te jotka pidätte kannabista kauheen pahana juttuna...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jejejej
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hölöhölö";28048483]millä tavalla se koukku mielestäsi ilmenee?[/QUOTE]

Sitä pitää saada uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja....

Joko ymmärsit mitä koukkuun jääminen tarkoittaa?

[QUOTE="hölöhölö";28048474]linkki molempien väitteiden lähteisiin kiitos. Selitä mulle myös, miksi kannabiksen käytön yleisyyden kasvaessa kaiken aikaa maailman skitsofreniatilastoissa ei vastaavaa lisääntymistä ole havaittu?[/QUOTE]

laita googleen haku cannabis and mental löytyy erittäin arvostettuja tutkimuksia ;)
Jos pilalle pössytetyillä aivoillasi pystyt ymmärtämään.

[QUOTE="hölöhölö";28048483]millä tavalla se koukku mielestäsi ilmenee?[/QUOTE]

Ainakin niin että sitä ei voi lopettaa. Kiipeilee pitkin seiniä ja on lyhytpinnanen eikä pysty nukkumaan jos ei sitä yösauhua saa poltettua. Minusta nuo kuulostavat aika vieroitusoireilta, vai mitä nuo sit on?

Sehän on laissa kirjattuna, että sen käyttäminen on rangaistava teko ja se riittää. Mitä siitä tulisi, jos jokainen alkaisi arvioimaan, että onko jokin rangaistavaksi säädetty teko omasta mielestä silti ihan OK. Se on kielletty ja sille on syynsä ja sillä selvä. Ja on paha juttu rikkoa lakia. Se on rikos. Tätä mieltä minä olen asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo terveellistä on..;28048441:
The Lancet -lehdessä julkaistussa 35 tutkimuksen meta-analyysissä tutkijat totesivat kannabiksen käytön lisäävän riskiä sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan 41 %, mutta käyttöannoksista riippuen se saattoi lisääntyä jopa 50–200 %. Katsauksessa arvioitiin, että 14 % psyykkisistä sairauksista Britanniassa olisi kannabiksen aiheuttamia. Mikäli kannabiksen käytöstä luovuttaisiin, ehkäistäisiin maassa vuosittain noin 800 skitsofreniatapausta

Lääkärilehden mukaan tutkimuksen merkittävin uusi tieto on se, että hyvin satunnaisella ja yksittäisellä kannabiksen käytöllä havaittiin selvästi suurentunut riski psykooseihin

Vuodelta 2008 oleva tutkimus tarkastelee kannabispsykoosin ja skitsofrenian välisiä yhtymäkohtia. Archives of General Psychiatry -nimisessä lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan kannabispsykoosi ja alkava skitsofrenia saattavat olla sama asia

osaatko prosenttilaskuja? Vastaa tähän ensin, vasta sitten suostun kommentoimaan tätä artikkelia.

ääh,en jaksa alkaa kirjoittelee...mutta kyllä jos hivenekään on järkeä päässä,niin tajuaa että alkoholikin on kannabista haitallisempaa...ja ne psykoosit joo...eikös viinan litkimisestäkin voi jotain juoppohulluutta tai muuta vastaavaa tulla..ja tuo skitsofdrenia juttu tosiaankin menee niin,että jos se on tullakseen on kyseisellä henkilöllä ollut jo alttius siihen ennen pilveä...ja blaa,blaa,paljon riittäis asiaa ja puolustettavaa,mutten nyt jaksa,mutta olen sitä mieltä että kannabiksen vois todellakin jo laillistaa täällä tuppukylässäkin!

[QUOTE="hölöhölö";28048511]osaatko prosenttilaskuja? Vastaa tähän ensin, vasta sitten suostun kommentoimaan tätä artikkelia.[/QUOTE]

juu osaan.. mielenkiinnolla odotan miten sä kumoat mailman johtavien tutkija lääkärien mielipiteet, Todnäk sillain ettei mullekkaan oo tullu mitään..

[QUOTE="vieras";28048519] olen sitä mieltä että kannabiksen vois todellakin jo laillistaa täällä tuppukylässäkin![/QUOTE]

Miksi? Mikä syy siihen on? Ei kai ainakaan hinnan aleneminen?
Pitäisikö kotikasvatuksen olla laillista, vai riittääkö että valtion valvonnan alla myydään sitä ihan järkyttävillä veroilla? Koska niitä verotulojahan tuosta pitäis saada jotta kaikki kannabiksen aiheuttamat terveydenhoitokulut saatais katettua.

[QUOTE="Vieras";28048497]Sitä pitää saada uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja....

Joko ymmärsit mitä koukkuun jääminen tarkoittaa?[/QUOTE]

kannabikseen jää koukkuun samalla tavalla kuin vaikka suklaaseen. Että mietipä siitä, kuinka vakava tämä riippuvuus on. Joillain pahempi, joillain ei minkäänlainen. Ei aiheuta siis minkäänlaisia riippuvuusOIREITA, kuin sen kuin suklaassakin, että "tuosta suklaasta tulee niin hyvä olo, kun syö, on niin hyvää". Kaikkea, mikä on hyvää, haluaa lisää. Kannabiksesta tulee hyvä olo ja sen tuntee haluaa kokoea uudestaan. Ihminen ei kuitenkaan koe mitään hikoilua, päänsärkyä, yms. muuta kamalaa kuten, vaikka kahvin tai tupakan vieroitusoireet.

Olen kokeillut ja olen käyttänyt, siksi tiedänkin mistä puhut. Itse taidat olla vain huumeiden kannattaja, joten vääristynyt kuva tästä asiasta.

No, kaksi ystävääni on kannabispäissään töppäillyt. Toinen istuu taposta ja toinen aseellisesta ryöstöstä, tätä tarkotin lisääntyvällä rikollisuudella ja kuolemilla. Ne kamapäät aiheuttaa niitä. Ei toki saisi yleistää, mutta totuus on totuu ja se sattuu

ja kyllä siihen koukkuun jää, älä yritä selittää tollasta paskaa, samoin alkoholiinkin koukkuun jää.

alkoholi onkin ihan eri substanssi, liuotin joka tuhoaa aivosoluja ja aiheuttaa vierotusoireita heti ekasta käyttökerrasta. Sulla on antaa KAKSI esimerkkiä joiden perusteella kaikki kannabiksen käyttäjät ovat mielestäsi aggressiivisia rikollisia? Samalla kaavalla mä voin hyvällä omatunnolla sanoa että kaikki alkoholinkäyttäjät ovat murhaajia. Kuitenkin suomessa on suurin osa henkirikoksista tehty alkoholin vaikutuksen alaisina. Voisin myös lyödä vetoa että nää sunkin esimerkkityypit on sitäpaitsi joitain sekakäyttäjiä.

Miksi? Mikä syy siihen on? Ei kai ainakaan hinnan aleneminen?
Pitäisikö kotikasvatuksen olla laillista, vai riittääkö että valtion valvonnan alla myydään sitä ihan järkyttävillä veroilla? Koska niitä verotulojahan tuosta pitäis saada jotta kaikki kannabiksen aiheuttamat terveydenhoitokulut saatais katettua.

Mitkä ihmeen terveydenhoitokulut? Kannabiksen käyttäjät tuskin ovat muulle yhteiskunnalle mitenkään haitaksi. Vai kerro lähteesi, mitä kaikkea aiheuttaa.

Miten joku voi edes väittää, että alkoholi on jotenkin lievempi aine. Tietysti alkoholi ei ole pahasta jos vähän juo, mutta suomalaiset kun juovat usein itseltään muistin ja kyllä sen avulla helposti hautaankin asti pääsee.

[QUOTE="Vieras";28048497]Sitä pitää saada uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja....

Joko ymmärsit mitä koukkuun jääminen tarkoittaa?[/QUOTE]

Tarkoitin että mikä sen pakon aiheuttaa? Kannabis ei aiheuta fyysisiä vierotusoireita.

[QUOTE="vieras";28048549]kannabikseen jää koukkuun samalla tavalla kuin vaikka suklaaseen. Että mietipä siitä, kuinka vakava tämä riippuvuus on. Joillain pahempi, joillain ei minkäänlainen. Ei aiheuta siis minkäänlaisia riippuvuusOIREITA, kuin sen kuin suklaassakin, että "tuosta suklaasta tulee niin hyvä olo, kun syö, on niin hyvää". Kaikkea, mikä on hyvää, haluaa lisää. Kannabiksesta tulee hyvä olo ja sen tuntee haluaa kokoea uudestaan. Ihminen ei kuitenkaan koe mitään hikoilua, päänsärkyä, yms. muuta kamalaa kuten, vaikka kahvin tai tupakan vieroitusoireet.[/QUOTE]

Silti on tutkimuksia että jo 1kerran kokeilu voi aiheuttaa psykoosin.. ei taida löytyä tutkimuksia jotka kertoisivat suklaan tupakan tai alkoholin aiheuttavan vastaavanlaista?

[QUOTE="vieras";28048562]Mitkä ihmeen terveydenhoitokulut? Kannabiksen käyttäjät tuskin ovat muulle yhteiskunnalle mitenkään haitaksi. Vai kerro lähteesi, mitä kaikkea aiheuttaa.[/QUOTE]

Voisit ehkä lukea jo tästä ketjustakin että psykoosin ja skitsofrenian laukeaminen on todennäköisempää pössyttelijöillä kuin ei-pössyttelijöillä. Luuletko tosiaan että mielenterveyspotilaat ei kuormita terveydenhuoltoa? Pirun kallista se on hoitaa niitä. Ja yleensä (aktiiviset) pilvenpolttajat ovat ovat niitä persaukisia työttömiä pummeja joilla ei tietenkään ole varaa maksaa yhtään mitään terveydenhoitokuluja, vaan myö muut ne maksetaan.

Tunnen yhden kannabiskäyttäjän joka on joutunut lataamoon noiden psykoosien takia. Hän on itse asiassa myös väkivaltainen silloin kun polttaa pilveä. Eli ei yhtään mukava tapaus. Ja kannabista voi kiittää tuonkin elämän pilaamisesta.

Olen kokeillut ja olen käyttänyt, siksi tiedänkin mistä puhut. Itse taidat olla vain huumeiden kannattaja, joten vääristynyt kuva tästä asiasta.

No, kaksi ystävääni on kannabispäissään töppäillyt. Toinen istuu taposta ja toinen aseellisesta ryöstöstä, tätä tarkotin lisääntyvällä rikollisuudella ja kuolemilla. Ne kamapäät aiheuttaa niitä. Ei toki saisi yleistää, mutta totuus on totuu ja se sattuu

ja kyllä siihen koukkuun jää, älä yritä selittää tollasta paskaa, samoin alkoholiinkin koukkuun jää.

Ihmettelen kyllä aika suuresti, jos ystäväsi ovat pilvipäissään noin käyttäytyneet. Olen muutamia kertoja polttanut (alle 10) ja yleensä tulee hyvä olo ja tekee mieli mennä makuulle. Tuntuu, että väsyttää ja on tosi rento olo. Ei siinä kyllä kauheasti tulisi mieli alkaa mitään fyysistä tekemään. Monella lajikkeella on taipumusta nukuttaa ihminen väkisin neljän tunnin jälkeen. On muuten erittäin hyvä unilääke, jos jollain nukahtamisen kanssa ongelmia.

Ainakin niin että sitä ei voi lopettaa. Kiipeilee pitkin seiniä ja on lyhytpinnanen eikä pysty nukkumaan jos ei sitä yösauhua saa poltettua. Minusta nuo kuulostavat aika vieroitusoireilta, vai mitä nuo sit on?

Ja miten olet tällaista käytöstä havainnut ilmenevän? Mä olen polttanut 13vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti, eikä mulle oo koskaan tehnyt tiukkaa olla päivää, viikkoa, kuukautta ilman.

[QUOTE="Vieras";28048504]En tiennyt että on tuon nimisiä ihmisiäkin olemassa.[/QUOTE]

ai että kun olit nokkela. :)

Onko tää sun mielestä hedelmällistä keskustelua? :headwall:

[QUOTE="hölöhölö";28048581]pyysinlinkkejä tarkoittamiisi tutkimuksiin, en googlen käyttöohjetta. Jos niillä alkoholin turvottamilla aivoillas enää ymmärrät mikä ero noilla on. :)[/QUOTE]

en käyt'ä alkoholia, pilveä kylläkin ;) mutten myöskään vähättele sen terveyshaittoja..
siinä muutama haku..
S.W. SADAVA, Initiation to cannabis use: a longitudinal social psychological study of college freshmen, CANAD. J. BEHAV. SCI./REV. CANAD. SCI. COMP., 5 ( 4 ) , 1973
[ii] Nathan A. Gillespie, et al, Pathways to cannabis abuse: a multi-stage model from cannabis availability, cannabis initiation and progression to abuse, Addiction, 2009, 104, 430–438
[iix] Karin J. H. Verweij et al, Genetic and environmental influences on cannabis use initiation and problematic use: a meta-analysis of twin studies, Addiction, 105, 417–430
[iii] Henri Chabrol et al, Relations between cannabis use and dependence, motives for cannabis use and anxious, depressive and borderline symptomatology, Addict Behav. 2005 May;30(4):829-40
[iv] Nickerson, Lisa D et al, Cue reactivity in cannabis-dependent adolescents. Psychology of Addictive Behaviors. Dec 2010, pp.
[v]Mikkel Arendt et al, Heavy cannabis users seeking treatment, Prevalence of psychiatric disorders Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol (2004) 39 : 97–105
[vi] Alan J. Budney et al, Review of the Validity and Significance of Cannabis Withdrawal Syndrome, Am J Psychiatry 2004; 161:1967–1977
[vii] Jun Yan, Experts Learning Much About Cannabis-Use Disorders, Psychiatric News July 16, 2010 Volume 45 Number 14 Page 13
[viii] Gregory B. Bovasso, Cannabis Abuse as a Risk Factor for Depressive Symptoms, Focus Spring 2003, Vol. I, No. 2, 158–162
[ix] Jun Yan, Experts Learning Much About Cannabis-Use Disorders, Psychiatric News July 16, 2010 Volume 45 Number 14 Page 13
[x] Parolaro, Daniela et al, Adolescent cannabis consumption and schizophrenia: Epidemiological and experimental evidences, Adicciones. Vol.22(3), 2010, pp. 185-190
[xi] Patrick D. Skosnik, et al, Psychophysiological Evidence of Altered Neural Synchronization in Cannabis Use: Relationship to Schizotypy, Am J Psychiatry 2006; 163:1798–1805.
[xii] D J. Foti et al, Cannabis Use and the Course of Schizophrenia: 10-Year Follow-Up After First Hospitalization, Am J Psychiatry 2010; 167:987–993
[xiii] Buadze, Anna et al, Do patients think cannabis causes schizophrenia?--A qualitative study on the causal beliefs of cannabis using patients with schizophrenia, Harm Reduction Journal. Vol.7 Sep 2010, ArtID 22.
[xiv] M, Rais et al, Excessive Brain Volume Loss Over Time in Cannabis-Using
First-Episode Schizophrenia Patients, Am J Psychiatry 2008; 165:490–496
[xv] Battisti, Robert A et al, Chronic cannabis users show altered neurophysiological functioning on Stroop task conflict resolution, Psychopharmacology. Vol.212(4), Dec 2010, pp. 613-624
[xvi] J.M. Pierre, Psychosis Associated With Medical Marijuana: Risk vs. Benefits of Medicinal Cannabis Use, Am J Psychiatry 167:5, May 2010, 598-99
[xvii] Ryan Vandrey,et al, Increased Blood Pressure After Abrupt Cessation of Daily Cannabis Use, (J Addict Med 2010;X: 000–000)
[1] Suzanne Graef,et al, Small Cell Lung Cancer in a 26-Year-Old Man with Significant Cannabis Exposure, Journal of Thoracic Oncology • Volume 6, Number 1, January 2011

Voisit ehkä lukea jo tästä ketjustakin että psykoosin ja skitsofrenian laukeaminen on todennäköisempää pössyttelijöillä kuin ei-pössyttelijöillä. Luuletko tosiaan että mielenterveyspotilaat ei kuormita terveydenhuoltoa? Pirun kallista se on hoitaa niitä. Ja yleensä (aktiiviset) pilvenpolttajat ovat ovat niitä persaukisia työttömiä pummeja joilla ei tietenkään ole varaa maksaa yhtään mitään terveydenhoitokuluja, vaan myö muut ne maksetaan.

Tunnen yhden kannabiskäyttäjän joka on joutunut lataamoon noiden psykoosien takia. Hän on itse asiassa myös väkivaltainen silloin kun polttaa pilveä. Eli ei yhtään mukava tapaus. Ja kannabista voi kiittää tuonkin elämän pilaamisesta.

Oletko varma, ettei jotain muuta vedä sitten samoihin aikoihin? Kannabiksen kun ei itsessään pitäisi aiheuttaa väkivaltaista käyttäytymistä, toisin kuin vaikka alkoholi tutkitusti aiheuttaa.

Tottakai jos joku polttaa päivittäin, niin tottakai voit sekaisin mennä. Alkoholiakin päivittäin, niin voi tulla juoppohulluksi tai muuta. Kuka vaan järkevä ihminen ymmärtää, ettei sitä nyt koko ajan voi olla pilvipäissään. Viikonlopuksi kun jättää, niin ei pitäisi olla mitään haittaa. On myös väliä, miten paljon polttaa. KOhtuus on toki tiedettävä. Valmiiksi sekopäiden ei tietenkään kannata käyttää mitään.

[QUOTE="vieras";28048510]Sehän on laissa kirjattuna, että sen käyttäminen on rangaistava teko ja se riittää. Mitä siitä tulisi, jos jokainen alkaisi arvioimaan, että onko jokin rangaistavaksi säädetty teko omasta mielestä silti ihan OK. Se on kielletty ja sille on syynsä ja sillä selvä. Ja on paha juttu rikkoa lakia. Se on rikos. Tätä mieltä minä olen asiasta.[/QUOTE]

suomessa kannabiksen kieltäminen päätettiin kolikkoa heittämällä, että siinäpä vasta onperustelua tuolle laittomuudelle. :laugh:

[QUOTE="vieras";28048597]Ihmettelen kyllä aika suuresti, jos ystäväsi ovat pilvipäissään noin käyttäytyneet. Olen muutamia kertoja polttanut (alle 10) ja yleensä tulee hyvä olo ja tekee mieli mennä makuulle. Tuntuu, että väsyttää ja on tosi rento olo. Ei siinä kyllä kauheasti tulisi mieli alkaa mitään fyysistä tekemään. Monella lajikkeella on taipumusta nukuttaa ihminen väkisin neljän tunnin jälkeen. On muuten erittäin hyvä unilääke, jos jollain nukahtamisen kanssa ongelmia.[/QUOTE]

Helvetin hyvä unilääke, aiheutta mm sekavia unia yöheräilyä unenpuutetta.. kyl teillä narkeilla on jutut.

[QUOTE="hölöhölö";28048600]Ja miten olet tällaista käytöstä havainnut ilmenevän? Mä olen polttanut 13vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti, eikä mulle oo koskaan tehnyt tiukkaa olla päivää, viikkoa, kuukautta ilman.[/QUOTE]

ihmiset on yksilöitä, ei mullekkaan tehnyt mitään olla vaikka kk pössyttelemättä.. sama juttu röökin kansssa lopetin kuin seinään 10v käytön jälkeen ilman mitään oireita tai vaikeutta

Yhteistyössä