16-vuotias Keravalaisnuori viideksi vuodeksi vankilaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämä nyt on ihan niitä jokapäiväisiä hakkaajia eikä sitä halutakaan kieltää. Toista se on tukistaminen tarpeen tullen, ero siinä on bluenkin tajuttava. Ääripäät on erikseen.
[video=youtube;JA5yWDUhOgg]http://www.youtube.com/watch?v=JA5yWDUhOgg[/video]

[QUOTE="vieras";28020731]Siinäpä on hyvä aassinsilta siihen kun suomessa tapahtuneet surmaajat ei ole olleet mistään väkivaltaisista perheistä lähtöisin. Sun prosentit nyt valuu jotenkin hukkaan.[/QUOTE]

Ahaa... Ja sulla on tästä faktaa missä? Kun kummallisesti juuri esim. tuo mun linkittämäni tutkimus kertoo ihan toista. Siinä kun puhutaan juuri siitä, Kasvuympäristön varhaiset riskitekijät rikollisen käyttäytymisen kehityksessä.

Ja nyt tässä kohtaa on sitten eriteltävä nämä mielenhäiriöiset joukkomurhaajat, joiden motiivit ovat ihan erilaiset kuin pikaistuksissaan tehdyt tapot ja niiden yritykset + pahoinpitelyt, mitä Suomeen mahtuu pilvin pimein. Ne ovat kaksi täysin eri asiaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";28020752]Nämä nyt on ihan niitä jokapäiväisiä hakkaajia eikä sitä halutakaan kieltää. Toista se on tukistaminen tarpeen tullen, ero siinä on bluenkin tajuttava. Ääripäät on erikseen.
[video=youtube;JA5yWDUhOgg]http://www.youtube.com/watch?v=JA5yWDUhOgg[/video][/QUOTE]

Suomen laki ei sitä eroa tunnista. Miksi minun pitäisi?

Että tosiaanko tälläisen lapsen vanhemmat eivät voi muuta kuin nostaa kätensä ylös ja sanoa että "ei me mitään sille voida"?? Heillä ei ole velvollisuutta hakea lapselleen tukitoimenpiteitä (vaikka sitten huostaanoton avulla jos ei muuten) niin paljon että toisten ihmisten pahoinpitely loppuu?

Ja mistähän sinä tiedät, että tämän lapsen vanhemmat ovat nostaneet kätensä ylös ja antaneet periksi? Ihan hyvin voi olla tilanne se, että ovat hakeneet kaikenlaisia tukitoimia ja mahdollisesti saaneetkin niitä. Elätkö sellaisessa käsityksessä, että lapset jotka on huostaanotettu oman käytöksensä vuoksi ovat huostaanoton jälkeen muuttuneet välittömästi esimerkillisiksi kansalaisiksi? Ja kukaan joka on ollut/on lastenkodissa ei ikinä tekis väkivaltaa?

Ja mistähän sinä tiedät, että tämän lapsen vanhemmat ovat nostaneet kätensä ylös ja antaneet periksi? Ihan hyvin voi olla tilanne se, että ovat hakeneet kaikenlaisia tukitoimia ja mahdollisesti saaneetkin niitä. Elätkö sellaisessa käsityksessä, että lapset jotka on huostaanotettu oman käytöksensä vuoksi ovat huostaanoton jälkeen muuttuneet välittömästi esimerkillisiksi kansalaisiksi? Ja kukaan joka on ollut/on lastenkodissa ei ikinä tekis väkivaltaa?

Juurihan tuolla alussa sinä (tai joku muu) sanoi että mitäs jos vanhemmat eivät vain voi asialle mitään..

Sanoin että on voitava, jo jos ei voi mitään niin sitten on luovutettava vastuu jollekin muulle joka voi jotain. Mutta tällöinhän ei vastuu ole enää vanhemmilla vaan sillä instanssilla jonka pyörässä lapsi on.

Minusta ihmisillä menee puurot ja vellit sekasin, jos nippaus tai tukistus yhdistetään hakkaamiseen, potkimiseen ja puukolla heilumiseen.

Suomen laki ei näitä erottele. Rangaistus tulee molemmista.

Ja toisekseen tässä keskustellaan siitä että onko lapsuuden jatkuvilla "tukistamisilla ja nippailuilla" jotain yhteyttä lapsen myöhempiin heilumisiin puukon kanssa. En minä ainakaan suoraan näitä verrannut.

[QUOTE="vieras";28020778]Uutiset sen on kertoneet. Lue sinäkin joskus jotain muuta kuin tätä palstaa ja hymyä.[/QUOTE]

No linkitäpä tähän sellainen niin pääsen minäkin sitä lukemaan. :)

[QUOTE="vieras";28020804]Osaat itsekin. Jos et osaa niin nyt on jo korkea aika opetella :)[/QUOTE]

Mä linkitin jo niitä asioita mitä minä luen, osaan sen vallan hyvin. Sinä näköjään et...

Suomen laki ei näitä erottele. Rangaistus tulee molemmista.

Ja toisekseen tässä keskustellaan siitä että onko lapsuuden jatkuvilla "tukistamisilla ja nippailuilla" jotain yhteyttä lapsen myöhempiin heilumisiin puukon kanssa. En minä ainakaan suoraan näitä verrannut.

Se on Suomen laissa vaan siksi, että nämä oikeasti väkivaltaiset hakkaajat, eivät voisi kiinniottotilanteessa vedota siihen että vain nippasivat. Ei siksi että nippaus olisi väärin.

Mua on lapsena hakattu ja ei tulis mieleenkään koskea väkivaltasesti lapsiini. He eivät edes tiedämitä tarkoittaa tukkapölly tai koivunmäen herra.. kaikki mun tutuista, joita on kotona lapsena lyöty on kuritusta vastaan.

[QUOTE="vieras";28020840]Ei sallita. Tässä kohdassa sinut pitäisi läpsiä pyllylle - omaksuisit tämän paljon nopeammin jos sun peffa punottaisi joka kerta kun sanot joitain tyhmää.[/QUOTE]

Ja tähänhän se se taas menee kun oikeat sanomiset loppuu. Kiva keskustelu oli siihen asti.

[QUOTE="vieras";28020881]Just tuollaiset uppiniskaiset takaisinsanomiset johtuu puutteellisesta kasvatuksesta. Epätoivottava käytös on kitkettävä alkuunsa.[/QUOTE]

Mlläs sen koitat kitkeä? Väkivallallako?

[QUOTE="vieras";28020955]Kun tänään menet nukkumaan ilman jälkiruokaa saat miettiä miksi sun takamus on hellä ja hehkuvan punainen. Mietintätuokiosta seuraa valaistuminen ja sinun aivoissa avautuu uusi tapa nähdä omaa käytöstä muiden näkökulmasta. Huomisesta lähtien olet miellyttävämpi ihminen.[/QUOTE]

Kaikki tuo on kuitenkin vain sinun sairasta fantasiaasi... Mutta saahan niitä omia salaisia unelmia olla.

[QUOTE="vieras";28020965]Auttaako puhe, onko auttanut?[/QUOTE]

Siis sä tosiaan näät niin että koska olen kanssasi eri mieltä niin minussa on jotain vikaa? Okei, olet oikeutettu mielipiteesesi.

Kuumimmat

Yhteistyössä