Hassu leijuva ja epätodellinen olo, muilla ollut tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääähhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tuli sellanen leijuva ihmeellinen olo ekassa synnytyksessä. Muistan vieläki sen tunteen kun luulin, et leijun itteni yläpuolella ja nään itteni kärvistelevän synnytyskivuissa siinä synnytyssängyssä. Et ehkä ihan tällasta oloa tarkottanu. Laitoin ilokaasun piikkiin, en muista olinko sillon vielä saanu epiduraalia.

Mulla oli joskus nuorena tuollaista. Tapasin sanoa, että:"mulla on sellainen olo etten ole täällä". Paikallahan oli, ja sen tiesi, mutta silti oli olo että oli kaiken ulkopuolella.

Tuo olotila kesti vain hetken, ihan minuutin pari.

Muutaman ovat kirjoittaneet tuosta Dissosiaatiosta, mutta ei tuo teksti kuvaa omaa oloani.

Joskus lapsena muistan myös olleen tälläistä joitakin kertoja. Tuntui kuin kaikki tavallaan pyörisi ympärillä ja ei itse pysy mukana.

Nyt tuo olo on onneksi mennyt pois, kesti vajaan puoli tuntia.

[QUOTE="Mie";27853682]Mulla on tullu pari kertaa elämässä tollanen, ihan lapsena. Eka oli vaan joku kesäpäivä ja toinen oli leirillä. Siellä leirillä oli terveydenhoitaja joka epäili nestevajausta. Siihen selitykseen olen uskonut siitä lähtien, mutta eipä niitä oloja ole sen koomin ollukkaan eli yli 20 vuoteen.. Mutta voisko toi kahvi niin äkkiä poistaa nestettä kehosta että tulee toi fiilis? Jos ei ole tottunu kahviin.. ?[/QUOTE]

Nii lisätäkseni tähän; olo oli just sellenen että "en ole itse paikalla", hieman unenomainen ja muistan että kun joku puhui, suun liikkeet ja puheääni ei tullu niinkuin yhtäaikaa vaan suu liikkui eri tahdissa äänen kanssa.. hassua ja pelottavaa silloin pienenä.. :/

Mulla oli joskus nuorena tuollaista. Tapasin sanoa, että:"mulla on sellainen olo etten ole täällä". Paikallahan oli, ja sen tiesi, mutta silti oli olo että oli kaiken ulkopuolella.

Tuo olotila kesti vain hetken, ihan minuutin pari.

Tuttu tunne. Aivan kuin olisi katsellut jostain muualta tilannetta jossa oli. Onko tämä totta, tässä minä siis olen, tämä on minun elämääni, tämä tapahtuu oikeasti vaikka tuntuu epätodelliselta. Ei kuitenkaan mikään pelottava tunne, vain epätodellinen.

[QUOTE="vieras";27853811]Tuttu tunne. Aivan kuin olisi katsellut jostain muualta tilannetta jossa oli. Onko tämä totta, tässä minä siis olen, tämä on minun elämääni, tämä tapahtuu oikeasti vaikka tuntuu epätodelliselta. Ei kuitenkaan mikään pelottava tunne, vain epätodellinen.[/QUOTE]

Mulle tuo olotila oli ihan miellyttävä :xmas:.

[QUOTE="Mie";27853785]Nii lisätäkseni tähän; olo oli just sellenen että "en ole itse paikalla", hieman unenomainen ja muistan että kun joku puhui, suun liikkeet ja puheääni ei tullu niinkuin yhtäaikaa vaan suu liikkui eri tahdissa äänen kanssa.. hassua ja pelottavaa silloin pienenä.. :/[/QUOTE]

Minulla oli juuri tälläistä lapsena kun aloitin tanssi harrastuksen! Halusin lopettaa harrastamisen pian koska aina siellä tuli tälläinen olo.. en kyllä vanhemmille tästä puhunut, jälkeenpäin en ymmärrä miksi en koska tuo olo oli aina pelottava.

Mulla leijuva olo ainakin on sellainen, että tuntuu kuin ei olisi kroppaa ollenkaan. Siis mieli on läsnä, mutta kropassa ei ole "sisäistä tuntoa". Jos vaikka pidän kättä ylhäällä, en tunne sitä. Pelottavaa :(. En ymmärrä mistä tällainen voi johtua. Samalla huimaa oudosti. Tunne on vieläpä melkein koko ajan päällä.

Mulla on epilepsia ja tollasia tulee sillon tällön, ovat varmaan auroja eli ns pieniä kohtauksia
Juurikin tuntuu että on tosi poissaoleva olo, vajoava tunne, kaikki ympärillä tuntuu vieraalta vaikka samalla tietää että ne on tuttuja ihmisiä esimerkiksi. Sitten on todella epätodellinen olo lopussa, saattaa sydän hakata ja ahdistaa!

Olisi jännää kuulla kahden edellisen kommentoijan vointi ja olo tällähetkellä? mikä oli syy siihen ja miten hoitui tms?
No seitä Resilaria on tietysti hanavesissäkin, kun ei niitä jäämiä pois saa mitenkään. Riippuu paikkakunnasta: Saimaalla kofeiinia on pohjavesissä, tiedetään nyt, mutta kauanako se siellä on ollut? Olisiko se energiajuomista peräisin?

Yhteistyössä