Mitä mieltä, mies käski kysyä täältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ämmä(kö?)

Vieras
Mieheni kysyi tuossa kauppaan lähtiessään josko hän voisi illalla mennä poikain kanssa viihteelle. Lupasin, tottakai, ja sovittiin että mies lähtee kun lapsemme on mennyt nukkumaan ja iltapesut yms. on hoidettu (pojan nukkumaanmeno aika on kahdeksalta). Kun tultiin kotiin, mies alkoi kuitenkin kysymään josko voisi kumminkin lähteä jo ennen pojan nukkumaanmenoa. Minä kysyin että miksi, ei kai kukaan niin aikaisin ala juomaan jos on baariin menossa. Mies kuulemma haluaisi säästää rahaa alottelemalla enemmän ettei sitten tarvitse baariin tuhlata niin paljoa rahaa. Kuulemma yleensä siirtyvät kymmenen maissa baariin (oikeasti tämä siirtyminen tapahtuu joka kerta lähempänä puolta yötä, mutta annetaan nyt miehen kuvitella että kymmeneltä menevät). Kun totesin että mun mielestä kuulostaa siltä että sitten ollaan kotiin tullessa ihan änkyrässä, ja että jos hän lähtee vartin yli kahdeksan kaverilleen, se ei mielestäni ole liian myöhään.

Nyt sitten mies vetää tuossa jotain uhmakohtausta kun mä olen kuulemma pirttihirmu ja aina rajotan hänen menemisiään (oikeasti saa mennä aina kun huvittaa) jne. perussettiä. Kiukkupäissään oli jopa sitä mieltä että jos minä kysyn täältä niin suurin osa ois samaa mieltä kuin hän, joten kysytään nyt. Onko teistä kohtuutonta että mä pyydän miestä olemaan kotona siihen asti kunnes normaalit lapsen nukkumaanmenorutiinit on hoidettu, ja jään sitten itse tänne huolehtimaan siitä että lapsi kanssa nukahtaa? Lapsen nukahtamiseen asti ei siis tarvitse jäädä, vaan siihen että poika on saatu sänkyyn. Vai pitäsikö teidän mielestä miehen ehdottomasti saada lähteä seitsemältä, ja mä olen kusipää kun en voi yhtä iltaa hoitaa poikaa nukkumaan?

ja todellisuudessa mä olen yksin kotona pojan nukkumaanmenoaikaan 1-2 kertaa viikossa, joten siitä ei oikeasti ole kyse ettenkö ikinä voisi poikaa laittaa yksin nukkumaan. Kyse on vaan siitä että miksi pitää sen tunnin aiemmin päästä lähtemään vaikka tunnin myöhempi lähtö helpottais mun iltaa huomattavasti, varsinkin kun ei ole mikään juhla tms. kyseessä mihin on ilmoitettu joku tietty alkamisaika.

Eikö aikuinen ihminen saa yksikseen yhtä lasta ilta-unille...? En ole itse koskaan ymmärtänyt mihin siinä nukuttamisessa ja iltapesuissa varsinkin yhden lapsen kanssa tarvitaan 2 aikuista. Yksi ihminen nyt suoriutuu ihan sujuvasti useammankin lapsen nukkumaanlaitosta.

Jos on sovittu, että mies lähtee iltatouhujen jälkeen niin sitten hän lähtee iltatouhujen jälkeen. Näin koska on sovittu. Meillä usein menee niin, että hoidetaan yhdessä lasten iltatouhut ja mies on sopinut sitten omat menonsa sen jälkeen tapahtuvaksi.

Mies on kakara jos ei pysty sovitusta pitämään kiinni...

No mulle itselleni ei olisi väliä sillä, lähteekö mies vähän aikaisemmin vai vähän myöhemmin, jos kerran kuitenkin lähtee eli mielestäni nipotat turhaan. Eihän ne iltatoimet nyt mitkään kovin työläät ole yksin tehdä. Sen sijaan, jos mieheni käyttäytyisi noin eli ylipäänsä lähtis baariin tarkoituksenaan ryypätä päänsä täyteen, se ei olisi ok. Tosin mieheni ei noin koskaan tekisi.

Meillä mies yleensä itse sanoo, jos on lähdössä johonkin (käy todella harvoin ulkona), että lähtee vasta sitten, kun lapset on viety nukkumaan. Se sopii toki minulle oikein hyvin eikä koskaan ole tarvinnut sopia asiasta sen kummemmin. Meilläkin lapset menevät nukkumaan kahdeksain aikoihin eikä se ole mitenkään myöhään, jos silloin vasta lähtee. Ei myöskään mieheni mielestä.

Ihme vastauksia täällä! Ei kai tuossa ole kyse siitä, ettei aloittaja itse saisi lasta nukkumaan laitettua. Ennemminkin siitä, että miksi hänen pitäisi, jos kerran on sovittu, että mies hänen kanssaan siitä huolehtii???

Olen samaa mieltä siitä, että kahdeksan jälkeenkin ehtii juoda ihan riittävästi. Sen sijaan, en ymmärrä, miksi mies ei periaatteessa voisi lähteä aikaisemminkin (lapsen iltarutiineissa ei tarvita kahta). Syy lähtemiseen vain oli huono.

[QUOTE="outoa";27984377]Ihme vastauksia täällä! Ei kai tuossa ole kyse siitä, ettei aloittaja itse saisi lasta nukkumaan laitettua. Ennemminkin siitä, että miksi hänen pitäisi, jos kerran on sovittu, että mies hänen kanssaan siitä huolehtii???[/QUOTE]

Eikö sopimuksia voi muuttaa myöhemmin? Ois kamala elää niin joustamattomassa parisuhteessa, että kaikki pitää tehdä tismalleen just niin kun on etukäteen sovittu vaikka ei mitään syytä ole sille miksi ei voisi muuttaa suunnitelmia.

• Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
[QUOTE="outoa";27984377]Ihme vastauksia täällä! Ei kai tuossa ole kyse siitä, ettei aloittaja itse saisi lasta nukkumaan laitettua. Ennemminkin siitä, että miksi hänen pitäisi, jos kerran on sovittu, että mies hänen kanssaan siitä huolehtii???[/QUOTE]

Ihme draama enemmänkin siitä, miksi mies ei saisi muuttaa suunnitelmaa.

[QUOTE="vieras";27984399]Eli viis siitä, mitä mies on aikaisemmin luvannut? Kyllä meillä on parisuhteessa tapana pitää sovitusta kiinni. Jos olisi sovittu, että mies lähtee jo iltapäivästä niin sitten olisi jo lähtenyt.[/QUOTE]

Meillä taas katsotaan tilanteen mukaan miten sopimuksista pidetään kiinni. Jos mies on ensin sanonut, että lähtee kahdeksalta ja sitten sanookin, että "eiku kyllä mun tekiski mieli lähteä jo nyt, eihän meillä ollu mitään ihmeellisempiä suunnitelmia" niin totta kai voisi mennä. Ei sopimuksista tarvitse mielestäni pitää kiinni vaan sen periaatteen vuoksi, että ne on sopimuksia. Joustovaraa löytyy.

Eli teidän perheessä toimitaan niin, että kun kerran on jotain sovittu, siitä ei enää jousteta, vaikka toinen nätisti pyytäisi? Kun kerran on sovittu, niin siitä pidetään kiinni hampaat irvessä, vaikka asiassa joustaminen ei tuottaisi suurta lisävaivaa kenellekään? Meidän perheessä taas joustetaan molemmin puolin niin, että molemmilla on mukavaa.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="vieras";27984399]Eli viis siitä, mitä mies on aikaisemmin luvannut? Kyllä meillä on parisuhteessa tapana pitää sovitusta kiinni. Jos olisi sovittu, että mies lähtee jo iltapäivästä niin sitten olisi jo lähtenyt.[/QUOTE]

me pystytään kyllä keskustelemaan miehen kanssa myös siitä, että päivän aikana suunnitelmat voi muuttua. Meillä ainakin voi muuttua vaikka mikä. aikuiset ihmiset pystyy keskustelemaan nämä asiat.

[QUOTE="vieras";27984394]Eikö sopimuksia voi muuttaa myöhemmin? Ois kamala elää niin joustamattomassa parisuhteessa, että kaikki pitää tehdä tismalleen just niin kun on etukäteen sovittu vaikka ei mitään syytä ole sille miksi ei voisi muuttaa suunnitelmia.[/QUOTE]

No eiköhän sopimuksia voi muuttaa VAIN kummankin osapuolen niin halutessa? Mies olisi toki voinut ehdottaa sitä, että lähtee aikaisemmin, mutta koska aloittaja haluaa pitää alkuperäisestä kiinni, niin todella kakaramaista miehen alkaa siitä kiukuttelemaan!

Yhteistyössä