Mielipiteenne perheestäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti vain

Vieras
Perheeseemme kuuluu mieheni (45v), minä (44v), 18v poika, 17v poika, 16v tyttö, 15v tyttö, 10v poika, 9v tyttö, 4½v tyttö, 2v3kk vanha poika, 1v2kk vanha poika ja 2kk vanhat kaksostytöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vain;27948221:
Perheeseemme kuuluu mieheni (45v), minä (44v), 18v poika, 17v poika, 16v tyttö, 15v tyttö, 10v poika, 9v tyttö, 4½v tyttö, 2v3kk vanha poika, 1v2kk vanha poika ja 2kk vanhat kaksostytöt.

Sinulla on varmasti kiva perhe :)

Että huh huh mikä vilske teillä varmasti on :D Itsellä on 1,5 vuotias ja en osais kuvitellakkaa hälle melkein samanikäistä isoveljeä ja kahta pikkusiskoa :D Huono asia on se että saavat varmasti jokainen liian vähän huomiota vaikkei olisi tarkoituskaan.. Mutta ovat viimeistään aikuisena onnellisia suuresta sisarusmäärästään :) Onnea!

Että huh huh mikä vilske teillä varmasti on :D Itsellä on 1,5 vuotias ja en osais kuvitellakkaa hälle melkein samanikäistä isoveljeä ja kahta pikkusiskoa :D Huono asia on se että saavat varmasti jokainen liian vähän huomiota vaikkei olisi tarkoituskaan.. Mutta ovat viimeistään aikuisena onnellisia suuresta sisarusmäärästään :) Onnea!

Tiedä nyt sitten ovatko aikuisena siitä niin onnellisia. Aattele jos niille tulee soku perhe riita ja vanhin veli ei oo tekemisissä keskimmäisen veljen kans ja pikkusiskon mies ei tuu toimeen vaimonsa siskon kans ja huh ku menis hankalaksi järjestää juhlia ym suku tapahtumia. Ja sitte ku vanhemmat kuolla kupsahtaa niin entäs perintöriidat yms..

;-D ;-D niinpä niin ;-D mulla on vielä tärpänny kaikki 4 raskautta heti kerrasta että aikas hedelmällinen olen mutta en mää ole vielä noin vanha läheskään niin enhän mä sitte enää tiiä miten kävis, tuskinpa enää sitte haluun omia mummoiässä ;-D

Mutta eiköhän se useimmilla ole jo 40v vaikeaa/mahdotonta jo raskautua :-D Ja ainaki niin paljon riskejä ja paikkoja kolottaa että en usko hetkeäkään että vois vielä monta lasta tehä peräkkäin :-D :-D Kaikkea sitä yritetään meille nuoremmille syöttää :-D :-D

Jos nelikymppinen on susta mummoiässä, taidat olla näitä teiniäitejä. Ennen viiskymppinen synnyttäjä ei ollut kovin ihmeellinen tapaus, nykyään siinä iässä ei synnytetä, koska naiset käyttävät ehkäsyä. Saman syyn takia alle kakskymppisiä synnyttäjiä on nykyään vähän. Vai luuletko voivasi jättää ehkäsyn nelikymppisenä pois? Kysypäs lääkäriltä, suositteleeko?

Jos nelikymppinen on susta mummoiässä, taidat olla näitä teiniäitejä. Ennen viiskymppinen synnyttäjä ei ollut kovin ihmeellinen tapaus, nykyään siinä iässä ei synnytetä, koska naiset käyttävät ehkäsyä. Saman syyn takia alle kakskymppisiä synnyttäjiä on nykyään vähän. Vai luuletko voivasi jättää ehkäsyn nelikymppisenä pois? Kysypäs lääkäriltä, suositteleeko?

Koska "ennen" viisikymppinen nainen on ollut vakiokamaa synnärillä??

No synnärillähän ei vielä synnytetty niinä aikoina, kun naisille syntyi lapsia läpi koko hedelmällisen iän, myös siinä loppuvaiheessa. Teollistuminen vähensi nopeasti synnytyksiä myöhemmällä iällä. 1900- luvun alussa yli 40-vuotiaiden synnyttäjien osuus oli moninkertainen nykyiseen verrattuna.

En nyt äkkiseltään löytänyt 1800- luvun puolelle yltävää synnyttäjien ikä -tilastoa, mutta tämä antanee osviittaa: http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf

Kelpaaka sulle yli 45-vuotias noin viiskymppiseksi? Jos niitä oli 1900-luvun alussa pari prosenttia synnyttäjistä, niin ei ne nyt kovin harvinaisia olleet. Sillä tahdilla kättärilläkin syntyisi sen ikäsille lapsi muutaman päivän välein.

Yhteistyössä