Kamalat PMS-oireet! (muilla tällaisia oireita?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku987
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirkku987

Vieras
Kuka muu kärsii vaikeista PMS-oireista? Mulla ne alkaa yleensä n. viikko ennen kuukautisia. Silloin mulla on todella pahoja mielialan vaihteluita. Saatan hetkessä muuttua hyväntuulisesta aivan raivopäiseksi ja toisinpäin. Saan outoja naurukohtauksia. Voi poikaystäväraukkaa kun joutuu aina mun raivon kohteeksi :/

Lisäksi mä TURPOAN. Siis ei mitään lievää, vaan mulla turpoaa jalat, kädet, vatsa ja naamakin pöhöttyy.. mulla kerääntyy nesteitä monen kilon edestä. Muutenkin on sellainen "pökkelö" olo ja tuntuu että mä kirjaimellisesti lyllerrän paikasta toiseen. Kaikki vaatteet kiristää.

Lisäksi mua väsyttää todella paljon. Olen kokoajan uupunut, enkä jaksa oikein mitään eikä mikään kiinnosta. Tarvin yön aikana enemmän unta kuin normaalisti.

Mulle tulee myös outoja "kuumia aaltoja", eli mulla on kuuma lähes koko ajan. Hiki valuu selkää pitkin..todella epämiellyttävää.

Lisäksi saan ihan kamalia ahdistus- ja masennuskohtauksia! Nämä tulee aina pari päivää ennen menkkoja ja on todella voimakkaita. Muun ajan kuukaudesta olen henkisesti ihan normaali, mutta kaikki muuttuu ennen menkkoja.

Tuossa nyt ne pahimmat.. ne alkaa yleensä siis viikkoa ennen menkkoja ja helpottaa menkkojen aikana siten, että pari viimistä menkkapäivää on normaaleja. Tää on todella ahdistavaa ja häiritsee todella pahasti mun normaalia elämää.

ps. en syö e-pillereitä, koska ne ei sovi mulle..

-----------------------
Tunnistaako joku muu samanlaisia oireita itsellään? Olisi TODELLA lohduttavaa tietää, että siellä on myös muita, jotka kokevat tämän saman?

Mulla on ovulaation ja vuodon välillä maha turvoksissa, välittömästi vuodon alettua litistyy normaaliksi.
Viikkoa ennen menkkoja alkaa herkkä kausi, ei siitä perhe mitenkään kärsi, mutta saan sekä onnen että surun kyyneleitä silmiini älyttömistä asioista; saatan vuodattaa kyyneleitä kun katson lasten nukkuvan tai sanon hyvää yötä isälle tai äidille puhelimessa tai itken kun katson jotain tv-sarjaa tai huonoa rakkausleffaa jota katsoessani normaalitilassa vain ärsyyntyisin.
Päivää ennen menkkoja mulle tulee siivousmania, mulla palaa käämit (en pura sitä kehenkään vaan itseeni) jos vaikka sohvassa on pari koirankarvaa ja sitten hinutan siivota monta tuntia. Olen myös silloin kärttyinen, voin oikein kuulla päässäni jatkuvan jupinan ja purnauksen asiasta kuin asiasta, jos ei ole asiaa niin kiroilen päässäni. Kun menkat alkavat, olotila normalisoituu ja taas ihmettelen MIKÄ HITTO MINULLA OLI?! :D

mulla on samat.. just noi masennus/ahdistus kohtaukse yms.. jatkuu ainaa pitkälle raskauttakin.. :( ihan hirveitä. mutta se helpottaa kun tietää että ne loppuu kohta ku menkat alkaa..