Olen rakastunut toiseen mieheen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "inlove"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"inlove"

Vieras
Puran nyt tuntojani tänne eikä kirjoituksestani välttämättä saa oikein tolkkua enkä oikeastaan odota vastausta tähän. Mutta kunhan nyt saan sanottua tämän edes johonkin.

Olen lähtökohtaisesti peruskiltti vaimo, mieheni kanssa 11 vuotta naimisissa ja tunnettu lähes 20 vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta ja periaatteessa suhteemme on ihan hyvä. Miehellä töissä paineita, itsellä myös ja välillä tunnelma välillämme on melko kireä. Mutta perus arki toimii kuitenkin hyvin.

Nyt olen saanut itseni tilanteeseen, josta tiedän järkevän tavan päästä pois, mutta tunteiden osalta tilanne on hankalampi. Olen antanut itseni rakastua toiseen mieheen. Uskon itse siihen, ettei kukaan rakastu tahtomattaan tai "ilman lupaa", vaan jokainen voimakas rakkauden tunne tulee vain silloin, kun itse olet avoin sille tuntemukselle.

Rakkauteni kohde tietää tunteistani ja itse asiassa hän avoimesti kertoi voimakkaista tunteistaan minua kohtaan ensin. Itse silloin yllätyin, mutta myönsin tunteiden olevan molemminpuoliset. Olemme suudelleet kerran, mutta emme ole tehneet mitään muuta. Emme tapaile eikä ole suhdetta ja kumpikin meistä tietää, ettei kummallakaan ole aikomusta erota nykyisistä puolisoista.

Syy, miksi puran tätä asiaa nyt täällä on se, että vaikka tiedämme molemmat, ettemme syvennä suhdettamme tunteistamme huolimatta, minulla on tätä miestä kohtaan kova ikävä päivittäin. Kun se ikävä koittaa, tuntuu todella pahalta olla tästä miehestä erossa ja silloin täytyy itseä aina muistuttaa tilanteesta, ettei miestä tule koskaan mitään.

Kun vain saisi tunteet jotenkin pyyhkäistyä pois, koska se ikävän tunne on niin valtavan voimakas. Järki kuitenkin tietää ja järki voittaa - lopulta ainakin. Tämä ikävä ei onneksi ainakaan vielä ole vaikuttanut suhteeseemme mieheni kanssa, mutta kieltämättä en tunne itseäni tällä hetkellä niin onnelliseksi kuin ennen näiden tunteiden heräämistä. Kunpa vain saisin pääni kuntoon, tunteet pois ja palattua takaisin normaaliin arkeen. Se vaatii nyt todella paljon työtä, mutta se työ on pakko tehdä.

Ihminen on, ehkä valitettavasti, tuollainen. Suhde kumppaniin väljähtyy väistämättä vuosien myötä, ja sitten aletaan etsiä uutta jännitystä. Niin, kyllä ihminen sitä ihan tietoisesti etsii, vaikka sitä kuvittelee sattumaksi. Mutta tämän uuden palavan rakkauden kohteesi kanssa kävisi ajan myötä samoin: arki tulee vastaan. Ette voi tietää toimisiko se ollenkaan.
Parempi pitää se nykyinen, pitkä, vakaa ja toimiva suhde, kuin laittaa elämä uusiksi hetken hurmion toivossa.

Ja lisään vielä, että elämän varrella tulee kyllä vastaan ihmisiä, joista tulee mietittyä, että sopisiko hän sittenkin paremmin, tulee jopa rakastuttua. Kyse on siitä, lähteekö siihen mukaan.

Miten tämä tilanne on päässyt tälle asteelle tämän miehen kanssa?
Itsellä ollut aina vankka periaate ettei noin voi edes käydä, jos olen huomannut että joku vastakkaiseen sukupuoleen kuuluva antaa vähänkin ymmärtää että olisi kiinnostunut, otan etäisyyttä samantien tai alan tylyksi. Ei voi ihastua jos ei anna siihen itselleen lupaa mun mielestä.

Miten tämä tilanne on päässyt tälle asteelle tämän miehen kanssa?
Itsellä ollut aina vankka periaate ettei noin voi edes käydä, jos olen huomannut että joku vastakkaiseen sukupuoleen kuuluva antaa vähänkin ymmärtää että olisi kiinnostunut, otan etäisyyttä samantien tai alan tylyksi. Ei voi ihastua jos ei anna siihen itselleen lupaa mun mielestä.

Tutustuimme tuossa vuosi sitten työn kautta ja meistä tuli nopeasti ystäviä ja hänen kanssaan vain sitten "kolahti" ja tässä sitä ollaan. Olen kanssasi samaa mieltä, kuten aloituksessanikin kirjoitin: tunteet vaativat sen, että on avoin asialle. Ei tässä ole mitään puolusteltavaa enkä tunteitani puolustelekaan. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kohdallani käy näin, mutta onneksi olemme tämän miehen kanssa myös keskustelleet asiasta, että molemmat tiedämme, ettemme tästä kehittele mitään sen kummempaa. Käytännössä. Tunnetasolla tämä on vain hankalaa, koska tunteiden pois pyyhkiminen vie aikansa. Sitä työtä itseni kanssa nyt teen.

Parisuhteessa tarvitaan tahtoa ja kykyä pysytellä niistä muista erossa. Itse mokasin ja sain aikaan sellaisen helvetin ettei tosikaan... älä vaan lähde rikkomaan mitään!

[QUOTE="jooo";27906773]Parisuhteessa tarvitaan tahtoa ja kykyä pysytellä niistä muista erossa. Itse mokasin ja sain aikaan sellaisen helvetin ettei tosikaan... älä vaan lähde rikkomaan mitään![/QUOTE]

peesi tälle.. Ensinnäkin olisi tosi typerää pilata noin pitkä suhde, vieläpä on hyvin mahdollista että kyseinen mies ei ole rehellinen ja ajattelee sinua pelkkänä helppona pilluna joka pysyy hyvin salassa.

peesi tälle.. Ensinnäkin olisi tosi typerää pilata noin pitkä suhde, vieläpä on hyvin mahdollista että kyseinen mies ei ole rehellinen ja ajattelee sinua pelkkänä helppona pilluna joka pysyy hyvin salassa.

Niinpä. On käynyt mielessä tuokin vaihtoehto ja se on tällä hetkellä yksi parhaista ikävän karkoittajista. Siis ajatus, että hän vain leikkii tunteilla, auttaa ainakin tällä hetkellä asiaan ainakin jollain tavalla.

Yhteistyössä