Miksi äitiyslomalainen ei saa alennusta uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimarityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uimarityttö

Vieras
Asun Helsingissä. Olin 2 vuotta ennen äitiyslomaani työtön ja nyt siis vanhepainrahalla, joka on noin 80% ansiosidonnaisesta. Työttömänä kävin uimassa 50% alennushintaan, mutta nyt joudun maksamaan täyttä hintaa, vaikka tuloni ovat pienemmät kuin työttömänä.

Äly hoi, Helsingin Liikuntavirasto, pitäisikö tehdä jotain?

Jossain paikoissa, ei välttämättä juuri uimahalleissa, on kotiäideille sama hinta kuin työttömille. Olen miettinyt, että miten se oikein sitten todistetaan, että on kotiäiti?

Jossain paikoissa, ei välttämättä juuri uimahalleissa, on kotiäideille sama hinta kuin työttömille. Olen miettinyt, että miten se oikein sitten todistetaan, että on kotiäiti?

Vaikka esim. vanhempainrahatodistuksella, jonka kela maksaa kuukausittain. Samoinhan työttömyys todistetaan ansiosidonnais- tai kelan maksulapuilla, joka ei saa olla kuin kuukauden vanha. Näin ainakin Helsingissä.

Ihan hyvä että ei saa. Itse asun myös Helsingissä ja olen hoitovapaalla, mutta ei ole tullut mielenkään, että alennusta tarvitsisin uimahallissa, sehän on muutenkin halpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27875276:
Äly hoi, joillakin on aika helvetin hyvä päiväraha äitiyslomalla joten ymmärrän ettei alennuksia tipu.

Joillakin? No ainakin mulla se on vain 80% ansiosidonnaisesta.

Ihan hyvä että ei saa. Itse asun myös Helsingissä ja olen hoitovapaalla, mutta ei ole tullut mielenkään, että alennusta tarvitsisin uimahallissa, sehän on muutenkin halpaa.

Pointtihan tässä oli nimenomaan, että kävin ahkerasti uimassa ollessani työtön ja tienasin sen 20% enemmän kuin nyt ja maksoin 2,90,-/kerta vähemmän. Olen siis ollut työtön ennen äitiyslomaa ja palaan työttömäksi tämän jälkeen.

Itse olen ainakin kokenut olevani työtön myös äitiyslomalla. Eli työttömäksi olen esittäytynyt sen 9kk ajan, jolloin olen vauvan kanssa ollut. Ja minulla työttömyyskorvaus on ollut isompi kuin äitiyloman aikainen raha.

:laugh: WTF

Milläköhän helvetin perusteella tuollaisia etuja keksitään? Joku kaupungin tantta varmasti ollut nokkelan idean taustalla.

Miksi se olisi sinusta väärin? Jos alennuksia annetaan eläkeläisille, opiskelijoille ja työttömille, niin kotihoidon tuella olevalle se ei mun mielestä sen enempää väärin olisi. Omia valintojahan noi on, eläkettä lukuunottamatta (joskus sekin on) :).