Mieheni onkin sitten Facebook kyttääjä :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Olin aina kuvitellut itse olevani se mustasukkainen osapuoli meidän suhteessa..

Mies sai kilarit ja alkoi syytellä että käyn jatkuvasti kyttäämässä erään miespuolisen henkilön profiilia facebookissa, tämä mies ei ole kaverini vaan liittyy menneisyyteen. Olen käynyt kyllä hänen (julkista) profiiliaan katsomassa mutta en todellakaan siinä määrin mitä mies väittää, kuulemma 24 hakua pelkästään tammikuussa. Voisin melekein väittää että tuo 24 hakua on vuoden aikana, jos edes sitäkään.

Siis mistä mies on tuollaisen "tiedon" nuuskinut? Mistä voi nähdä facebookissa toisen käyttäjän haut? Ja edelleen, mies on väärässä mutta haluan tietää mistä tämä on lähtöisin.

[QUOTE="mhm";27992558]Katso profiilistasi toimintaloki ja klikkaa "sisällytä vain minä- toiminta" sieltä näet KAIKEN mitä oot hakenut.24 kertaa kuussa kuulostaa kyllä järkyltä.[/QUOTE]

Niin kuulostaa, eikä tasan pidä paikkaansa!

Kiitos, käyn katsomassa mitä tuo sanoo..

Alkuperäinen kirjoittaja saanko kysyä;27992578:
Miksi miehesi tietää fb salasanasi?? Saa kai jokainen kytätä fb.ssä ketä haluaa? Mutta ei toisen omia sivuja.

Hetkinen, tarkoittaako tämä sitä että miehen täytyy tietää salasanani jotta pääsisi urkkimaan tämänkaltaisia tietoja? Että hän on kirjautunut faceen minuna?

Saattaa siis tietääkin, en ole asiaa edes ajatellut koska eihän siellä mitään salattavaa minulla ole.. tai niin ainakin luulin.

[QUOTE="tii";27992603]Miehesi on ilmeisesti sitten kirjautunut sinun profiiliisi.Ei ole muuten mahdollista tietää mitä olet hakenut.[/QUOTE]

Ok, kiitos.

Olen saattanut jättää tietty profiilin aukikin, mutta saattaa tuo tietää sen salasanankin.

[QUOTE="tiina";27992590]Hetkinen, tarkoittaako tämä sitä että miehen täytyy tietää salasanani jotta pääsisi urkkimaan tämänkaltaisia tietoja? Että hän on kirjautunut faceen minuna?

Saattaa siis tietääkin, en ole asiaa edes ajatellut koska eihän siellä mitään salattavaa minulla ole.. tai niin ainakin luulin.[/QUOTE]

Taitaa miehes olla it-alan ihminen(ja mustasukkainen sellainen), kun osaa ehkä jopa murtautua sun sivuille? Vai oletko antanut fb-salasanat? Pyyhitkö koskaan sivutiedot kkun poistut netistä? Kannattais ehkä jos on tollanen mies...

Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä;27992622:
Eihän sivuhistoriasta pääse toisen fb:hen ilman että on jätetty auki! tai että tietää salasanan.[/QUOTE

voe taivas :) ei tietenkään pääse mut jos olet käynyt jonkun henkilön sivulla niin se sivu jää sivuhistoriaan ja oikein nimellä vielä :) kokeileppas vaikka.

[QUOTE="joo";27992653]
Eihän sivuhistoriasta pääse toisen fb:hen ilman että on jätetty auki! tai että tietää salasanan.[/QUOTE

voe taivas :) ei tietenkään pääse mut jos olet käynyt jonkun henkilön sivulla niin se sivu jää sivuhistoriaan ja oikein nimellä vielä :) kokeileppas vaikka.

Luulisi kaikkien tajuavan että sivuhistoriaa kannattaa tyhjennellä usein...
esim siksi ettei fb-kerää tietoa sinusta, mainoksethan tulevat sinne sitä mukaa missä sivuilla käyt....tiedoksi vaan

[QUOTE="vieras";27992619]Taitaa miehes olla it-alan ihminen(ja mustasukkainen sellainen), kun osaa ehkä jopa murtautua sun sivuille? Vai oletko antanut fb-salasanat? Pyyhitkö koskaan sivutiedot kkun poistut netistä? Kannattais ehkä jos on tollanen mies...[/QUOTE]

Facebookin murtaminen on aika fiktiota normi jannulta. Se vaatisi melkoisesti osaamista ja resursseja, ja mies rikkoisi niin montaa lakia sitä yrittäessään... Yksittäisen salasanan poimiminen AP:n tietokoneelle asennetulla keyloggerilla on toki mahdollista, mutta eiköhän siinäkin riko jotain lakia tai loukkaa yksityisyyttä. En lakia niin tunne tarkasti.

Todennäköisesti AP ei kirjaa itseään ulos facesta vaan sulkee selaimen. Kuka tahansa siis pääsee profiiliin jos vain istuu AP:n koneelle. Tai mies on katsonut selaimen sivuhistoriaa.

24 hakua on jo paljon :)

• Tykkää
Reactions: Minuli
Facebookin murtaminen on aika fiktiota normi jannulta. Se vaatisi melkoisesti osaamista ja resursseja, ja mies rikkoisi niin montaa lakia sitä yrittäessään... Yksittäisen salasanan poimiminen AP:n tietokoneelle asennetulla keyloggerilla on toki mahdollista, mutta eiköhän siinäkin riko jotain lakia tai loukkaa yksityisyyttä. En lakia niin tunne tarkasti.

Todennäköisesti AP ei kirjaa itseään ulos facesta vaan sulkee selaimen. Kuka tahansa siis pääsee profiiliin jos vain istuu AP:n koneelle. Tai mies on katsonut selaimen sivuhistoriaa.

24 hakua on jo paljon :)
24 hakua olisi paljon jos se olisi oieasti vain tammikuussa niin kuin mies väittää, mutta kun ei varmasti ole! Ehkä vuoden aikana voi olla tuo 24 hakua.

Olen varmaan itse jättänyt facen auki, en siis kirjautunut ulos joka kerta. En olis ihan uskonut että se äijä käy siellä oikeasti jotain kyttäilemässä. :(

[QUOTE="tiina";27992697]Jotain teen varmaan väärin mutta en kyllä itse löydä mitään tuollaisia tietoja mitä mies on löytänyt.. Jatkan etsimistä.[/QUOTE]

Ehkä mies on keksinyt tämän syytteen? On myös ohjelmia, joissa väitetään pystymään selvittämään kenen profiileissa kukin käy ja kuinka monia kertoja, mutta tiedot on ihan tekaistuja, ja ohjelmat kuulemma sisältävät usein viruksia. Miehes varmaan menny kokeilemaan sellaista, ja uskoo nyt tulokseen. Joku tuttu joskus kokeillu noita, ja tulokset ihan huuhaata, valitsee summassa jonkun numeron ja henkilön.

Eli äläpäs nyt hätäile. Kysy mielummin mieheltäs että mitä hän teki sinun sivuillasi?
Ole sinä enemmän suuttunut kuin hän!

Kyllä musta 24 hakua vaikka vuodessakin on paljon, sehän on pari kertaa kuussa koko vuoden ajan! Ilmeisesti et ole päässyt tästä ihmisestä ylitse, kun hän noin paljon mielessäsi on. Kyllä mäkin oisin loukkaantunut, jos puolisostani kävisi ilmi tuollainen asia.

[QUOTE="joo";27992653]

Näin.Tätä epäilisin myös.

Yhteistyössä