Meillä kyllä ainakin touhuillaan paljonkin

Mutta tuo ko. harrastus on kiva lisä lapsen päivään, ja lapsi viihtyy/tykkää käydä siellä, niin miksipä siellä ei sitten voisi käydä...? Eihän harrastuksia välttämättä tarvi lainkaan - tiedän moniakin lapsia, joilla ei koko lapsuutensa aikana ole ollut yhden yhtä harrastusta - mutta toki ne ihan hyödyllisiä ovat.
En mä ainakaan käy lapseni kanssa tuolla siksi, että tarvitsisi pönkittää omaa itsetuntoa... Lähinnä ajattelen lapsen saavan arkeensa vaihtelua + samalla seuraa muista ikäisistään lapsista. Tapaan toki itse siinä samalla muita aikuisia, että en minä tuota itsekään inhoa. Mukavaa siellä vaikuttaa koko porukalla olevan, eli enpä ymmärrä miksi pitäisi lopettaakaan tai ruveta olemaan pois.
En silti tarkoita, ettäkö harrastus olisi kuolemanvakava paikka. Totta kai sieltä VOI olla pois. Mutta pointti onkin siinä, että jos miehellä ei oikeasti ole mitään ns. hyvää syytä, miksi ei voitaisi "olla vain" vaikka tunnin päästä - niin miksi se oleminen pitäisi hoitaa juuri sinä päivänä, sillä kellonlyömällä, kun meidän pitäisi olla lapsen kanssa tuolla?