Mistä näistä oikeasti tietää? raskausajan vatsaoireet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnenetsijä

Jäsen
03.01.2013
147
0
16
Mistä sen tietää mikä on aina normaalia ja mikä ei?

kun sitä tuntuu tulevan mitä ihmeellisempiä tuntemuksia. Tänään kun nousin ylös niin sattui alavatsaan niin pirusti. Se kipu alkoi jo pelottaa. En kuitenkaan osaa olla soittamassa joka asiasta neuvolaan joten ei tullut soitettua nytkään. Kipu alkoi myöhemmin mennä ohitse.

Ärsyttää. Yritän olla stressaamatta ja ottaa ihan rauhallisesti tämän raskauden kanssa mutta sitten tulee jotain tällaista yllättävää ja menen melkein paniikkiin. Olen nyt raskausviikolla 25.

Minä olisin saanut asua raskausajan sairaalassa jos olisin kaikista vatsakivuista sinne joutunut. Minulle sanoi kerran eräs lääkäri että huolestuttavampaa olisi jos siellä mahan seudulla ei mitään tuntisi :) itse jouduin lähes joka yö nousemaan kovien vatsakipujen takia ylös ja vain seisomaan sängyn vieressä. Olivat niitä kohdunkannatinten kipuja ym liitoskipuja. Itse kyllä varmasti tiedät milloin täytyy käydä näytillä. Itselleni kaikenlaiset vatsakivut ja repimiset olivat arkipåivää. Kaikki oli ok.

Kyllä täälläkin on koettu jos jonkinlaista vatsakipua. Tälläkin hetkellä vatsa on kipeänä, kun vauva on potkinut mahaa koko himskatin yön :) pääasia ettei verta tule

Samoja asioita mietin, kun alavatsaa jomottaa joka päivä vähän menkkakipumaisesti ja välillä tulee kunnon juilintaa. Lääkäri sanoi tarkastuksessa, että jos pahana jatkuu, niin heti tarkistukseen uudestaan ja lepoa, lepoa, lepoa vaan. Jos kipu yltyy, niin vaikka sitten päivystykseen kohdunsuun tilanteen tsekkaukseen.

Mut normiarkeenhan noi raskaana olevalla kuuluu, erilaiset tuntemukset. Kunhan vauva liikkuu hyvin eikä mitään vuoda, niin mitä todennäköisimmin kaikki on hyvin :)