Minkä ikäinen tyttö on jo ohittanut "prinsessavaiheen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naneni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naneni

Jäsen
07.07.2010
430
1
16
Ostin miehen 6v. tytölle lahjaksi Prinsessojen keittokirjan ja nyt alkoi mietityttää, että onko sittenkin ihan typerä lahja. En tyttöä tunne ollenkaan eikä mieskään tiedä, onko prinsessaleikit ja -jutut vielä in vai ei. En kuitenkaan haluaisi antaa lahjaksi mitään, jonka lapsi kokee mahdollisesti lapsellisena tai tyhmänä. Minkä ikäinen yleensä on jo "liian iso" prinsessoimaan?

Jos tytöllä on prinsessavaihe, niin kyllä usein tuonkin ikäisillä vielä jossain määrin on.

Tyttö varmaan innoissaan jo muistamisesta sinänsä, ei kannate stressata onko lahja just "oikea", kun lapsilla saattaa muutenkin vaihtua se "paras juttu" joka päivä. :)

Meillä esikoisella ei ole ikinä ollut prinsessavaihetta. Pienempänä toivoi aina lahjaksi traktoreita, autoja, puuha pete kirjoja ja -elokuvia :D Tykkää kiipeillä puissa ja remuta, ei kauheasti pienempänä välittänyt mitä päälleen laittoi. Nyt kun lähestyy 9v ikää niin on alkanut itse löytää itselleen vaatemakua ja meikit, korut jne. kiinnostaa :)

Keskimmäinen on sitten taas prinsessa päästä varpaisiin, ja koko ajan :D Rakastaa röyhelöitä, pitsiä, kimalteita, kauniita tavaroita, prinsessa kirjoja ja elokuvia, kenkiä yms. On 5 vuotias :) On ollut pienestä asti prinsessa ja luulen että hänelle uppoaa vielä kuusi vuotiaankin prinsessa jutut :)

Pienin on 3 vuotias ja vähän siltä väliltä :D Tykkää prinsessajutuista mutta ei siinä määrin kuin keskimmäinen. On sellainen aika 'tavallinen' tyttö :D Leikkii nukeilla ja muumihahmoilla jne. Mutta luulen että hän ei ehkä enää 6 vuotiaana prinsessajutuista piittaa.

Eli on niin paljon lapsesta kiinni :) Mutta jos on päässyt mukaan kokkailuun tai saa kotona vapaasti itsekin osallistua ruoanlaittoon ja tehdä itse niin luulen että sillä ei ole merkitystä onko kokkikirja prinsessa vai mikki hiiri teemalla :)

Riippuiu niin lapsesta, eikä se kuitenkaan kerrasta poikki ole! Jos tytöllä on ollut näkyvää prinsessaleikkiä, niin varmaan vieläkin tykkää tuosta kirjasta, jos se on oikea keittokirjakin =) mun tyttö vaihtui ekaluokan aikana prinsessatytöstä heppatytöksi, mutta vieläkin joskus (9v) ihastelee jotain prinsessajuttuja :)

Meillä kovin prinsessavaihe oli 3-4-vuotiaana, 5-vuotiaanakin vielä vähän.. mutta nyt 6-vuotiaana ei enää niinkään. Mutta tyypillisenä lapsena on kyllä kiitollinen kaikesta mitä saa lahjaksi.

Ostin miehen 6v. tytölle lahjaksi Prinsessojen keittokirjan ja nyt alkoi mietityttää, että onko sittenkin ihan typerä lahja. En tyttöä tunne ollenkaan eikä mieskään tiedä, onko prinsessaleikit ja -jutut vielä in vai ei. En kuitenkaan haluaisi antaa lahjaksi mitään, jonka lapsi kokee mahdollisesti lapsellisena tai tyhmänä. Minkä ikäinen yleensä on jo "liian iso" prinsessoimaan?

Tossa 16-vuotiaana ne alkaa olla liian vanhoja.

Yhteistyössä