Perheessä vatsatautia ja terveet viedään hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että ottaa päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että ottaa päästä

Vieras
Mua niin kiukuttaa!
Naapurin perheessä on vatsatautia muulla lapsilla, niin ainoa vielä terveenä oleva viedään päiväkotiin...!!!! Se vie tautia eteenpäin. Eikö vanhemmat sen vertaa ymmärrä, ettei sisarusta saa viedä hoitoon koska vie tautia eteenpäin. Ärsyttävää välinpitämättömyyttä.

Jos kehtaisin niin sanoisin tälle naapurin rouvalle mutta en taida kuitenkaan. Ehkä voisi päioväkotiin sanoa, voisivat vähän muistutella näistä käytännöistä...

[QUOTE="harmaa";27955196]elämä on. Eihän niitä lapsia koulustakaan voi pois pitää jos joku kotona mahataudissa.
Saapahan mahatautinen nyt rauhassa kotona parannella.[/QUOTE]

Päiväkoti-ikäisten oleilu on vähän erilaista kuin koululaisten, kun käytetään samoja leluja ja syödään sormia, niin sanoakseni :)

[QUOTE="harmaa";27955196]elämä on. Eihän niitä lapsia koulustakaan voi pois pitää jos joku kotona mahataudissa.
Saapahan mahatautinen nyt rauhassa kotona parannella.[/QUOTE]

Totta tämä. Meillä menee kyllä terveet kouluun ja pk.hon jos joku on sairaana.
Minäkin menen töihin jos koululainen on kipee.

Ei varmaan ole olemassa sellaista sääntöä, että terveitä lapsia ei saisi viedä päiväkotiin. Ei ne lapset koulustakaan voi jäädä pois, jos sisarus sairastaa. Elämä on! Vatsataudin nyt voi saada ihan mistä vaan, joten turhaa hysterisointia. Ja mitä sitten, jos se vatsatauti sitten joskus iskeekin? Onneksi meillä on vain yksi lapsi, niin ei tarvii mammojen päivitellä. Tosin olen vienyt lapsen päiväkotiin muutaman kerran, kun olen itse ollut sairaana (ei tosin vatsataudissa).

Ei varmaan ole olemassa sellaista sääntöä, että terveitä lapsia ei saisi viedä päiväkotiin. Ei ne lapset koulustakaan voi jäädä pois, jos sisarus sairastaa. Elämä on! Vatsataudin nyt voi saada ihan mistä vaan, joten turhaa hysterisointia. Ja mitä sitten, jos se vatsatauti sitten joskus iskeekin? Onneksi meillä on vain yksi lapsi, niin ei tarvii mammojen päivitellä. Tosin olen vienyt lapsen päiväkotiin muutaman kerran, kun olen itse ollut sairaana (ei tosin vatsataudissa).

Jotenkin tästä vastauksesta nimenomaan kumpuaa että sulla on vain yksi lapsi :D

Ja koulunkäyntiin on oppivelvollisuus, päivähoito on sitä varten jos kotona ei ole kukaan hoitamassa...

asia viedä jo flunssasta parantunut hoitoon kun muu perhe vielä sairastaa kuin vatsataudissa kärvistelevän perheen ainoa vielä terveenä pysynyt.. Ei ole kovin kivaa lapselle itselleen tai hoitokavereille ja -tädeille kun se piltti laattaa kesken ruokailun tai leikkien.

Koululaiset ovat jo eri asia, suurin osa jo osaa suunnistaa vessaan jos huono olo iskee. Työikäisistä puhumattakaan.

Niin, koulu on vähän eri asia, kun siellä on se koulunkäynti mitä pitäisi suorittaa. Mulla on kaksi tarhaikäistä, joista toinen on vatsataudissa enkä näe kyllä mitään syytä tai järkeä lähteä retuuttamaan toista tarhaan, kun olen itse kotona. Sitten jos on sellaisia tauteja, että viitsii jättää isovanhemman vastuulle ja mennä itse töihin, niin sitten olen vienyt terveen (joka on aina se vanhempi) tarhaan, etteivät tappele mummolassa koko päivää.

Siis että mua ottaa päähän nämä jeesustelijat jotka on niin täydellisiä, no helppoahan se teillä ketkä kotona.
Mutta soitanko minä työnantajalleni että meillä on nyt koululainen vatsataudissa ja en voi sen takia viedä kaksosiani päiväkotiin hoitoon jos niillä sattuu olemaan myös vattapöpö tai tulemaan se joskus?
Elämä on valintoja, jos et kestä riskejä päivähoidossa kannattaa ne hoitaa kotona itse.
Minun valintani on tämä sillä ei minulla ole varaa jäädä palkattomallekaan muuten vaan kotiin kun jos nyt joskus noi pienemmät sattuu sairastumaan..

Tässä on siis kyse siitä, että äiti on jäänyt kotiin hoitamaan sen ikäistä lasta että lakisen vielä ssallii, siis alle 10-vuotiasta. ja samalla vienyt päiväkoti-ikäisen hoitoon. Musta se vaan on niin väärin!

Ap, sano tarhassa että he sanovat perheen äidille. On tuo vatsatauti sen verran kurja kun se yleensä sitten kiertää kaikki :( Koulut ja työt on aivan eri asia kun viedä tarhaan vaikka itse on kotona, en ymmärrä minäkään. Ihankun lapsella olisi pakko olla aina jotain ohjelmaa ja sosiaalista kanssakäymistä...

[QUOTE="vieras";27955472]Ap, sano tarhassa että he sanovat perheen äidille. On tuo vatsatauti sen verran kurja kun se yleensä sitten kiertää kaikki :( Koulut ja työt on aivan eri asia kun viedä tarhaan vaikka itse on kotona, en ymmärrä minäkään. Ihankun lapsella olisi pakko olla aina jotain ohjelmaa ja sosiaalista kanssakäymistä...[/QUOTE]
mä vieläki ihmettelen miten yeistä muka on että se kiertä kaiki. useinkin meilä ollut niin että vain osa porukasta on sairastunut, johtuiskoha se just siitä ett ne tervet o saneet elää normaalia elämää, eikä tarvi sen sairaan kanssa ola kotoan jos ittellään ei oireita ole.

mä vieläki ihmettelen miten yeistä muka on että se kiertä kaiki. useinkin meilä ollut niin että vain osa porukasta on sairastunut, johtuiskoha se just siitä ett ne tervet o saneet elää normaalia elämää, eikä tarvi sen sairaan kanssa ola kotoan jos ittellään ei oireita ole.

Tässähän se ratkaisu- viedään sairaat hoitoon pois kotoa, niin säilyy muu perhe terveenä :D

on niin päiväkodissa että jos toinen on sairas niin toistakaan ei saa tuoda hoitoon..mutta jos koululainen täällä on kipeenä vien kyllä pienet hoitoon ja meen itse töihin=)

Se sisarushan voi sen pöpön tuoda päivähoitoon vaikka itselleen se ei koskaan puhkeaiskaan.

Meillä on linjaus että jos vanhempi hoitaa sairasta lasta kotona, myöskään terveitä sisaruksia ei tuoda hoitoon tarttuvien tautien kohdalla. Erityisesti vatsatauti, joka leviää pienten lasten keskuudessa kuin kulovalkea.

Mutta aina on näitä MINÄ-mentaliteetilla varustettuja aikuisia ihmisiä jotka ei vaan _välitä_, muusta kuin omista persekarvoistaan.

[QUOTE="vieras";27955578]Se sisarushan voi sen pöpön tuoda päivähoitoon vaikka itselleen se ei koskaan puhkeaiskaan.

Meillä on linjaus että jos vanhempi hoitaa sairasta lasta kotona, myöskään terveitä sisaruksia ei tuoda hoitoon tarttuvien tautien kohdalla. Erityisesti vatsatauti, joka leviää pienten lasten keskuudessa kuin kulovalkea.

Mutta aina on näitä MINÄ-mentaliteetilla varustettuja aikuisia ihmisiä jotka ei vaan _välitä_, muusta kuin omista persekarvoistaan.[/QUOTE]

mä en kllä ymmärrä että miksi esim koululasen pitäiis la pois jos toinen sisaruksiata on kipeänä, ei sen terveen tarvitse kärisä. ja edellenkin se tarttuu jos on tarttuakseen ei siihen auta mitkään koko perhen karenssit. Ei työpaikoillakaan tykäöttäisi että vanehmmat olsi pois koululaisten takai pois van sikie että me kaiki isutaan kotona ja katotaan kun tyo yks yrjöö.. jos joaisen yrjööjän takia pitäis olla vähintä kaks päivä pois ei pääsis sit moneen viikkoon mihinkän ÄLY HOI. vatsatutiin ei kui ole ja jos tauteja pelkä, on parempi jäädä kotiin. Toisaalta hyvän vastustuskyvyn saa vain olemalla muiden seurassa ja sieltä missä niitä tauteja likuu.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27955601:
TIETENKÄÄN vatsatautisen lapsen tervettä sisarusta ei viedä hoitoon. Terve lapsi on saletisti taudin kantaja ja tartuttaa päikkykaverit aivan satavarmasti.

ni että koululaisetkin vaan kotiin ja olan menemätät moneen vikkoon sen takia koulu ei järkee.. sit ihmetellään ku meidän nico-petteri ei opi mitän. entä ne vanhemmat eivätkö he voi mennä töihinkään jos perheessä on vaika 5 lasta? eikä he tratuta?

Yhteistyössä