Hyväksikäyttöä vai mun oma moka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks äiree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks äiree

Vieras
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla tuntuu olevan taloudellisesti aika tiukkaa. Vaikka molemmat vanhemmat käyvät työssä, mies ei hyväksy, että lapset tai vaimo saavat mitään omaa, mutta itselle ollaan kyllä ostamassa elektroniikkaa ja lomamatkoihin on varaa jne. Tämä ahdistaa vaimoa suunnattomasti, ja olemme sitten yrittäneet aina lainata tai jopa antaa meidän vanhimmalta lapselta jäänyttä tavaraa heille. Tämän lisäksi olemme myös korjanneet heidän tavaroita ja antaneet lastenhoitoapua. Lastenhoidolle on kova tarve, mutta sekään ei saisi miehen mielestä maksaa ja olemme siis hyvää hyvyyttämme auttaneet, koska vaimon tilanne surettaa.

Pari viikkoa sitten annoimme lainaksi ko perheelle luistimet, monot ja yhdet sukset täksi talveksi. Olin vahingossa ilmoittanut miehelleni väärät sukset, jotka voi antaa, ja kaivoi ne sitten autotallista ja antoi eteenpäin. Hoksasimme mokan heti seuraavana päivänä ja soitimme, josko voisimme saada luistimet takaisin ja antaa tilalle luistimet heidän esikoisellensa. Puhelimessa tämä oli OK, mutta pian puhelin piipitti ja tuli viesti: Jos tulet huomenna hakemaan luistimia niin täällä on vastassa hyvin pettynyt ja vihainen lapsi. (huom! Tää lapsi on vasta 3,5 v) Sitten tuli tilitystä, kuinka lupasin heille nämä luistimet jne. Loppuun tietysti kaiken syyllistämisen jälkeen lupaus, että toki voit hakea, jos ne välttämättä tarvit.

Niin, mitä mieltä te olette tästä?

Vaikuttaa todella kummalliselta ystäväperheeltä, tai lähinnä tuo mies vaikuttaa aika epämiellyttävältä ja kontrolloivalta ihmiseltä.

Jos molemmat käyvät töissä, niin kai nainen saa käyttää rahansa mihin tahtoo, eikä naisen rahoja nyt mihinkään miehen elektroniikkaan laiteta?

Tuollaisten tilanteiden takia, en haluaisi ottaa mitään vastaan/lainaan.

Onhan se lapsen kannalta todella ikävä tilanne, etenkin jos ei juuri ikinä saa mitään, että haluttu lahja viedään seuraavana päivänä pois. En omalle lapselleni haluaisi sellaista. Tosin asia olisi pitänyt esittää eri tavalla ja antaa ne luistimet takaisin.

Viimeksi muokattu:
Vastaa ja sano, että annoitte väärät ja tuotte huomenna tilalle ne jotka piti alunperin antaa.

Ja jos ei kelpaa niin sano sille kaverin miehelle, että ostaa sitten itse uudet.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Minä hakisin luistimet pois kaikesta huolimatta, tahallista kiusantekoahan tuo ei ole vaan puhdas moka.

Jos mun kaveri lahjoittaisi meille luistimet ja tahtoisi hakea ne pois, jättäisin kertomatta asiasta 3,5v lapselle joka olisi jo iloinnut lahjasta. Laittaisin luistimet muovikassiin ja ovelle odottamaan ja antaisin siinä vaivihkaa takas. Luistimia löytyy halvalla käytettynä ja kaikki on lähes saman näköisiä, joten tuskinpa lapsi huomaisi eroa. Jos kinuaisi luistelemaan sillä aikaa kun luistimet vielä puuttuu, keksisin jonkun muun verukkeen miksi ei mennä. Lapsen mielipahaan on siis turha vedota, aikuinen itse päättää aiheuttaako mielipahan vai ei.

[QUOTE="nappi";27761953]ensin sanoit että mies antoi väärät sukset sitten muuttuikin luistimiksi?

Onko teillä kahdet samaa kokoa olevat luistimet?[/QUOTE]

Siis mies antoi väärät luistimet.

Tää on vielä hauska juttu, että heillä on tosiaan kaksi työssäkäyvää aikuista. Meillä mies on töissä kunnallisella alalla ja minä kolmen lapsen kanssa kotihoidontuella. Ja meillä on ollut kyllä kummasti varaa ostaa lapsille aina kaikki tarvittava. Tosin sitten on kuvaputkitelkkari eikä juurikaan matkustella.

No jos mulle joku laittaisi tuollaisen viestin niin laittaisin vaan että tottakai voi hakea ne pois, en edes miettisi. Ja 3,5v kyllä ymmärtää et omistaja tarvitseekin ne ja ostetaan muualta uudet, ainakin meidän 3,5v tajuaisi.

Mun mielestä tuo käytös on törkeää tunteella kiristämistä ja hipoo jopa narsistista vallankäyttöä. Minusta on halpamaisinta, että hän vetoaa lahjoittajan tunteisiin lapsensa kustannuksella. Jos lapsi on itkenyt ja raivonnut, niin se johtuu todennäköisesti siitä, että äidillä on palanut käämi asian suhteen. Tietenkin pelkää kusi sukassa, mitä pihi mies sanoo tuohon. Miks jotkut naiset alistuu tuollaiseen? Mies varmaan säästää rahaa omaan tulevaisuuteensa ja häipyy aikanaan omille teillensä.

Huh huh. Minä ostin lapselle luistimet käytettynä, maksoi 5 euroa. Pistäisivät itse rahaa sen verran lapsen kamoihin.

Vaikuttaa siltä, että tuolla perheellä on sisäisiä ongelmia, joihin en itse sekaantuisi. Eihän tuollaisesta saa itselle kuin pahan mielen.

Tää on vielä hauska juttu, että heillä on tosiaan kaksi työssäkäyvää aikuista. Meillä mies on töissä kunnallisella alalla ja minä kolmen lapsen kanssa kotihoidontuella. Ja meillä on ollut kyllä kummasti varaa ostaa lapsille aina kaikki tarvittava. Tosin sitten on kuvaputkitelkkari eikä juurikaan matkustella.

no, miksi autatte työssä käyviä?
kyllä vikaa on teissäkin

Yhteistyössä