en kyllä nyt oikein ymmärtäny et miten mun suomenkielen kirjottaminen olis paljon parempaa kun muilla 14-vuotiailla. Sitä paitsi mulla on ihan varmaan jotain kirjotusvirheitä tai yhdyssanavirheitä näissä teksteissä. Kyllä mä nyt ihan perus suomenkielen osaan ja tietääkseni muutkin osaa.[/QUOTE]

Ei yläasteikäinen osaa jäsennellä tekstiään noin kypsästi ja tulis paljon enemmän yhdyssanavirehitä ja pilkuta ei menis kohdilleen. Ainakin lukion äikän olet jo käynyt. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hölmistynyt;27667325:
Ei yläasteikäinen osaa jäsennellä tekstiään noin kypsästi ja tulis paljon enemmän yhdyssanavirehitä ja pilkuta ei menis kohdilleen. Ainakin lukion äikän olet jo käynyt. :D

Kattos nyt, kun 30v kirjottaa noin päin honkia. Puolustukseksi mulla on täs 1-vuotias sylissä.;)

[QUOTE="Janni";27667321]So? Ei mulla vaan oo mitään tiettyä kaavaa jota orjallisesti noudattaisin kirjotuksissani. Ärsyttääkö se sua jotenkin?[/QUOTE]

Ei 14-vuotias vaan vastaa noin. Paljasta nyt ihtes, kun pieleen meni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hölmistynyt;27667325:

Ehei, voin vaikka käsi raamatulla vannoa et oon 14v.

[QUOTE="Janni";27667321]So? Ei mulla vaan oo mitään tiettyä kaavaa jota orjallisesti noudattaisin kirjotuksissani. Ärsyttääkö se sua jotenkin?[/QUOTE]

Ei ärsytä :) Tylsyyksissäni jaksan ihmetellä, että miksi esittää 14-vuotiasta

[QUOTE="Janni";27667349]Sama vastaus sulle kun hölmistyneelle. Kukas sen muuten päättää miten 14v saa vastata?[/QUOTE]

Oho katoin et oisit ollu Plöh mut olitkin hölmistynyt.

Ja itte oon 13 w. Mulla oli samanlainen kaveri. Ja se just ylpeili facessa: jee me saatiin 37 tuuman taulutv yms. esim just puhelimet, uuet pelit, kun se saa ipadi joululahjaks...kaikknee tommosta. Se on rasittavaa mut yritä sä ylpeillä jotenki takas, esim.no sun kännykässäs ei oo sitä mitä mun kännys on tai jotain tollasta:) en oo tän ihmisen kaa enää niin paljon kun meillä vaihtu luokat. Tollasia ihmisiä on paljon:( koita kestää

Yhteistyössä