PIKA-APUA! Löydetty kissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikan"

Vieras
Otin pihalta kissan, halusi sisään. Meillä iso rivariyhtiö tässä, ja yhtään en tiedä kenen kissa tuo on. Kauaa en voi sitä täällä pitää, oma kissa saa raivarit pian.

MITÄ teen tuolle? Päästän takasi pihalle, mihin sillä ei ole hinkua just nyt? Yhden uuden naapurin ovikelloa kävin pimpottelemassa, mutteivät olleet kotona. Voisi olla niiden kisu? Kovasti on nälkäinen ja käy puskemassa meitä, ja kehrää kokoajan...

Tuo kissa on siis pitkään ulkoillu tuossa pihalla, voihan se olla, et on jonkun naapurin oma, ulkoileva kisu....

Vienkö suoraan eläinsuojaan? Auto mulla on vasta kolmelta, ehkä katselen sinne?

Neuvoja!!!

Päästä takaisin pihalle. On varmasti jonkun naapurin kissa. Aiheutat turhaan traumoja kissaparalle, jos sitä lähdet jonnekin eläinsuojaan kiikuttamaan.

Meidän kissakin menee naapurustoon mielellään kyläilemään, jos joku sen vain sisälle päästää. Tiedän, että sillä on ainakin kaksi varakotia, joissa sille annetaan ruokaa ja se nukkuu.

No enpä kiikuttaisi mihinkään, vaan odottaisin että naapuri tulee kotiin ja kysyisin sitten häneltä. Ja päästäisin kissan takaisin ulos. Varmasti on jonkun lähistöllä asuvan kisu.

Älä nyt mihinkään sitä raahaa, kun se voi aivan hyvin olla jonkun naapurin kissa!! Jos ei se miltään kulkukissalta näytä??? Kiva kun naapuri tulee kotiin ja kissa ei olekaan odottamassa, kun sinä olet ajanut sen autolla jonnekin...

ulkona on sen verra lämmmin että kisu siel pärjää, käyt naapureilta kysymässä ennenku päästät takas ulod. kisu voi olla pidemmältäkin, jos omistahaa ei löydy naapureista päästä takas ulos, jos kisu viellä huomennakin siinä kiehnää soita eläinsuojeluun.

Vie se eläinsuojaan ja sitten laitat ilmoituksia, että kissa löydetty ja viety eläinsuojaan. Rivitaloalueet eivät ole sellaisia paikkoja missä kissat saa vapaana ulkoilla. Kun omistajat pari kertaa kisunsa suojasta hakevat, ehkä alkaa kissan ulkoilutukset loppua.

[QUOTE="Elina";27819057]Päästä takaisin pihalle. On varmasti jonkun naapurin kissa. Aiheutat turhaan traumoja kissaparalle, jos sitä lähdet jonnekin eläinsuojaan kiikuttamaan.

Meidän kissakin menee naapurustoon mielellään kyläilemään, jos joku sen vain sisälle päästää. Tiedän, että sillä on ainakin kaksi varakotia, joissa sille annetaan ruokaa ja se nukkuu.[/QUOTE]

Tämä on muuten asia, joka ainakin itseä sapettaa ja lujaa... Mullakin on ollut joskus kissa "hukassa" sen takia, että joku idiootti alkoi ruokkia sitä. Ja sitten se ruokkija ei meinannut millään antaa sitä takaisin! Kissa on sellanen elukka, joka ottaa uuden isännän/emännän tasan sieltä, missä sitä ruokitaan, joten jos ette ole aikoneet ottaa omaksi, niin älkää sitten hitto vie ruokkiko niitä! Ja vaikka aikoisittekin, niin tiedättekö, että aiheutatte aikamoista huolta se oikealle omistajalle, joka kaipaa sitä kotiin? Voisi edes ilmoittaa jossakin, että sellanen kissa löydetty, joten omistaja tietää hakea sen tai sitten olla hiljaa ja antaa omaksi. Tyhmästi sanottu, mutta varmaan tajuatte, mitä ajan takaa. Kissa kyllä yleensä löytää kotiin, vaikka se olis mennyt hieman pidemmällekin ja esittää "surkeaa" ruokaa saadakseen.. Ja sen kyllä näkee kissasta "kilometrin päähän" onko se lemmikki vai villikissa.

^ Elikkä sinun luonasi se ei saa ruokaa koska hakee sitä muualta :P Mä olen ainakin suorinta tietä viennyt kissatalolle, jos olen ollut varma, ettei ole kenenkään tutun SISÄkissa.

[QUOTE="Joku1";27819602]^ Elikkä sinun luonasi se ei saa ruokaa koska hakee sitä muualta :P Mä olen ainakin suorinta tietä viennyt kissatalolle, jos olen ollut varma, ettei ole kenenkään tutun SISÄkissa.[/QUOTE]

No hahahhah, olipa hyvä vitsi... *not* : / Saa kyllä, mutta sanopa yksikin kissa, joka kieltäytyy erikoisherkuista, jos niitä hälle tarkoituksella syötetään, vaikka juuri olis kipallisen vetänyt sapuskaa? Ja se on kiva, että myönnät olevasi v-mäinen ihminen... Miten ollenkaan pystyt elämään itsesi kanssa?

[QUOTE="vieras";27819644]No hahahhah, olipa hyvä vitsi... *not* : / Saa kyllä, mutta sanopa yksikin kissa, joka kieltäytyy erikoisherkuista, jos niitä hälle tarkoituksella syötetään, vaikka juuri olis kipallisen vetänyt sapuskaa? Ja se on kiva, että myönnät olevasi v-mäinen ihminen... Miten ollenkaan pystyt elämään itsesi kanssa?[/QUOTE]

Tai sanotaan, että sai, koska ko. kissaon ollut mullan allakin jo useita vuosia. Ja ihan sairauden takia lopetettiin, ei kuollut ulkoilunsa takia.

Yhteistyössä