Mulla on kytky-Lumia, haluaisin Samsungin... käykö sama sim-kortti myös toiseen puhelimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "älypää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"älypää"

Vieras
Hölmöyspäissäni ostin keväällä Lumian. Se on toiminut moitteettomasti, ei siis vikoja, mutta haluaisin vaihtaa toisen puhelimen. Lumian olen aikonut antaa pojalleni.
Jos nyt ostan vaikka jonkun Samsungin älypuhelimen, niin käykö Lumiassa oleva kortti siihen vai pitääkö hommata uusi kortti / vaihtaa numeroa?

Tänks!

Riippunee hieman operaattorista. Muistaakseni iPhone jonka hankin oli lukittu niin ettei siihen saanut muutakuin ko. operaattorin liittymän toimimaan, oliko jopa että vielä vain sen kyseisen liittymän jonka kanssa se ostettiin. TeliaSoneralta hommasin, siihen aikaan ei muilta saanutkaan iPhoneja Suomessa.

Jos taasen siirrät puhelimesi liittymineen kaikkineen lapsellesi ja hommaat samsungin itsellesi liittymineen ei pitäisi ongelmaa olla.

Niin siis tarkennus vielä, puhelimeni oli kytky ja silti piti odottaa 2 vuotta muistaakseni mikä oli se kytky aika ennenkuin sai lukituksen pois, vaikka maksoin puhelimen kokonaisuudessaan muutama kuukausi sen hankkimisesta.

Kannattaa kysellä operaattorilta mitkä on mahdollisuudet tai vain sitten suoraan ostaa samsung jostain muualta.

Viimeksi muokattu:
Muistaakseni myyjä silloin sanoi, että puhelin ei ole lukittu...
Sieltä liikkeestä taitaa sitten saada uuden kortin, jos uusi puhelin sellaisen vaatii? Ainakin kun vaihdoin vanhasta Nokiasta tuohon Lumiaan, myyjä siirsi vanhan sim-kortin tiedot tohon Lumian uuteen ja pienempään korttiin.

Muistaakseni myyjä silloin sanoi, että puhelin ei ole lukittu...
Sieltä liikkeestä taitaa sitten saada uuden kortin, jos uusi puhelin sellaisen vaatii? Ainakin kun vaihdoin vanhasta Nokiasta tuohon Lumiaan, myyjä siirsi vanhan sim-kortin tiedot tohon Lumian uuteen ja pienempään korttiin.

Kannattaa tarkistaa vielä ja kysyä.

Meillä piti liittymissä olla 1 euron rajaton tekstailu vaimon ja minun välillä, eipä ollut kuin toisessa puhelimessa.

SIM-kortti tuskin on lukittu ja sitähän tässä ollaan siirtämässä.

En varmaan ollut selkeä selityksessäni. Mutta siis ajoin sitä takaa että puhelin oli minulla lukittu sim korttiin, joten se on sama minkä sim-kortin olisi puskenut puhelimeeni niin se ei olisi toiminut.

Kun käsitin että lumian olisi tarkoitus toimia kumminkin vielä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä