*vuodatus* äiti, lapsi ja työssäkäynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli pakko tulla vielä kurkistamaan. Hoitoaikarutiineihin sen verran, että mun pitäisi viedä poika joka aamu seitsemään ja hakea kolmelta, jotta aika olisi muuttumaton. Sitä en taas tee, koska välillä on mahdollisuus nukkua aamuisin pidempään, kun mulla ei ole aikasta töihinmenoa. Haku taas tapahtuu loppuviikosts jo klo 13, koska pääsen aiemmin. Silloin ollaan pojan kanssa kaksin ja haen pikkuveljen vasta kolmelta. Olet kyllä oikeassa näistä rutiineista, mutta aamunukkumisesta en tahdo luopua enkä toisaalta siitäkään, etteikö koskaan haettaisi aiemmin.
Kavereita on eskarissa, onneksi. Iltaisin on pimeää, joten arki-iltoina kavereita liikkuu tässä aika vähän itsekseen. Välillä jonkun äidin kanssa soitellaan puolin toisin. Sekin vaikuttaa, että meillä alkaa iltarutiinit jo aikaisin klo 19. Iltapalat, pesut, yökkärit ja iltadatu. Valot pois klo 20. Tuttu ja turvallinen rutiini ollut koko ajan.

[QUOTE="vieras";27842257]Niin ja olisiko jo tarpeeksi vanha kellon oppimiseen ja rannekello hänelle![/QUOTE]

no en tiedä miten asia tähän liittyy, mutta eskarilaiseni tuntee kelloa jo jonkinverran :) Rannekellokin on...köytettynä tuolin jalkaan kiinni :D

Meillä kyllä pyydetään ja komennetaan olemaan hiljaa ja lopettamaan turhanpäivänen metelöinti, naputus, rymistely, mutta mulla palaa hihat, kun ei tapahdu mitään. Mä sanon eka nätisti, sitten pari kertaa napakasti ja seuraavaksi jo huudan, kun pinna palaa. Siis mä huudan ihan liikaa, mutta kun kotona ei saa hetken rauhaa. Pikkukakkosen on ennen katsellut rauhakseen, mutta nyt senkin ajan keksii jotain koko ajan. Vatkaa sohvatyynyjen kanssa, pärisyttelee jne...Koko ajan siis pitää ääntä, jotta hänet huomataan ja taas palaa pinna...:(

Joku vaihe meneillään ja kaipaa huomiota hinnalla millä hyvänsä veikkaan, en siis tiedä mut veikkaan. Oliko pojalla jotain harrastuksia? Tuli vaan jostain lasten harrastusketjusta mieleen, et toisilla on niin energisiä vauhtipakkauksia et hyppii seinille ilman harrastuksia ja toiset taas pärjäävät hyvin kouluikäisiksi ilman harrastuksia. Siis tosta tuli mieleen kun ei malta pikku kakkosta enää paikoillaan kattoa.

Toikin oli jotain vaiheita et välillä on toinen vanhempi tärkeempi ja pojilla usein just äiti.

Kyllä mullakin välillä pinna menee jos syystä taikka toisesta väsyttää ja haluis olla rauhassa ja sit poika mankuu kokoajan jotain ja just et vessaankaan ei pääse rauhassa. Poika tosin täyttää kohta vasta 4v. Sanon kyllä et nyt äitiä väsyttää ja leiki itseksesi jotain ja alkaa sit leikkimäänkin yleensä alkuprotestointien jälkeen.

Jaksamista ja pitkää pinnaa! Toivotaan et pian rauhottuu.

Poika käy kerran viikossa liikuntaharrastuksessa. Se onkin sellainen odotettu juttu aina. Puhuin eskarilla tänään noista hoitoajoista, niin sovittiin pitäytyvämme näissä samoissa miten nyt mennään. On se lapsestakin kiva päästä välill- kotiin aikasemmin, niinkuin aikuisestakin :)

Yhteistyössä