Onko lasten hoito-ongelma tarpeeksi hyvä syy kieltäytyä työkkärin "tarjoamasta" työstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mirumaru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mirumaru"

Vieras
Eli siis työkkäri tarjoaa mulle sellasta työtä, mitä en voi, enkä halua hakea. Se olisi baaritarjoilijan työ, viikonloppuisin, yötyötä siis. Mulla on 1v ja 3v ja lisäksi olen raskaana. Lapset olleet kotona mun kanssa nyt. Mies on kaikki viikonloput töissä ja on usein vain ma ja ti kotona. Muualle en voi lapsia viedä hoitoon. Asutaan pienellä paikkakunnalla, joten en usko, että saisin lapsia hoitoon viikonlopuksi, yöksi ja päiväksi putkeen, vai saisinko?

Noh, mulla ei ole edes työhön vaadittavaa koulutusta, eikä anniskelupassia. Olen ollut kaksi vuotta pikaruokamyyjä, joten kai sen takia ehdottavat tätä työtä. Vihaan känniläisiä. Lisäksi mun raskaudet on olleet niin vaikeita, että jäisin luultavasti parin kuukauden päästä sairauslomalle. Lisäksi mitä järkeä on hakea vain viikonloppu työtä, aikuisen ihmisen jonka pitäs elättää lapset? Käteen jäis rahaa reippaasti alle tonni, ja liitolta saan nyt sen tonnin.

Niin nyt mietin et onko helpompi hakea sitä työtä vai soittaa työkkäriin ja kysyä onko ihan pakko. Ihan oikeasti jo haluaisin töihin, mutta en tuollaiseen. Ja tämä raskaus oli vahinko, kun kierukka petti. Niin nyt meni sitten suunnitelmat ihan uusiksi.

Höpöhöpö.. Mene sinne työkkäriin ja selitä tilanteesi. Ihmisiä nekin siellä on ja harkitsee sen uudelleen, onko toi työ tosiaan sulle sopiva. En todallakaan usko, että pakottavat vieläpä raskaana olevan tollaseen työhön.

Kiitos, osalle teistä :) Totta kai mä nyt töihin jo haluaisin, kuten sanoinkin jo aloitusviestissä. Mutta elämä nyt yllätti, kun kierukka petti, enkä aborttiin pystynyt. Työ mulle kyllä kelpaisi, mutta mun mielestä pienten lasten raskaana oleva puoli-yh ei ehkä sovellu baariin känniläisten keskelle yötöihin...Lisäksi mulla on todella vaikeat raskaudet olleet liitoskipujen vuoksi, tuollainen juoksutyö niin...

[QUOTE="aapee";27905440]Kiitos, osalle teistä :) Totta kai mä nyt töihin jo haluaisin, kuten sanoinkin jo aloitusviestissä. Mutta elämä nyt yllätti, kun kierukka petti, enkä aborttiin pystynyt. Työ mulle kyllä kelpaisi, mutta mun mielestä pienten lasten raskaana oleva puoli-yh ei ehkä sovellu baariin känniläisten keskelle yötöihin...Lisäksi mulla on todella vaikeat raskaudet olleet liitoskipujen vuoksi, tuollainen juoksutyö niin...[/QUOTE]

Otat työn ja kun et sitä jaksakaan, niin jäät saikulle??

sä haet töitä mutta et voi (jostain syystä?) laittaa lapsia päiväkotiin? hmm... miksi??

Nooh, se on pitkä tarina. Eli asutaan keskellä metsää, ja lasten hoitopaikka pitäs sitten hakea jommasta kummasta paikkakunnasta mihin pääsen töihin, toiseen matkaa 13km ja toiseen 17. Eli ensin pitäs tietää mistä paikkakunnalta saa töitä, että voi hakea hoitopaikkaa. Toisekseen, miksi veisin hoitoon kun olen itse kotona?

Suunnitelmana oli, että haen töitä ja jos en pääse, haen opiskelemaan, liiton rahalla pääsisin. Nyt sitten kuukaus sitten huomattiin tämä raskaus ja ei olla tiedetty mitä tehtäisiin. Kotihoidon tuki on 380e ja työkkärin 980e, joten miksi olisin kotihoidontuella, kerran saan liitonkin rahaa? Olen kuitenkin tässä hakenut töitä, tähän raskausuutiseen asti. Tarkoitus on todellakin ollut lähteä töihin, mutta mielelläni olen 1veen kotihoidossa pitänyt. Meillä ei tosiaankaan ole kovin hyvät tulot muutenkaan, joten niistä ei kannata kateellinen olla.

Mutta ehkä parempi soittaa työkkäriin ja kysyä haenko paikkaa ja haen sitten jos ne käskevät ja jään sitten kotihoidontuelle jos saisin sen paikan. Kiitos teille jotka ymmärsitte tilanteen :)

työtävoi hakea mutta sitte tule juuri näitä työtajouksia johon ei ole koulutusta. soita paikasta ja kerro tilanne ja soita työkkäriin ja kuittaat tämän haun. ei ole vaikeaa :) ei ole ammattia,passia ja raskaus- ei palkata :D joten jatkat työnhakua normisti kuten tähänki asti. onnea vauvasta !

mulle tuli työhön osotus keskuskeittiölle, soitin paikasta, en kieltäytyny työstä ja elämä jatku. keskuskeittiöön en mene vaikak ois viimine npaikka maanpäällä, nounou. mulla on 2 osa-aika työtä joten näistä en luvu mutta työkkärille ne ei kelpa koska ei ole vakinaisia. pyh!

[QUOTE="aapee";27905512] Toisekseen, miksi veisin hoitoon kun olen itse kotona?

[/QUOTE]

öö... no vaikka siksi kun olet työttömänä työnhakijana? mä oletan että silloin lähtökohtaisesti halutaan sinne töihin?

miten järjestäisit lasten hoidon jos se sulle tarjottu työ oliskin se sun unelmien duuni?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Eihän se, että työkkäri tarjoaa jotain työtä, tarkoita sitä, että sinä sen työn saisit. Mene haastatteluun tai kerro hakemuksessasi perheestäsi, niin eiköhän se ole siinä.
Toki voit ottaa yhteyttä työkkäriin, mutta siitä seuraa korvausten katkeaminen vähintään työvoimatoimikunnan kokoukseen saakka eli ~ 1 kk.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree

Yhteistyössä