Pyysin miestä viemään lapset ulos, kun keli vihdoin on sellainen että siellä voisi vähän kauemminkin olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narinari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuskin ne lapset isona muistelee että olipas meillä kotona aina niin siistiä!! Ennemmin mukavia muistoja tulisi jos oltaisiin koko perhe menty ulkoilemaan. Miksi ne lapset pitää saada pois jaloista kun siivotaan? Heti kun kynnelle kykenee niin rätti kouraan. Ei se lapsi mitään vahinkoa sillä ainakaan saa jos muka tärkeänä apuna saa vaikka ovea pyyhkiä.

• Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Tuskin ne lapset isona muistelee että olipas meillä kotona aina niin siistiä!! Ennemmin mukavia muistoja tulisi jos oltaisiin koko perhe menty ulkoilemaan. Miksi ne lapset pitää saada pois jaloista kun siivotaan? Heti kun kynnelle kykenee niin rätti kouraan. Ei se lapsi mitään vahinkoa sillä ainakaan saa jos muka tärkeänä apuna saa vaikka ovea pyyhkiä.

Meillä lapset siivoaa huoneensa, tyhjentävät tiskikonetta ja pyykkikonetta, pyyhkivät pölyjä yms. Joten yleensä lapset siivoilevat minun kanssani. Halusin hieman omaa aikaa, vaikkakin vain sen pari tuntia sillä aikaa kun mies vie lapset pihalle. Ja kuten jo sanoin, pidän yksin siivoilusta, se on eräänlaista" terapiaa" minulle. Hyvä musiikki soimassa, saa olla ihan itsekseen, ei tarvitse ohjata tai neuvoa ketään ja näkee samantien kättensä jäljen. Hermolepoa. Riemusta kiljuen tekisin koko perheellä jotain, olisin ulkona yms. Mutta lomalla se ei vain ole vielä oikein onnistunut. Miehelle kun loma näyttää nyt olevan lomaa perheestä.

Siivosi mies, jonkun verran. Pyykit oli viikattu ja hän imuroi. Tosin oli vähän kiukkuisen oloinen ja minua alkoi harmittaa. Sen verran tulin sitten "vastaan", että pyyhin olohuoneen pöydän, telkkaritason, senkin ja kulmakaapin päällisen. Sen enempää pyyhittävää ei ollut :)

No mikä siinä niin kaameta on että siivouksen ajaksi nakkaa mukulat ja ukon pihalle. Ei meillä ainakaan voi lomalla ollessa montaa päivää olla vaan,ettei siivoa välillä. vaikka meillä joutuu kaikki osallistuun siivoukseen mutta joskus se vaan pitää saada tehdä rauhassa ilman miestä ja jälkikasvua. Ja mikään ole niin raivostuttavaa ku on just pessy lattian ja se ei ole vielä kuiva ni joku tassuttelee siinä...jos ei muut ni kissa:D

No joskus se on vaan saatava siivota kunnolla rauhassa itsekseen ilman miestä ja lapsia. Vaikka meillä joutuu kaikki osallistuun kodinhoitoon niin joskus se vaan on paljon nautinnollisempaa tehdä ihan rauhassa ja omissa ajatuksissa.
Ja miksi sinne pihalle pitää aina koko sakki lähtä? Voihan sen tehdä isäkin ilman äitiä jos koko loma on muuten löhötty ja oltu yhdessä.
Ei meillä ainakaan kämppä mene itsestään järjestykseen ja kahdeksan henkeä +elukat saa äkkiä sekameskan aikaseksi.

mä annan miehelle aina vaihtoehdon, tyyliin imuroitko vai laitatko pyykit. mun ed liitosta olevien lasten kanssa melskaa ihan mielellään, yhteinen kun on ihan vauva vielä(mies osallistuu hoitamiseen). toki miehen vakava masennus hiukan verottaa oma-aloitteisuutta, mutta meillä tehoaa tuo kahen vaihtoehdon antaminen.. ja isot lapset osallistuvat kotitöihin yleensä mielellään, ekaluokkalainen vie roskat, viidesluokkalainen pesee tasot ja kuudesluokkalainen tekee kaikkea missä vaaditaan fysiikkaa.. lapset saavat palkaksi ylimääräistä aikaa pelata tietokoneella, rahaa kun ei aina pysty antaa.. tyyliin jos järjestät kengät niin saat pelata 10min kauemmin.. meillä kotityöt pitkälle koko perheen juttu..

[QUOTE="vieras";27783795]Otit sitten marttyyrin asenteen. Itse olisin miehelleni antanut kaksi vaihtoehtoa: joko pistää sisällä nuo mainitsemasi asiat kuntoon tai sitten menee lasten kanssa pihalle. Mies saa valita haluamansa ja molemmat ovat tyytyväisiä... :) ja sitten illasta kaikki löhöää ja nauttii aikaan saaduista asioista. Olisinpa voinut vaikka tehdä pannaria.[/QUOTE]

Ja pyh. Aloittajan mieshän ei valinnut sitä ulos viemistä. Tuskin olisi reagoinut valintatehtäväänkään yhtään aikuismaisemmin.

Tiedän millaisia tuollaiset lomailevat miehet ovat ja kyllä siinä pinna välillä palaa ihan aiheesta.

Ja ei luulisi, että täysjärkiselle, aikuiselle pitäisi mitään valintatehtäviä antaa, kun aina toivoisi, että toinen edes pienesti vihjattuna tajuaisi jotain :D Oikeasti pitäisi tajuta ilman vihjeitä tehdä jotain mutta kun ei...

Mun mielestä toi kertoo aika paljon, että ap:n miehelle loma on lomaa perheestä. Pelkkää omaa aikaa panematta tikkua ristiin. Ei kai ole liikaa vaadittu, että ap:kin saisi hetken omaa aikaa. Luulisi, että mies olisi tyytväinen, kun nainen käyttää "oman aikansa" siivoamiseen.

Meillä molemmat tarvitsisi tuota rauhoittumisaikaa lomalla. Mutta lapset on vilkkaita ja tarvitsevat ainakin yhden ulkoilun ja mieluusti vielä jonkun toisen virikkeen joka pvä (virike voi olla kyläily, kauppareissu, kirjasto, uimahalli, leffakäynti tms), mutta muuten meillä on aivan liian hurjaa, ainakin jos molemmat kotona. Minä tein tänään ruoat, pesen pyykkiä ja viikkaan kaappiin. Mies ulkoili lasten kanssa ja lähti nyt vanhemman kanssa käväseen yhteen paikkaan. Me katotaan kuopuksen kanssa lasten elokuvaa, koska mä en jaksa enää mitään virikkeitä keksiä. Oon jotenkin tosi väsynyt ja edessä rankka työviikko (ylitöitä) eli tänään ei taivu enempää pelleksi. Leivoin sentään kuopuksen kanssa piirakkaa, eli jotain fiksua on sentään saatu tänään tehdyksi. Olispa kiva jos meidänkin lapsilla olisi kavereita, jotka voisi tulla meille leikkimään, mutta tässä lähellä ei niitä oikein ole.

Yhteistyössä