Paljonko haluaisit alentaa 2600 e/kk palkkaasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27877237]Luulisin 1600 e/kk riittävän mainiosti kaikkeen pakolliseen. Loput voisi käyttää tärkeisiin Suomea ylläpitäviin asioihin.[/QUOTE]

Mitä ne ylläpidettävät asiat mielestäsi voisi olla? :)

Niin mikä hinku teillä on maksaa toisten velkoja pois. Tai eihän ne velat mihinkään katoa vaan kasvavat korkoa. Suomeen maksettavilla vero rahoilla ei tätä maata pidetä pystössä, niin kauan kuin on osaamaton ja velkaa tekevä munaton pässi ohjastamassa.

Jos tulee yleinen palkka-ale, niin eikö olis reilua, että kaikilta nyppästäs palkasta esim. 1%, jolloin se tuosta palkasta olisi 26e (sis.verot) kuukaudessa ja 10 000e tienaavalta 100e. Eipä se pari kymppiä kuussa paljon hetkauttaisi.

Mun mielestä on törkeää että suomessa jo muutenkin ollaan sillä kannalla että sossupummilla tai hyvin pienituloisella on automaattinen oikeus samaan elintasoon kuin keskituloisella. Ei muutaman tonnin palkasta tarvitse kenenkään maksaa enää yhtään enempää yhtään minnekään, nyt jo pelkkiä rahallisesti yhtä kannattavaa olisi ruveta siivoojaksi.
Se mitä tienaa enemmän, menee päivähoitomaksuihin ja veroihin.

[QUOTE="vieras";27877245]Mitä ne ylläpidettävät asiat mielestäsi voisi olla? :)[/QUOTE]

Tässä muutama:
- Hyvät ystävyyssuhteet muihin maihin avustusten muodossa (tukea Kreikalle, Espanjalle, Porgugalille, Virolle, Venäjälle, Etiopialle... hmm... tuleeko vielä muuta mieleen...)
- Tietysti myös Suomen Edustajiston hyvinvoinnista tulee huolehtia, hehän ovat Suomen kermaa ja edustavat meitä. Näin ollen ehdotan kansanedustajille ja ministereille ylimääräistä korvausta näin kriittisenä aikana.
- Meidän pitäisi tukea enemmän isojen yritysten innovatiivisia johtajia eli osan palkastamme voisi pistää esim. Nokian ja Fortumin johtajille. Näin heidän mielensä pysyisi parempana ja tulokset Suomen johtavina ja tulosta tekevinä yrityksinä nousisivat.
- Jonkinlainen "ylemmän luokan avustus" voisi olla mukava. Aiemmin kun alemmat luokat ovat herkutelleet valtion avustuksilla. Näin tukisimme enemmänkin sen "paremman aineksen" lisääntymistä. Eli ehdotan myös kaikille yli 7000 e/kk tienaaville 1000 euron lisätukea.

:)

• Tykkää
Reactions: Minuli
ei tämmöseen voi vastata totuudenmukaisesti kukaan jolla ei tuommoista palkkaa ole. voisin minäkin leijailla tässä, että oi enhän minä tarvitsisi, kyllä olisin hyvä ja hieno ihminen ja lahjoittaisin puolet pois - voisin sanoa niin kun ei ole penniäkään kiinni, ei tarvii pelätä, että joutuis pitää sanansa. ja ihan vaan villi veikkaus, jos saisin tuollaista palkkaa, ahneuteni vaan kasvaisi - se on minun!! O_O

[QUOTE="vieras";27877359]Tässä muutama:
- Hyvät ystävyyssuhteet muihin maihin avustusten muodossa (tukea Kreikalle, Espanjalle, Porgugalille, Virolle, Venäjälle, Etiopialle... hmm... tuleeko vielä muuta mieleen...)
- Tietysti myös Suomen Edustajiston hyvinvoinnista tulee huolehtia, hehän ovat Suomen kermaa ja edustavat meitä. Näin ollen ehdotan kansanedustajille ja ministereille ylimääräistä korvausta näin kriittisenä aikana.
- Meidän pitäisi tukea enemmän isojen yritysten innovatiivisia johtajia eli osan palkastamme voisi pistää esim. Nokian ja Fortumin johtajille. Näin heidän mielensä pysyisi parempana ja tulokset Suomen johtavina ja tulosta tekevinä yrityksinä nousisivat.
- Jonkinlainen "ylemmän luokan avustus" voisi olla mukava. Aiemmin kun alemmat luokat ovat herkutelleet valtion avustuksilla. Näin tukisimme enemmänkin sen "paremman aineksen" lisääntymistä. Eli ehdotan myös kaikille yli 7000 e/kk tienaaville 1000 euron lisätukea.

:)[/QUOTE]

Itseasiassa tuohan on täyin kokoomuksen puolueohjelmasta otettua tekstiä. Näinpä ollen te jotka sitä nyt tuette niin ihan varmasti ajatte näitä asioita ja julkisten palveluiden lopettamista. Sosiaalietuuksien poistoa, kapitallisteille kun ei ole koskaan missään muodossa, eläkkeet, työttömyysrahat, kotihoidontuet, tk:t ja niin edelleen sopineet ajatusmaailmaan. Ei koske minua kun lapset on jo isoja ja olen vakityössä.

Kateellisten puhetta. Kaikenmaailman luusereille pitäisi taata sama elintaso kuin niille, jotka rahansa eteen tekevät töitä ja kouluttautuvat?
Mun mielestä alle 5000e palkasta tarvitse ottaa mitään extraa vielä.

[QUOTE="Neiti";27877494]Pienensin palkkaani ja samalla lyhensin työaikaa 20 % ;). Palkkaani voi pienentää jos vastikkeeksi saan vapaata.[/QUOTE]

Mutta poliitikot ja EK:n porhot haluavat samanaikaisesti pidentää työuria. Pekkaset ja muut lomaetuudet halutaan poistaa. Viikottaista työaikaa halutaan pidentää. Kokonaistyöuria halutaan pidentää eli eläkkeelle lähtemistä pitkittää. Samaan aikaan näiden ökyherrojen mielestä palkkaa voi laskea eläkeiän lähestyessä, jos tuottavuuskin laskee. Tämä pienentää taas roimasti eläkkeitä.

No kun töissä olin ennen mammalomaa niin mun palkka oli 1750€ ja siitä tietty sit verot pois, et toi palkkahan olis ihan luksusta. Tietenkään en palkastani mitään haluais antaa mut jos pitäis niin kyllä tuolla mun surkeella palkalla on silti ihan hyvin pärjätty ja säästöönkin pieniä summia saatu

Aivan sama vaikka tekisitte ilmaiseksi töitä ympäripyöreitä päiviä se ei auttaisi teitä yhtään mitenkään. Kaikki rahat mitä menee valtion pussiin lähtee viipymättä vivutus rahastoihin, korkojen kera. Siltikin pitää irtisanoa ihmisiä töistään ja pidentää työuria. eläkeikää nostaa kun vipurahastot tarvii rahaa.

No en yhtään! Mun palkka alkaa nelosella ja lisää vaan haluan taas ensi vuonna. Palkan pienentäminen olisi niin epämotivoivaa, etten siihen voisi mitenkään suostua.

Ei, tämä ei ole kateutta. Mutta tuollainen ahneus on ihan järkyttävää. Voisin vaikka lyödä vetoa, että et tee niin arvokasta työtä että siitä tarvitsisi tuollaista summaa maksaa. Ja ajan myötä se osuu sun omaan nilkkaan niin kuin kaikilla ahneilla ja sitten itkettää.

[QUOTE="vieras";27878013]Ei, tämä ei ole kateutta. Mutta tuollainen ahneus on ihan järkyttävää. Voisin vaikka lyödä vetoa, että et tee niin arvokasta työtä että siitä tarvitsisi tuollaista summaa maksaa. Ja ajan myötä se osuu sun omaan nilkkaan niin kuin kaikilla ahneilla ja sitten itkettää.[/QUOTE]
Miten se työn arvo mitataan? Kuka tekee niin arvokasta työtä mielestäsi, että palkka voisi olla yli 4000?