Elatusmaksut verotulojen mukaan, mutta vähintään minimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27858385]Samaa mieltä. Mutta kolme kertaa 200 on jo 600€, eli sinänsä kyllä jo ihan "kiva" maksettava. Mutta pitäähän omista lapsista maksaa.[/QUOTE]

Jos on päädytty yhteensä 600 euron elariin, etävanhemmalla on se todennäköisesti varaa maksaa. Yleensä lapsien lukumäärä kyllä vaikuttaa elareihin alentavasti, esim. asumiskulut ovat isommassa perheessä 'yksikköä' kohti pienemmät kuin suuressa perheessä.

Selvyyden vuoksi minä itse saa elaria vain yhdestä lapsesta.

[QUOTE="poikia3";27858288]Sun maksama elari, on valtavan suuri, mutta 150 euroa vastaavasti on tosi pieni summa.

Kun pelkkä päivähoito on esim. 250 euroa, päälle ruuat ja asuminen. Niin lapsen kohdalla ollaan jo lähellä 500 euroa. Lisäksi tulee vaatteet, kengät, harrastusvälineet ja harrastukset jne. jne.

Siihen nähden 150 euroa on tosi vähän.

Mun elatusmaksua saava lapseni on jo 15-vuotias nuori, ja on kyllä uskomatonta miten tuo poika kasvaa, miten usein pitää ostaa vaatetta, ja minkälaisia summia niihin menee.

Ihan perusasiat meillä ovat:

- ruoka 100 euroa kuussa
- asuminen 200 euroa kuussa
- puhelin 20 euroa kuussa
- bussilippu 20 euroa kuussa

- sitten vielä vaatteet ja kengät (kokoa 45 ja jalka kasvaa edelleen, ei ihan halvalla lähde, luistimia ja monoja on tällä jalan kasvulla joutunut ostamaan joka vuosi). On myös veikeä katsoa, että farkut on taas 10 senttiä lyhyet tai että paljasta ihoa vilkkuu t-paidan alta. Pojalla pitää olla talvikengät, lenkkarit, kumpparit, sandaalit ja siistit kengät. Siis 5 kengät vuodessa, ja noihin uppoaa kyllä myös yli 200 euroa vuodessa. Talvitakkiin ja syystakkiin meni yhteensä 130 euroa. Toppahousut pitäisi käydä ostamassa.
- Ihan perusharrastukseen uppoaa n. 400 vuosi, eikä vielä kovin kummoinen harrastus ole.[/QUOTE]

lapset eivät ole päivähoidossa enää=?
lapsien harrastukset maksavat yhteensä 500€/v
lapsien vaatteisiin ei paljon mene kun tulee suvulta ja kirppikseltä?
kuulostako 13k€ elatus edelleen sopivalta :)

[QUOTE="Vieras";27858175]Ja sinä vuorostasi maksat etälle muumimaailmat? :D. Olet hauska. Kaikki vaatteet, sukset ja luistimet on ostettava joka vuosi uutena :D: Ja lisäät varmaan harrastuskuluihin senkin kun syötte ABC:lla matkan varrella?[/QUOTE]

No kun se että ei ota lastaan koskaan... Mitäs hauskaa siinä on

[QUOTE="Vieras";27858175]Ja sinä vuorostasi maksat etälle muumimaailmat? :D. Olet hauska. Kaikki vaatteet, sukset ja luistimet on ostettava joka vuosi uutena :D: Ja lisäät varmaan harrastuskuluihin senkin kun syötte ABC:lla matkan varrella?[/QUOTE]

En maksa etäälle mitään, koska ei ota koskaan lastaan luokseen eikä osta koskaan mitään, maksaa vaan alle minimin elarit ja on sentään parempipalkkaisessa työssä kun minä... Joka vuosi ostetaan uutena, koska alennusmyynneistä saa uudet melkein samaan hintaan kun jo monella lapsella kuluneet ja käytetyt. Keneltäkään ei saada mitään, joten ostettava kaikki on. ABC:llä ei käydä, vaan on omat eväät aina mukana, muutenkin syödään aina kotiruokaa eikä eineksiä. No voihan tuon Muumimaailman laskea pois -20€ vuodessa noista muista kuluista :D

[QUOTE="Vieras";27858259]Ihan järjetöntä että jotkut mammat edes ajattelevat että heillä on oikeus elää miehensä rahoilla eron jälkeenkin. Siitähän tässä on kyse. Lapsille kun riittää vähempikin. Mutta ei, pakko päästä alpeille laskettelemaan kun on ennenkin päästy...muuten lapset muka kärsii...[/QUOTE]
Tämä on niin totta.Luulen että tämä johtuu osaltaan siitä että tämä yyhhooksi jätetty nainen on vain niin tottunut elämään miehensä siivellä eikä osaa päästää irti edes suhteen katkettua miehen tuomasta elintasosta..tuo lause "mutta kun se tienaa niin hyvin" kuvastaa vain sitä laiskuutta mikä naisella tuntuu olevan jo geeniperimässä.Mikä estää naista elättämästä itse itseään ja tienaamasta? muu kuin laiskuus taikka tyhmyys? itse en rohkenisi vastata ;ahneus,sillä todenpuhujaa ei kukaan rakastaisi ja haluan olla rakastettu.

Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;27858678:
Tämä on niin totta.Luulen että tämä johtuu osaltaan siitä että tämä yyhhooksi jätetty nainen on vain niin tottunut elämään miehensä siivellä eikä osaa päästää irti edes suhteen katkettua miehen tuomasta elintasosta..tuo lause "mutta kun se tienaa niin hyvin" kuvastaa vain sitä laiskuutta mikä naisella tuntuu olevan jo geeniperimässä.Mikä estää naista elättämästä itse itseään ja tienaamasta? muu kuin laiskuus taikka tyhmyys? itse en rohkenisi vastata ;ahneus,sillä todenpuhujaa ei kukaan rakastaisi ja haluan olla rakastettu.

Minä en yyhoona missään vaiheessa elänyt enkä elä miehen rahoilla, kun ei ole koko miestä ollut kuvioissa sen jälkeen kun lapsi oli alle vuoden. Tämä "rahastus" näkökulma vaan vahvistaa sitä, että miehet katsovat ettei tarvitsisi mitään lapsensa kuluja maksaa... 150€ elastusmaksu ei oikeasti ole paljon lapsen elättämisestä eikä riitä mihinkään. KYllä minusta sen miehen jotain pitää maksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;27858678:

Laiskuudesta ei ole kysymys meidän tilanteessa. Raha ei ole ongelma kun sitä on sekä kunniotuksesta jota myös on...Lapsistakaan ei ollut riitaa koska mies olisi halutessaan saanut huoltajuuden itselleen...Minä en suostunut lapsista tappelemaan...

En usko että kukan mies pitää 150 -200 kohtuuttomana van sitä kun aletaan vaatimaan 300-500€ varinkaan jos parisuhteen aikaankan lapseen ei ole mennyt kuin 300 kuussa :)

mietin tässä, että jos mies jäis lasten lähi-isäksi ja mä muuttasin veke, niin paljonko olisin valmis maksamaa lapsieni elatuksesta.
- saan käteen palkkaa jotain 2700 ja mies saa 3000 tai enemmän
- nyt ostan itse kaiken, mitä lapset tarvii
- mies maksaa asumiskulut, sähkön, netin (maksanut puolltoista vuotta, siihen asti maksoin nekin, patisi pari vuotta maksettiin vuokra puoliksi)
- mies maksaa autokulut (vm -97 ja 2000)
- ruokaostokset mä 90 %, mies 10 %, sivistynyt arvio

Mikä olisi kohdallani kohtuuelatusmaksu?
- mies tuskin ostais yhtään vaatteita, sen hoitasin jatkossakin mä, kunnes alkavat kulkea yksinään vaateostoksilla
- luistimet, sukset jne. kävisin todennäköisesti edelleenkin mä ostamassa, miehellä ei ole aikaa
- tietsikat, kännykät kamerat konsolipelit, äiti hommais
- mies ei tykkää reissata, nuorempana saanut reissuhommista tarpeekseen, joten reissut lapsille maksaisin mä
- mies maksais asumisen, sähkön, ruuan (nakkeja, lihistä, ranskiksia),
- mä varmaan edelleenkin kuljettaisin lapset kouluun aamulla (matkaa sen verran, et just jää ilman kyytiä)

Paljonko mun pitäis elatusmaksua maksaa, jos mies kustantaisikin kaikki ja mun kontolle tulis vain elarit ja ruuat silloin kun ovat luonani?

mietin tässä, että jos mies jäis lasten lähi-isäksi ja mä muuttasin veke, niin paljonko olisin valmis maksamaa lapsieni elatuksesta.
- saan käteen palkkaa jotain 2700 ja mies saa 3000 tai enemmän
- nyt ostan itse kaiken, mitä lapset tarvii
- mies maksaa asumiskulut, sähkön, netin (maksanut puolltoista vuotta, siihen asti maksoin nekin, patisi pari vuotta maksettiin vuokra puoliksi)
- mies maksaa autokulut (vm -97 ja 2000)
- ruokaostokset mä 90 %, mies 10 %, sivistynyt arvio

Mikä olisi kohdallani kohtuuelatusmaksu?
- mies tuskin ostais yhtään vaatteita, sen hoitasin jatkossakin mä, kunnes alkavat kulkea yksinään vaateostoksilla
- luistimet, sukset jne. kävisin todennäköisesti edelleenkin mä ostamassa, miehellä ei ole aikaa
- tietsikat, kännykät kamerat konsolipelit, äiti hommais
- mies ei tykkää reissata, nuorempana saanut reissuhommista tarpeekseen, joten reissut lapsille maksaisin mä
- mies maksais asumisen, sähkön, ruuan (nakkeja, lihistä, ranskiksia),
- mä varmaan edelleenkin kuljettaisin lapset kouluun aamulla (matkaa sen verran, et just jää ilman kyytiä)

Paljonko mun pitäis elatusmaksua maksaa, jos mies kustantaisikin kaikki ja mun kontolle tulis vain elarit ja ruuat silloin kun ovat luonani?

kuin 500eur kuukaudessa ja se sisältäis sit kaiken jopa vaatteet yms...olettaen et isä olisi lähi :)

Yhteistyössä