YLE jäi taas kiinni kansan kusetuksesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YLE kusettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28037047:
...jonka jälkeen sinun kaltaisesi ihmiset olisivat yhä voimakkaammin sitä mieltä, että heidän ei tarvitse osallistua YLEn rahoittamiseen, kun ei sieltä tule heille mitään, vaan pelkkiä ajankohtais- ja lastenohjelmia... :)

BTW, viime vuosina YLEn osumaprosentti laadukkaiden sarjojen kohdalla on ollut huomattavan kova. Ja viittaan siis muihinkin, kuin pelkkiin HBO:n tuotantoihin.

Osallistun mielelläni puolueettomien uutis- ja ajankohtaisohjelmien sekä lastenohjelmien rahoittamiseen. En halua maksaa senttiäkään akuisten ilmaisviihteestä.

HBO:n tuotantoa saa mainos- ja maksokanavilta jos välttämättä haluaa katsoa aivotonta jenkkiviihdettä. Viihdesarjojen maahantuonti verovaroilla ei voi perustella.

[QUOTE="vieras";28037173]Osallistun mielelläni puolueettomien uutis- ja ajankohtaisohjelmien sekä lastenohjelmien rahoittamiseen. En halua maksaa senttiäkään akuisten ilmaisviihteestä.

HBO:n tuotantoa saa mainos- ja maksokanavilta jos välttämättä haluaa katsoa aivotonta jenkkiviihdettä. Viihdesarjojen maahantuonti verovaroilla ei voi perustella.[/QUOTE]

Minä haluaisin nähdä laadukkaita dokkareita Suomesta, Suomen historiasta. Muualta maailmasta jos haluan katsoa dokumentteja, niitä löytää kyllä mutta Suomesta on vaikeaa.

Nyt, kun kaikkien rahoista menee osa Ylelle, eikö kaikkien mielipiteellä ole väliä? Vai onko se aina vain niin, että he, jotka pitävät itseään hieman sivistyneempinä ja hieman parempina kuin muut, saavat ainoastaan keskustella aiheesta?

Tietenkin sinäkin saat keskustella, mutta liian usein YLEn toimintaa ymmärtämättömät katsovat vain omaa napaansa ja haluavat sen vuoksi, että koko toiminta lopettaisiin. "En tarvi, voidaan lopettaa". Ja verrataan voittoa tavoitteleviin mainoskanaviin.

Keskustelussa mainittiin BBC ja tuntuu, että jotkut eivät tiedä mikä on BBC. BBC (British Broadcasting Corporation) tekee samaa kuin YLE.

Tietenkin sinäkin saat keskustella, mutta liian usein YLEn toimintaa ymmärtämättömät katsovat vain omaa napaansa ja haluavat sen vuoksi, että koko toiminta lopettaisiin. "En tarvi, voidaan lopettaa". Ja verrataan voittoa tavoitteleviin mainoskanaviin.

Keskustelussa mainittiin BBC ja tuntuu, että jotkut eivät tiedä mikä on BBC. BBC (British Broadcasting Corporation) tekee samaa kuin YLE.

Voi kiitos :flower:

Minä haluaisin nähdä laadukkaita dokkareita Suomesta, Suomen historiasta. Muualta maailmasta jos haluan katsoa dokumentteja, niitä löytää kyllä mutta Suomesta on vaikeaa.

Tällä hetkellä pyörii esim. Kuninkaittemme jäljillä, Suomi on ruotsalainen ja tavallaan Iskelmä-Suomikin voidaan tähän Suomen historiasta kertovien dokumenttien suositukseen niputtaa.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Tällä hetkellä pyörii esim. Kuninkaittemme jäljillä, Suomi on ruotsalainen ja tavallaan Iskelmä-Suomikin voidaan tähän Suomen historiasta kertovien dokumenttien suositukseen niputtaa.

Kuninkaitten jäljillä on ok, Iskelmä-Suomea en ole katsonut. Katson niin vähän tv:tä, että myönnän kyllä, että Ylen tarjonnasta varmasti menee ohi moni minua kiinnostava ohjelma. Pitää skarpata.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28037649:
Ehkäpä Ylen pitäisi sitten selkeämmin kertoa mitä kaikkea se tekee ja missä kaikkialle se arjessamme näkyy. Nyt se näyttää pelkältä mustalta aukolta Suomen taloudessa.

Täältä saa ainakin perustietoa. Yle yhtiönä | yle.fi

Itse työskentelen kulttuurialalla, joten Ylen tehtävä on muodostunut minulle selkeäksi. On varmasti totta, että isolle osalle Yle ei hahmotu, onhan yhtiö aika järkälemäinenkin. (Iltapäivä-)lehdistökin on saanut aika hyvin Yle-vastaisen sanomansa läpi. Hyvänä esimerkkinä tämän ketjun aloittanut tarkoitushakuinen ja juttu. Lisäksi Yle otetaan itsestäänselvyytenä, ehkä on vaikea huomata ja löytää, mitä yhtiö tekee ja MIKSI Yle on olemassa.

Täältä saa ainakin perustietoa. Yle yhtiönä | yle.fi

Itse työskentelen kulttuurialalla, joten Ylen tehtävä on muodostunut minulle selkeäksi. On varmasti totta, että isolle osalle Yle ei hahmotu, onhan yhtiö aika järkälemäinenkin. (Iltapäivä-)lehdistökin on saanut aika hyvin Yle-vastaisen sanomansa läpi. Hyvänä esimerkkinä tämän ketjun aloittanut tarkoitushakuinen ja juttu. Lisäksi Yle otetaan itsestäänselvyytenä, ehkä on vaikea huomata ja löytää, mitä yhtiö tekee ja MIKSI Yle on olemassa.

Saamenkielinen ohjelmatarjonta on ainoa plussa. Mutta pötyä että ylen ohjelmia muka voisi katsoa asuinpaikasta riippumatta. Ulkomailla ollessani olisin mielelläni katsonut niin eipäs onnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28037765:
Saamenkielinen ohjelmatarjonta on ainoa plussa. Mutta pötyä että ylen ohjelmia muka voisi katsoa asuinpaikasta riippumatta. Ulkomailla ollessani olisin mielelläni katsonut niin eipäs onnistunut.

Nykyään kaikki Ylen radiokanavat kuuluvat ulkomailla Yle Areenan kautta. Samaisessa Areenassa osa ohjelmatarjonnasta on myös ulkomailla katsottavissa. Se miksi koko tarjonta ei näy ulkomailla on sopimus- ja etenkin kustannuskysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28037765:

Apua, kun innostuin vastailemaan! Sori... Totta, että tuossa sanotaan:
"Ylen monipuolinen ohjelmatarjonta tv:ssä, radiossa ja verkossa on kaikkien suomalaisten saatavilla varallisuudesta ja asuinpaikasta riippumatta." Tämä, niin kuin muukin Ylen toiminta, tapahtuu Suomen rajojen sisäpuolella ja on suunnattu pääasiassa Suomessa asuville suomalaisille. Mutta kyllä ainakin minä tuon lauseen voisin tulkita, että kun olen suomalainen ulkomailla, niin asia koskisi myös minua.

Yhteistyössä