On kyllä epäkohteliasta porukkaa julkisissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bussikäyttäytymistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28017175]No eikös se raskaus ole jo melko pitkällä silloin kun esimerkiksi meillä jäävät siitä työstä sen 30 päivää ennen äitiyslomalle ja siihen saakka töissä kiirehtivät ja seisovat samoin kuin muutkin työntekijät?

Tosin eivät he aivan kaikkein "hurjimpia" hommia silloin tietenkään töissä tee. Ovat ystävällisesti silloin pyytäneet toista, ei-raskaana olevaa työkaveria tekemään ne työt. Kaikki työntekijät ovat meillä silloin auttavan kätensä raskaana olevalle työkaverille tarjonneet. :) Minultakin ovat usein apua pyytäneet ja aina olen heitä auttanut.[/QUOTE]

Mikä ongelma sitten on antaa raskaanaoleville osoitettu paikka julkisista?

[QUOTE="hmmm";28017184]Mikä ongelma sitten on antaa raskaanaoleville osoitettu paikka julkisista?[/QUOTE]

Kenties se, etten yleensä katso, ketä porukkaa bussiin tulee? Yleensä joko nukun, katselen maisemia tai näppäilen tai puhun kännykkääni, eikä siinä tule silloin juuri katsottua, että ketä bussiin tulee. Tosin eipä omalle kohdalleni noita raskaana olevia bussimatkustajia ole tainnut sattuakaan tai en tiedä, kun en ole kiinnittänyt huomiota.

[QUOTE="vieras";28017220]Kenties se, etten yleensä katso, ketä porukkaa bussiin tulee? Yleensä joko nukun, katselen maisemia tai näppäilen tai puhun kännykkääni, eikä siinä tule silloin juuri katsottua, että ketä bussiin tulee. Tosin eipä omalle kohdalleni noita raskaana olevia bussimatkustajia ole tainnut sattuakaan tai en tiedä, kun en ole kiinnittänyt huomiota.[/QUOTE]

Mutta sitten mun mielestä ei pitäisi istua niille paikoille jotka on varattu raskaana oleville, vanhuksille ja invaliideille(?).

Mutta sitten mun mielestä ei pitäisi istua niille paikoille jotka on varattu raskaana oleville, vanhuksille ja invaliideille(?).

Niinpä, jos jo tietää ettei varmasti huomaa niin kannattaa mennä muualle istumaan. :)
Tietysti on täysin ymmärrettävää jos joskus kuitenkin vahingossa jättää huomaamatta, mutta siitä ei olekaan kyse. Ei ole huonoa käytöstä jos nyt oikeasti vahingossa jää huomaamatta jostain syystä.

[QUOTE="vieras";28017241]En ole koskaan tietääkseni itse sellaisille paikoille istunutkaan.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä edes vastasit tähän ketjuun? :D Annoit omassa viestissäsi ymmärtää ettei sinun mielestä kenenkään kuulu saada istua jos ei fyysisesti sairas ja sitten sanotkin ettet edes istu missään missä voisi paikan antaa ja autat raskaanaolevia keventämään työtaakkaansa ja ja ja....aika ristiriidassa alkuperäisen viestisi kanssa. :D

[QUOTE="aapee";28016977]Yritän aina muistaa, esimerkiksi viimeviikolla kun olin lapsen kanssa, eräs keski-ikäinen kohtelias rouva antoi meille paikkansa. Kaksi tummaihoista noin kolmekymppistä naista on antanut paikan edellisessä raskaudessa ja varmaan kolmesti joku ihana ihminen on nostanut lapseltani pudonneen lapasen tai lelun.
Kerran kaksi teinipoikaa löysi lompakkoni ja ottivat oikein selvää osoitteesta ja palauttivat sen. Kiitos niille ihanille ihmisille.

Se on totta että sitä korostuneesti ajattelee helposti huonoja, mutta ikävä kyllä niitä tuntuu vain olevan oikeastikin enemmän. Kiitos niille ihmisille jotka välittävät vielä toisista! Teidän ansiosta tämä maailman arjen eläminen on astetta parempaa. :)

Kiitos myös pienistä jutuista kuten ovien aukipitämisestä kun olen ollut vaunujen kanssa! :) Kyllä ystävällisiä ihmisiä on onneksi pilvin pimein![/QUOTE]

Miksi näet tarpeelliseksi mainita, että kaksi TUMMAIHOISTA naista antoi sinulle istumapaikan?

[QUOTE="Kirsi";28017296]Miksi näet tarpeelliseksi mainita, että kaksi TUMMAIHOISTA naista antoi sinulle istumapaikan?[/QUOTE]

Koska he tuntuvat olevan kohteliaampia ja ystävällisempiä keskimäärin. Voi olla sattumaakin. :)

[QUOTE="aapee";28016977] joku ihana ihminen on nostanut lapseltani pudonneen lapasen tai lelun.
Kerran kaksi teinipoikaa löysi lompakkoni ja ottivat oikein selvää osoitteesta ja palauttivat sen. Kiitos niille ihanille ![/QUOTE]

Tuosta tuli myös mieleen että kun mulla tippui H&M:llä lapanen lattialle, niin kukaan ei sanonut mitään vaikka takanani oli kaksi nuorta tyttöä jotka ihan selvästi huomasi, siis oikein katsoivat siinä mutta eivät viitsineet sanoa mitään, no onneks älysin itse että se lapanen tippui, mutta sillon tuli kyllä mietittyä että eikö nykyään ole enää ystävällisiä ihmisiä, vai eikö niitä käytöstapoja vaan ole..

Alkuperäinen kirjoittaja ööööh;28017274:
Miksi ihmeessä edes vastasit tähän ketjuun? :D Annoit omassa viestissäsi ymmärtää ettei sinun mielestä kenenkään kuulu saada istua jos ei fyysisesti sairas ja sitten sanotkin ettet edes istu missään missä voisi paikan antaa ja autat raskaanaolevia keventämään työtaakkaansa ja ja ja....aika ristiriidassa alkuperäisen viestisi kanssa. :D

Ehkä mä sit ajattelin että kyse on aivan normaaleista kaikkien matkustajien käyttämistä bussipaikoista. Enpä ole aikaisemmin tiennytkään että raskaana oleville jne. on omat paikkansa bussissa. No nyt tiedän.

Mut kyllä mun mielestäni on silti hieman eri asia auttaa töissä kuin luovuttaa paikka bussissa. Työt ne taitaa olla kuitenkin aika paljon raskaampia.