Mielenterveysasioita, akuutti, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hulluuntuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hulluuntuva

Vieras
Yritin googletella, mutta millä hakusanalla löydän juttuja tilanteesta;

Ihmisellä on olo kuin hajoavalla robotilla. Haluaisi vaan huojua ja hakata päätään seinään äänellen eläimellisesti. Yritin googlettaa psykoosia yms, mutta en onnistunut löytämään sopivia hakutuloksia. Joku diagnoosi tällaiselle hajoamiselle on oltava? Auttakaa!

Ihmisellä on olo kuin hajoavalla robotilla. Haluaisi vaan huojua ja hakata päätään seinään äänellen eläimellisesti. Yritin googlettaa psykoosia yms, mutta en onnistunut löytämään sopivia hakutuloksia. Joku diagnoosi tällaiselle hajoamiselle on oltava? Auttakaa!

Miten me jollain diagnoosilla autetaan? Apuahan sinä/tuo tarvitsee. Sitä saa lääkärin kautta.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Joo, varmaan tässä johonkin osastolle haluaa.

Haluaisin nyt psyykata itseäni ensin lukemalla miten tästä voi selvitä ja mistä on kysymys. Tiedän, että laukaiseva tekijä on kriisi ja kriisivaiheet, mutta mitä miksi ja miten.. Pyydän, tiedolla on elämäntärkeä tarve.

[QUOTE="vieras";27907199]Kirjoitat liian selvästi, että voisit olla psykoosissa. =)[/QUOTE]

Kyllä mä sen tajua, mutta pelkään pahoin että tästä seuraava askel on siihen psykoosiin, jossa en enää kykene hallitsemaan itseäni.

synnyttänyt! se ihan normia! hormoonit heittelee!

Joo, varmaan tässä johonkin osastolle haluaa.

Haluaisin nyt psyykata itseäni ensin lukemalla miten tästä voi selvitä ja mistä on kysymys. Tiedän, että laukaiseva tekijä on kriisi ja kriisivaiheet, mutta mitä miksi ja miten.. Pyydän, tiedolla on elämäntärkeä tarve.

No ei sulla kovin huonosti mene jos palsta pystyy sua nyt diagnosoimalla auttamaan. Okei sulla on ahdistuneisuusoireyhtymä. Siihenkin tarvitset lääkärin apua jos on toistuva. Auttoiko?

Synnytyksestä on jo monia vuosia, nyt on muut jutut tämän nykytuntemuksen taustalla. En mä saatana jonnekin päivystykseen halua tämän takia lähteä. Ottaisivat osastolle, pumppaisivat täyteen lääkkeitä? ja huostaanottaisivat lapsen.

[QUOTE="vieras";27907221]No ei sulla kovin huonosti mene jos palsta pystyy sua nyt diagnosoimalla auttamaan. Okei sulla on ahdistuneisuusoireyhtymä. Siihenkin tarvitset lääkärin apua jos on toistuva. Auttoiko?[/QUOTE]

Tiedätkö, mä olen nyt siinä rajoilla ja yritän keksiä APUA tilanteeseen, enkä tiedä millaista se käytännössä olisi, mulla ei ole kokemusta. Palstan perusteella täällä monella kokemusta on, siksi kyselen.

Synnytyksestä on jo monia vuosia, nyt on muut jutut tämän nykytuntemuksen taustalla. En mä saatana jonnekin päivystykseen halua tämän takia lähteä. Ottaisivat osastolle, pumppaisivat täyteen lääkkeitä? ja huostaanottaisivat lapsen.

Miten sä voitkin olla noin hakoteillä avusta. :D Ihan takulla sua ei oteta osastolle (jos et hyökkää kenenkään päälle), sä voit saada rauhottavian ja aivan varmaa on että sun lapsia ei huostaanoteta tuollaisen jutskan takia. Mistä sä keksit tämmösen kauhutarinan? Eihän koko mielenterveyspalveluja olisi asiakkaiden puutteen takia olemassa jos lapset automaattisesti huostaanotettaisiin. :)

Vieras; Mulla ei tosiaan ole avusta kokemusta, olen kuvitellut että tällaisia fiiliksiä omaavat pistetään heti lukkojen taakse.

Oikeasti, jos joku lukee tämän ja omaa kokemuksia, olen niistä tosi kiitollinen.

Vieras; Mulla ei tosiaan ole avusta kokemusta, olen kuvitellut että tällaisia fiiliksiä omaavat pistetään heti lukkojen taakse.

Oikeasti, jos joku lukee tämän ja omaa kokemuksia, olen niistä tosi kiitollinen.

aivot...mutta aivot voi pettää...sillon pitäs ottaa yhteyttä johonkin! Jos järkeä ja voimaa otta asioista selvää niin sitä suosittelen jos et löydä vaihtoehdosta niin sitten kemialliset lääkkeet!

[QUOTE="vieras";27907405]Just joo. Kyllä tässä maassa saa olla aika seko, että pääsee osastolle. Katsos, kun niitä osastopaikkoja vähennetään koko ajan. Yleensä saa vaan lääkereseptin kouraan ja bye bye.[/QUOTE]

vaan niitä mitä tuputetaan...kuka sano että ei saa kokeilla muita!

"Huuda. Paasta energia ulos. Itke. Ulvo. Heittele vaikka tyynya pain seinaa. Ja jatka eteenpain... Ja lepaa." - No, ehkä tuo omakotitalossa käy, mutta kerrostalosta vievät varmasti tuon takia hoitoon.

Ja toinen neuvoo, että: "kokeile vaihtoehto...homeopatia...se autto minuun! - ehkä auttoikin tuon kirjoittajaan, mutta tuskin Ap:n akuuttiin hätään ;)

Tuo hirveä ahdistus, tiedän tuon tunteen. Onko sulla mitään lääkettä, että saisit nukuttua ja selviäisit huomiseen? Onko ketään jolle puhua, soittaa? Avun hakemisesta ei lasta voida huostaanottaa, mutta sekin vaihtoehto voi tulla, jos jättää sen hakematta ja tila pahenee äärimmilleen. En halua pelotella, tsemppiä ja yritä rauhoittua, Ap.

tännehän voit soittaa, niin saat asiantuntevaa neuvoa:

Valtakunnallinen kriisipuhelinnumero 01019 5202

Valtakunnallinen kriisipuhelin tarjoaa välitöntä keskusteluapua kriiseissä oleville ja heidän läheisilleen. Puhelimessa vastaavat kriisityöntekijät ja koulutetut vapaaehtoiset tukihenkilöt.

Valtakunnallista kriisipuhelinta päivystetään yhdeksällätoista paikkakunnalla ympäri Suomea. Puhelimitse voi lähestyä auttajaa nimettömänä. Puhelinauttamisen tavoitteena on helpottaa asiakkaan henkistä hätää tarjoamalla hänelle mahdollisuus puhua yllättävästä tapahtumasta tai vaikeasta elämäntilanteesta sallivassa ja tukevassa ilmapiirissä.

Valtakunnallinen kriisipuhelinnumero 01019 5202

Aukioloajat
Ma - pe klo 9:00 – 06:00
La klo 15:00 – 06:00
Su klo 15:00 – 22:00

Puheluiden hinnat valtakunnalliseen kriisipuhelimeen ovat kotimaan kiinteän verkon liittymistä paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimista matkapuhelinmaksun (mpm) verran. Hinnat riippuvat operaattoreiden hinnoittelusta. Kaikki soittamisesta johtuvat kustannukset ovat puhelinoperaattorin perimiä puhelumaksuja. SOS-kriisikeskus ei peri asiakkailtaan puhelumaksuja.

[QUOTE="mmm";27907477]"Huuda. Paasta energia ulos. Itke. Ulvo. Heittele vaikka tyynya pain seinaa. Ja jatka eteenpain... Ja lepaa." - No, ehkä tuo omakotitalossa käy, mutta kerrostalosta vievät varmasti tuon takia hoitoon.

Ja toinen neuvoo, että: "kokeile vaihtoehto...homeopatia...se autto minuun! - ehkä auttoikin tuon kirjoittajaan, mutta tuskin Ap:n akuuttiin hätään ;)

Tuo hirveä ahdistus, tiedän tuon tunteen. Onko sulla mitään lääkettä, että saisit nukuttua ja selviäisit huomiseen? Onko ketään jolle puhua, soittaa? Avun hakemisesta ei lasta voida huostaanottaa, mutta sekin vaihtoehto voi tulla, jos jättää sen hakematta ja tila pahenee äärimmilleen. En halua pelotella, tsemppiä ja yritä rauhoittua, Ap.[/QUOTE]

ja silti järki! niin onko minun neuvot perseestä!

[QUOTE="mmm";27907477]"Huuda. Paasta energia ulos. Itke. Ulvo. Heittele vaikka tyynya pain seinaa. Ja jatka eteenpain... Ja lepaa." - No, ehkä tuo omakotitalossa käy, mutta kerrostalosta vievät varmasti tuon takia hoitoon.

Tuo hirveä ahdistus, tiedän tuon tunteen. Onko sulla mitään lääkettä, että saisit nukuttua ja selviäisit huomiseen? Onko ketään jolle puhua, soittaa? Avun hakemisesta ei lasta voida huostaanottaa, mutta sekin vaihtoehto voi tulla, jos jättää sen hakematta ja tila pahenee äärimmilleen. En halua pelotella, tsemppiä ja yritä rauhoittua, Ap.[/QUOTE]

jeeps!