lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti8

Vieras
elikkä, eksmieheni tuli käymään kotonani, hän oli aijemmin ottanut minulta rahaa ilman minun lupaani (n.6 euroa) joka ei tietenkään määrällisesti ole juuri mitään mutta olin kyllästynyt siihen että hän koko ajan valehteli ja vei pikkusummia rahaa minulta, joten otin hänen tupakka-askinsa suutuspäissäni (en edes polta mutta hän oli ottanut siihen rahat minulta, tiedän, myös oma käytökseni tässä tilanteessa oli lapsellista mutta en saanut häntä huomaamaan tilannetta muuten).

Hän suivaantui siitä ja kävi minuun kiinni niin että tuli pieniä ruhjeita. Soitin paikalle poliisit. seuraavana päivänä menin lääkäriin kuvauttamaan jäljet. Mutta asiani koskee sitä että meidän yhteiset, alle kouluikäiset lapset, olivat kotona. Lapset olivat jo olleet nukkumassa pari tuntia jotei ei nähnyt eikä kuullut mitään, kumpikaan ei herännyt tilanteeseen.
Poliisit tekevät sosiaaliviranomaisille ilmoituksen tietenkin asiasta, mutta mitä nyt sitten tapahtuu?

Perheessämme ei käytetä päihteitä, ei juurikaan alkoholia, lasten kanssa ei ikinä suullistakaan alkoholia. Perheessä ei ennen ole ollut mitään väkivaltaa.
Molemmat ovat hyviä vanhempia, kotimme on puhdas.

Tapahtumien taustalla on avioero ja muuto toiseen kaupunkiin..

Miten tässä nyt käy? kellään kokemusta vastaavasta?

kiitos jos jaksoit lukea..

Ei tapahdu välttämättä mitään. Mä soitin kerran poliisit kun exä oli täällä riehumassa, lapset ei ollut sillä kertaa edes kotona. Toisella kertaa exä löi mua kasvoihin, lasten silmien edessä. Siitä olen puhunut perheneuvolassa, mutta ei meistä mitään ls-ilmoa ole tehty. En edes saanut lapsille valvottuja tapaamisia, koska exä ei lyönyt lapsia...

[QUOTE="ei mitään";27687874]Ei tapahdu välttämättä mitään. Mä soitin kerran poliisit kun exä oli täällä riehumassa, lapset ei ollut sillä kertaa edes kotona. Toisella kertaa exä löi mua kasvoihin, lasten silmien edessä. Siitä olen puhunut perheneuvolassa, mutta ei meistä mitään ls-ilmoa ole tehty. En edes saanut lapsille valvottuja tapaamisia, koska exä ei lyönyt lapsia...[/QUOTE]

Hui helvetti, olen pahoillani sun puolesta.

Tuskin tapahtuu mitään. Kerrot vaan totuuden miten teillä kävi näin. Eihän se sinun vikasi ole jos ex käy kimppuun. Eikä hänellä ole oikeutta ottaa sinulta senttiäkään ilman lupaa. Eiköhän tuo ole ihan ymmärrettävää. Ja koska muutat pois, niin sossukin näkee ettet hullun exäsi kanssa aio olla tekemisissä.

[QUOTE="NOH";27687889]Tuskin tapahtuu mitään. Kerrot vaan totuuden miten teillä kävi näin. Eihän se sinun vikasi ole jos ex käy kimppuun. Eikä hänellä ole oikeutta ottaa sinulta senttiäkään ilman lupaa. Eiköhän tuo ole ihan ymmärrettävää. Ja koska muutat pois, niin sossukin näkee ettet hullun exäsi kanssa aio olla tekemisissä.[/QUOTE]

Kiitos ymmärryksestä!

tälläinen tilanne on vaan niin uusi juttu mulle etten oikeen tiedä miten suhtautua. Lasten parasta haluan hinnalla millä hyvänsä. heidän isä on hyvä vanhempi, vaan kelvoton puoliso!

meillä riitaa exän kanssa kerran ja exä soitti poliisit kun en poistunut hänen asunnostaan kun lapsi oli siellä kipeenä,sillon oli häneltä jos millaista kiusaa minua kohtaa.poliisit tuli ja sanoiva että joutuvat tekemään ilmon koska olleet paikalla vaikka ei ollut edes väkivaltaa ym.siitä viikon päästä lastensuojelusta soitettiin minulle ja isälle,kerrottiin tilanne he sanoivat että joutuvat silti kaikki tälläiset käymään läpi kun ilmo on tehty,varattii aika lastensuojeluun siellä vielä kaikki yhdessä juteltiin asiasta ja tunteista eron jälkeen ja asia oli sillä selvä,ymmärsivät minun huoleni lapsesa sillä hetkellä..eikä perästä enään mitään kuulunut.

[QUOTE="kifa";27688075]meillä riitaa exän kanssa kerran ja exä soitti poliisit kun en poistunut hänen asunnostaan kun lapsi oli siellä kipeenä,sillon oli häneltä jos millaista kiusaa minua kohtaa.poliisit tuli ja sanoiva että joutuvat tekemään ilmon koska olleet paikalla vaikka ei ollut edes väkivaltaa ym.siitä viikon päästä lastensuojelusta soitettiin minulle ja isälle,kerrottiin tilanne he sanoivat että joutuvat silti kaikki tälläiset käymään läpi kun ilmo on tehty,varattii aika lastensuojeluun siellä vielä kaikki yhdessä juteltiin asiasta ja tunteista eron jälkeen ja asia oli sillä selvä,ymmärsivät minun huoleni lapsesa sillä hetkellä..eikä perästä enään mitään kuulunut.[/QUOTE]

kiitos, helpottaa kuulla että asiat järjestyy ihan hyvin..

Mulla on kokemusta, en voi edes tarkkaan kertoa, ettei juttu mene kys. henkilön korviin.
Kuitenkaan asiasta ei seurannut mitään, vaikka itsekin sossussa kerroin, koska minä olin se kytättävä mt-ongelmainen vanhempi.
Lääkäriin en päässyt, hoitaja oli kyllä kauhuissaan mustelmistani, ja muhkuraisesta päänahastani.
Ja lähihuoltajuus on edelleen isällä, eihän hän todistetusti mitään ole tehnyt lapsille. Jos minä kertoisin tukistamisista yms. sekavista riehumisista, lapset olisivat entistä suuremmassa vaarassa, eikä minua kukaan kuuntelisi, se olisi vain katkeran panettelua.

Yhteistyössä