Kuin yleistä on, että uusperheissä mies/nainen ei eron jälkeen suostu tapamaan kumppanin lapsia? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Tästä ketjusta tuli mieleen: http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...rkea-kaytos-kohdistuu-ei-biologiseen-lapseen/

Jotenkin ihan kauheaa, jos isä/äitipuoli asuu kauan saman katon alla ja lapsi pitää tätä täysin äitinä/isänä ja sitten suhde katkeaa kokonaan. :( Etenkin, jos lapsen toinen biovanhempi ei pidä yhteyttä, eli lapsi on ottanut tämän ihmisen täysin vanhemmakseen. Onkohan se jotain kostamista lapsen vanhemmalle vai eikö tunneside yleensä olekaan kovin aito ja kestävä? Onko kellään kokemuksia tästä?

En osaa sanoa, kun itselläni ei ole tuttavapiirissä uusperheitä, mutta tiedän kaksi jo aikuista naista, jotka ovat kasvaneet uusperheessä ja molemmat ovat sanoneet tienneensä ja tunteneensa aina, ettei kasvatti-isä rakasta heitä samalla tavalla kuin biologisia lapsiaan.
Mitään erityisiä ongelmia noissa perheissä ei ole ollut, mutta noin he ovat sen kokeneet ja pitävät sitä luonnollisenakin.

Toisaalta olen tavannut miehen, jolla ei itsellään ole biologisia lapsia eikä edes halua, mutta kaipaa edelleen eksänsä kolmea lasta, joita ei ole saanut nähdä muutamaan vuoteen.
Kerkesi siis kiintyä noihin lapsiin syvästikin.
En tosin tiedä, olisiko tuon miehen tapauskin erilainen, jos hänellä itsellään olisi biologisia lapsia.

Tästä syystä juuri toivon hartaasti, ettei exäni nykyinen liitto kariudu. Lapset ovat todella kiintyneet exän uuteen vaimoon enkä oleta, että tämä haluaisi pitää mitään yhteyttä lapsiini, jos ero tulisi. Ja tästä syystä en koskaan itse tule perustamaan uusperhettä. En kestä ajatusta, että lapsiltani mahdollisesti hajoaisi monta perhettä ja menettäisivät rakkaita ihmisiä.

itse seurannut vierastä äitiä joka vaihtoi miestä kuin sukkaa noin kolmen vuoden välein ja joka välissä meni naimisiin kyseisen miehen kanssa. ja petti entistä jo uuden kanssa. ei nämä "isäpuolet" todellakaan pitänyt tai pidä eron jälkeen yhteyttä ei biologisiin lapsiin. eikä heiltä sitä tarvitse edes vaatia

Mulla on pari kaveria eronnut jo uusistaankin suhteistaan ja kukaan uusista expuolisoista niin äidin kun isän puolelta ei pidä lapsiin yhteyttä. Toisessa tapauksessa hyvä kun isä edes pitää jonkinlaista yhteyttä...

Harvoin se todelliseksi rakkaudeksi kasvaa kun rehellisiä ollaan. Tiedän muutaman uusperhekuvion jotka ovat siis totaalisesti hajonneet eron jälkeen. Mikään kun ei velvoita pitämään yhteyttä, lapsi/lapset jäävät siinä missä se väliaikainen kumppanikin. Yksi ystäväni kertoi rehellisesti ettei pitänyt exänsä lapsesta ja että on kaikin puolin helpottunut kun se lapsikin jäi menneisyyteen.

minä olen meidän perheen vanhin(suurperhe), isä on aina pitänyt minua lapsenaan,vaikka kun äitini raskautui oli hänellä myös mutia hoitoja kuin tämä isäni("isäni") hän ei siis välttämättä ole oikea isäni biologisesti,mutta hän on silti isäni!

tämän lisäksi äiti hairahtui pettämään isää (heidän oltua 20v yhdessä) ja tuli raskaaksi, tästä kriisitä selvisivät ja isäni kohtelee tuota poikaa täysin samanlailla kuin muitakin lapsiaan! ja lapsihan on jo 11vuotias. jos vanhempani eroaisivat isäni taatusti huolehtisi kaikista lapsistaan yhtälailla. mutta ei mun vanhemmat eroa! niillä on ollut niin isot kriisit mistä ovat selvinneet.. että kyllä ne eläkkeelläkin vielä tappelevat yhdessä :D heh

Kun pakottaa ei voi, varsinkaan jos ne eivät ole omia. Valitettavaa mutta näin se on. Oma appiukkoni on erilainen ja on yhteydessä ex vaimonsa lapsiin. En kovin montaa tällaista uusperheen vanhempaan ile törmännyt joka olisi tekemisissä puolisonsa lapsiin eron jälkeen.

Tunnen ja tiedän useitakin uusperheitä, jotka ovat päätyneet eroon. Yhdessäkään niistä ex-puolison exän lapsia ei ole enää eron jälkeen tavattu vaan ainoastaan niitä omia. Myös omalla kohdallani on näin eli exäni on ottanut vain omaa poikaansa luokseen ja mukaansa, ei esikoistani. Mutta tämä ei ole ollut koskaan mikään ongelma, koska en alun alkaenkaan antanut esikoiseni pitää exääni isänään. Esikoisellani on (tai oli) oma isänsä ja exäni oli vain "Matti, pikkuveljen isä". Muistan, miten kauan sitten käytiin vähän vääntöä ex-anopin kanssa, koska hän olisi halunnut tyttäreni kutsuvat itseään mummiksi ja mä olin ehdottomasti sitä vastaan ja niin tyttö kutsui häntä etunimeltä. En näe mitään järkeä siinä, että lapsen päätä sotketaan sukulaisuussuhteilla, jotka eivät ole sukulaisuusuhteita ja jotka lähes varmasti päättyvät, mikäli ero tulee. Turhaa mielipahaa vaan.

• Tykkää
Reactions: Lilith
Lasteni isän ex ei ole pitänyt yhteyttä lapsiimme erottuaan exästäni, lapset laittoivat muutaman kerran viestiä ex-naisen lapsille, koska tulivat pienen ikäeron vuoksi läheisiksi.
Joskus lapset muistelevat näitä lapsia ja isänsä exää, mutta olen toisaalta iloinen ettei pyri kuinkaan olemaan tekemisissä, olisi liian vaikeaa. Lasten isän nykyinen tuskin tykkäisi jos toinenkin entinen eukko pyörisi kuvioissa, kun yhtä (eli minua) on jo pakko sietää :D enkä itsekään jaksaisi järjestää mitään tapaamisia.
Lasten isän nykyinen on mukava nainen, mutta huomaan ettei lapset ihan varauksetta ole uskaltaneet ottaa tätä naista elämäänsä, varmaan edellisen eron takia. Itse olen ollut saman miehen kanssa useamman vuoden ja uskon, että tähän mieheen ja hänen vanhempiinsa ei välit menisi lapsilta vaikka ero tulisikin.

Mä elän uusperheessä, olen elänyt jo pitkään, ja kyllä varmasti tapaisin etäpoikaa (ja varmaan hänen äitiäänkin...) jos mulla ja miehellä nyt ero tulisi. Meillä on myös kaksi yhteistä lasta, ja toivoisin että lastenkin suhde isoveljeensä säilyisi. Mutta meillä onkin (tämän palstan mukaan) poikkeuksellisen sopuisa uus-suurperhe ;)

[QUOTE="vieras";27939071]Luulisinpa että yleisempää, kuin että tapaisi niitä.[/QUOTE]

Samaa arvelen. Tuosta ap:n linkittämästä ketjusta tulee mieleen vain se, että täytyy olla melko naivi (ja nuori?) että kuvittelee uusperhepuolisonsa ehdottomasti pitävän eron jälkeen yhteyttä myös muihin kuin omiin lapsiinsa.

[QUOTE="joo";27938421]sulla ei tytsi oo mitää muuta pohdittavaa koskaan, ku tilanteet, jotka ei sulle mitenkään ajankohtaisia.[/QUOTE]

Hui, on se kamalaa miettiä aiheita, jotka ei koske omaa elämää. :hug:

Yhteistyössä