3-luokkalainen poika menossa kaverisynttäreille: mikä summa rahaa lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"abc"

Vieras
Niin, poitsun kaveri toivoi lahjaksi rahaa. Minkä verran te antaisitte 10-vuotiaan pojan viedä lahjaksi toiselle 10-vuotiaalle pojalle? Tai siis että mikä olisi järkevä summa. Ihan vaan luokkakavereita ovat.

Mä oon ollu vähän pihi näissä.. tai siis kun oon opiskelija niin aika edullisia lahjoja on lapset vieneet. Niin mietin eka että onko 10 e liian vähän, ja sitten että no 20 e on kyllä aika paljon (eikä mun mielestä noi sällitkään oo juuri koskaan saaneet niiden kavereilta niin kalliita lahjoja, ihan vaan siis vertailukohtana). Niin mietin että jos veis sopivasti siltä välitlä 15 euroa. Kun säästää siinä kuitenkin omaa vaivaa kun ei tartte sitä lahjaa metästää mistään..

[QUOTE="abc";28008657]Mä oon ollu vähän pihi näissä.. tai siis kun oon opiskelija niin aika edullisia lahjoja on lapset vieneet. Niin mietin eka että onko 10 e liian vähän, ja sitten että no 20 e on kyllä aika paljon (eikä mun mielestä noi sällitkään oo juuri koskaan saaneet niiden kavereilta niin kalliita lahjoja, ihan vaan siis vertailukohtana). Niin mietin että jos veis sopivasti siltä välitlä 15 euroa. Kun säästää siinä kuitenkin omaa vaivaa kun ei tartte sitä lahjaa metästää mistään..[/QUOTE]

10 euroa on oikein sopiva summa

[QUOTE="höh";28008672]Ihan älytöntä lapsen viedä lapselle rahaa, mutta 10 € riittää.[/QUOTE]

Ai, mun mielestä se on aivan loistava idea. Siis jos mietin noita omia uokareita, niin niin paljon löytyy romua jos toistakin nurkista, ja nyt kun ovat säästämisestä innostuneet (ja juuri odotellaan postista kun tilasivat itselleen mieluisat mutta varsin tyyriit lelut), niin todella mielissäni olen jos rahaa saisivat hekin lahjaksi. Että paljon mielummin rahaa kuin jotain "tarpeetonta krääsää".

[QUOTE="vieras";28008706]tyttöjä vain meillä mut ovat vieneet 10e lahjakorttia johonkin koru/vaatekauppaan jne[/QUOTE]

Joo tää ois teoriassa kivempi idea, ja luulen että tyttöjen kans toimiikin mainiosti.. mut jos mietin näitä meidän tyyppejä, niin en oikein keksi, että mikä olisi sellainen liike minkä lahjakortista tykkäisivät.

Joo tää ois teoriassa kivempi idea, ja luulen että tyttöjen kans toimiikin mainiosti.. mut jos mietin näitä meidän tyyppejä, niin en oikein keksi, että mikä olisi sellainen liike minkä lahjakortista tykkäisivät.

Mun kummipoika kyllä tykkää ostella vaatteitakin ja sit se perinteinen leffalippu/spice ice korttitai vaikka
s-ryhmän lahjakortti

[QUOTE="abc";28008695]Ai, mun mielestä se on aivan loistava idea. Siis jos mietin noita omia uokareita, niin niin paljon löytyy romua jos toistakin nurkista, ja nyt kun ovat säästämisestä innostuneet (ja juuri odotellaan postista kun tilasivat itselleen mieluisat mutta varsin tyyriit lelut), niin todella mielissäni olen jos rahaa saisivat hekin lahjaksi. Että paljon mielummin rahaa kuin jotain "tarpeetonta krääsää".[/QUOTE]

Niin, itselläni vähän nuorempia lapsia ja tykkäävät saada leluja yms. olis tylsää jos joka paketista tulis 10 €....tosin totta on että niillä voisi sitten ostaa mitä itse haluaa. Joka asiassa puolensa.

Niin, itselläni vähän nuorempia lapsia ja tykkäävät saada leluja yms. olis tylsää jos joka paketista tulis 10 €....tosin totta on että niillä voisi sitten ostaa mitä itse haluaa. Joka asiassa puolensa.

Joo ei meilläkään aikaisemmin olis tämä toiminut. Mutta nyt kun rupee toi 10 vuotta olemaan mittarissa useemmallakin, niin kovasti on ruvennu tuntuu erittäin käyttökelpoiselta idealta.

Ja tosiaan kysyin pojan äidiltä (joka kysyi lapseltaan, kuulin hänen vastauksensa siitä vierestä) lahjatoivetta, niin vastaus oli että "rahaa tai jotain."

Ja kyllä, mun lapseni olisivat kovasti onnellisia rahalahjasta, niin kuin jo aikaisemmin totesin. Toi 5-vuotias ei: sille menee läpi kaikki ihana ja kaunis ja tilpehööri, ja rahan arvosta ei hajuakaan. Mutta noi isommat kyllä jo laskevat mielessään, että mitä milläkin rahalla saa.

Me olemme ruvenneet tekemään niin, että ostetaan lahja porukalla. Sankarin vanhemmilta kysytään, mitä lapsi toivoo, ja sitten on viety esim. kalliimpi lego-laatikko tai vaikka 100 euron lahjakortti peliliikkeeseen.

Kyllä vähempiki riittää...Olenpa itte nähny miten lapset ilahtuu kun saavat kummiltaan sen kympin (tai vähempi) EI oo varmaan opettaa lapsia rahavyöryyn kaverisynttäreillä.Jääkö kohta pois sieltäki ne joilla ei oo rahaa kylvää asti? Niitä synttärikutsuja ku voi olla aika liuta vuoden mittaan. Ja meille saa tulla kyllä ilman lahjaaki...

Itsellä 10 vuotias poika ja vielä on "selvinnyt" sillä, että vie lahjan. Jotenkin itse kummoksun tuota rahan viemistä kaverille. Ja meilläpäin lahjatkin kavereiden kesken on jotain pientä esim Aku Ankan taskukirja, karkkipussi tms. Alle kympillä selviää lähes aina.
Mutta jos rahaa veisi, saisi 10 euroa todellakin riittää. Ehkäpä jopa 5 euroakin. Noita synttäreitä kun tuppaa olemaan vähän väliä, niin menis melko paljon rahaa.

10€, vaikka tiedän siskontytön kokemuksista, että hänen koulussaa on ollut sellasta, että synttärikutsut lakkaavat, jossei lahja ole riittävän arvokas, ja on ollut jo monta vuotta.......

[QUOTE="höh";28008672]Ihan älytöntä lapsen viedä lapselle rahaa, mutta 10 € riittää.[/QUOTE]

Miksi on älytöntä? Yhtä älytöntä on pyytää ristiäislahjaksi vauvallekin rahaa lahjaksi tai yhtä älytöntä on pyytää häälahjaksi rahaa.

Jos on kotisynttärit niin silloin tuo 10€ riittää
mutta jos ne on jossakin HopLopissa tai vastaavassa niin kannattaa vähän katsoa paljonko se lapsen sisäänpääsy sinne maksaa,
kattaus ja ruuat ja siihen lisäksi vielä 5e ylimääräistä :)

[QUOTE="harmaa";28009143]Miksi on älytöntä? Yhtä älytöntä on pyytää ristiäislahjaksi vauvallekin rahaa lahjaksi tai yhtä älytöntä on pyytää häälahjaksi rahaa.

Jos on kotisynttärit niin silloin tuo 10€ riittää
mutta jos ne on jossakin HopLopissa tai vastaavassa niin kannattaa vähän katsoa paljonko se lapsen sisäänpääsy sinne maksaa,
kattaus ja ruuat ja siihen lisäksi vielä 5e ylimääräistä :)[/QUOTE]

Ai ihanaa, tämähän oli vitsi, silleen kivasti vitsi eikös?

Yhteistyössä