Montako krt viikossa teidän 3 v:t käy seurakunnan päiväkerhossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissukka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lissukka.

Aktiivinen jäsen
11.03.2012
1 824
0
36
Ei tarvitse tulla kertomaan, jos ei käy ollenkaan, tieto on mitätön minulle.

Kohta alkaa ilmoittautumiset ja mietin, että kaksi vai kolme päivää viikossa? Kolme tuntuu paljolta, mutta eihän ne montaa tuntia ole päivässä.

Meillä on täällä vaihtoehtona 1-3pv viikossa. Tuntimäärän valinnasta ei kyllä kukaan sanonut. Määräytyykö teillä maksu sitten tuntimäärän mukaan? Täällä ainakin hinta riippuu monenako pvnä on.

Mulla siis ei ole lapsi kerhossa,mutta olen itse siellä töissä.Jos saa perustettua puhtaasti 3v kerhon se on yleensä 1krt/vkossa 2-3h.Jos ryhmä ei ole puhdas 3v ryhmä,eli ryhmässä on myös 4 ja 5v lapsia ryhmä kokoontuu 2-3krt/vko,3h.Kolmevuotialle suosittelisin kyllä ehdottomasti tuota kerran viikossa pari tuntia kerhoa,se on pienen jaksamisen kannalta kaikkein parhain!

Meillä poika aloitti viime syksynä kun täytti 3v kerhossa, joka on 3x viikossa. Tykkää olla siellä aivan hirveästi. En mä nyt koe että se kovin raskasta on, 3h kolmesti viikossa. Useat tuon ikäiset kun kuitenkin päivähoidossa joka päivä sen 10h ja silti tykkäävät.

Meillä ainakin ollaan ihan pettyneitä kun eioo kerhopäivä.

[QUOTE="Vieras";27862478]Meillä poika aloitti viime syksynä kun täytti 3v kerhossa, joka on 3x viikossa. Tykkää olla siellä aivan hirveästi. En mä nyt koe että se kovin raskasta on, 3h kolmesti viikossa. Useat tuon ikäiset kun kuitenkin päivähoidossa joka päivä sen 10h ja silti tykkäävät.

Meillä ainakin ollaan ihan pettyneitä kun eioo kerhopäivä.[/QUOTE]

päivähoito on kuitenkin aikalailla eri asia,kerhossa on lähes koko aika ohjattua toimintaa.Päiväkodissa kuitenkin on päiväunet ja muutenkin vapaata leikkiä aika paljon,ruokailua,perushoitoa jne.. 3v hyvin pieniä tuokioita silloin tällöin.

Meillä käy ensi kuussa 3v täyttävä ja 4.5v 2 kertaa viikossa kaksi tuntia kerrallaan. Ei täällä ollut muita vaihtoehtoja. Ja meillä toiminta on täysin ilmaista.

[QUOTE="sarah";27862514]Aika tiukka tahti siellä kerhossa on 2-3h pitää sisältää vapaaleikki,eväitten syönti,satutuokio,laulu/leikkihetki,uskontotuokio ja ulkoilu.[/QUOTE]

juuh,ja monesti viekä askarrellaankin.Mutta eväitten syönti on ainoa pakollinen näistä,mutta aika usein vedetään noi kaikki kolmeen tuntiin :)

[QUOTE="sarah";27862514]Aika tiukka tahti siellä kerhossa on 2-3h pitää sisältää vapaaleikki,eväitten syönti,satutuokio,laulu/leikkihetki,uskontotuokio ja ulkoilu.[/QUOTE]

Ei meidän lapset ainakaan ulkoile kerhossa. Eikä minun lapsuuden kerhossakaan ulkona oltu.

Mun 3v ei nuku kotonakaan päiväunia pääsääntöisesti. Täytyy vielä kysäistä lisää ohjaajilta, kunhan perhekerhot alkaa. Onhan sielläkin ohjelmaa laidasta laitaan. Täällä päiväkerhossa on ulkoilua silloin tällöin.

Yhteistyössä