lähtisitkö tässä tapauksessa töistä kesken päivän kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flunssa

Vieras
Mulla ollut muutaman päivän flunssaa, toissa päivänä oli kuumetta 38 astetta, eilen ei.
Nyt oon töissä ja lämpö taas noussut, töissä kuumemittari ja näytti 37,5 astetta.
Ääni mulla ihan käheä ja nokka aivan tukossa. Tänään mulla 12tunnin työpäivä ja huomenna 13 tunnin.
Olo lämpöä ja äänen käheyttä lukuunottamatta suht ok, lähtisittekö kuitenkin itse kotiin? Mietin vaan, että pitävätkö mua lintsarina jos lähden kesken työpäivän?

Mitä sä teet työkses? Jos on jotain missä vaan istutaan paikallaan, esim. Toimistossa, niin voisin jäädä töihin. Mutta jos teet jotain missä liikutaan paljon tai palvellaan asiakkaita, niin silloin kyllä lähtisin lääkärille hakemaan saikkua.

Mut on tollasessa tapauksessa hätyytetty kotia hyvinkin pikaseen. Pieni työporukka, eikä haluttu ottaa riskiä, että kaikki saa tartunnan. Todennäkösesti vielä kysytty, mitä ihmettä mä teen töissä kun ääntäkään ei kunnolla tule.

[QUOTE="riinu";27799758]Muistaen ettei ota liian monta tuollaista yhdistelmää työpäivän aikana...[/QUOTE]

Korkeintaan kolmesti päivässä.

Oma olo kertoo parhaiten jäädäkö vai lähteä kotiin.

Tuossa tapauksessa lähtisin. Toipilashan sitä on noilla oireilla, joten oikea paikka on kotona lepäämässä. Pitkien työpäivien tekeminen vajaakuntoisena hidastaa toipumista ja voi aiheuttaa vakaviakin jälkitauteja.

Lähtisin. Olen hoitoalalla. Lähtisin kyllä varmaan vaikken olisikaan juuri ihmisten kanssa tekemisissä, oon yleensä aika huonovointinen jos on lievääkin kuumetta.. Mulla jostain syystä silmät vuotaa ja aristaa kuumeisena ihan hirveesti ja tekee olemisesta hankalaa.

[QUOTE="vieras";27799907]Jos olo kuitenkin suht ok, niin jäisin töihin.
Kuumehan ei välttämättä ole mikään tarkka mittari, toisilla jatkuvasti peruslämpö yli 37.[/QUOTE]

Kuume ei ole ainoa mittari, jos olo on kurja ilman kuumetta. Jos kuumetta on tai edes lämpöä (normaalilämpö siis huomioitu), oikea paikka olosta riippumatta on kotona. Kuumeelle on syy, silloin on kipeä. Kuumelääkkeillä voi tarvittaessa helpottaa oloa, mutta ei sitä kannata tehdä pystyäkseen työskentelemään. On tärkeämpää pitää itsestään huolta kuin olla työnantajalle lojaali oma terveytensäkin vaarantaen.

Ei kukaan pidä lintsarina, jos kipeänä lähtee pois töistä kesken päivän.

Yhteistyössä