Jahas, se oli päiväkodin pihalla taas virikkeellinen talvitapahtuma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hihhih

Vieras
Ulos pakkautuivat noin 10 aikoihin. Kaikki lapset laitettiin jollekin "rastille" suorittamaan tehtävää. Tädit kiireessä siellä opastivat ja vaihtoivat lasten paikkaa. Koko tapahtuma kesti kaikkineen 20 min. Yksi kuvasi kameralla, kuinka Jennica-Josefiina laski liukurilla kilpaa ja sitten seuraava "kuvattavaksi". Sitten äkkiä koko porukka syömään makkaraa ja juomaan mehua ja taas yksi täti kuvaamassa. Joku hyppi lapsen edessä ja pakotti hymyn lapsen huulille....

Mietin vain, että mikä ilo tuossa oli? Pakkautua ulos sitä varten, että saadaan kuvattua lapsi jossain hetkessä? Ihan hirveän keinotekoisen oloista. Tätä ihmeteltiin kavereiden kanssa puistossa, jossa seurasimme tapahtumaa, kuten joskus aikaisempia. Toki ymmärrän, että ei ole hoitajien vika vaan tässä on vain tarkoitus kerätä vanhemmille materiaalia, kuinka tässä pk:ssa on virikkeellistä...naurattaa vielä, kun erään ystävän lapsi on siellä pk:ssa ja kuinka tämä aina hehkuttaa, kuinka ihanaa on kun Noora-Jannikan päiväkodissa touhutaan kovasti on ulkoilutapahtumaa jne. Just joo. Jos tuo on käsitys laadukkaasta ulkoilusta niin minä olen Kekkonen. Me äitiporukalla teemme retkiä, kuvaamme lapsia, mutta emme pakonomainen virne kasvoillamme.

hyvin tuttua. sit vanhemmille liioitellaan paljon niitä tekemisiä vaikka kaikki tehdään kauheessa kiireessä jos edes tehdään. kunhan annetaan ymmärtää että on ollut taas virikkeitä paljon. harjoitteluissa tätä nähnyt paljon ja todennut just sen että mistään virikehoidosta turha puhua koska päiväkodissa ei saa mitää oikeita virikkeitä

[QUOTE="Jebou";28053570]Hoitakaa lapsenne kotona ja antakaa kotona virikkeitä!Nimim:lapsensa hoitoon tyytyväinen äiti!![/QUOTE]

minä ainakin aion hoitaakin eskari-ikään asti :)

Tätä kai se on, kun vanhemmat vaativat että on sirkusta ja tivolia.

Itse olen aina sanonut, että jos nyt sinne päiväkodin takana olevaan risukkoon joskus menette ja lapset näkee pupunjäljet, niin siinä on kyllä jo ihan riittävästi virikettä. Ja jos ei näy pupunjälkiä, voi antaa niiden kerätä käpyjä mukaan.

Itse en ainakaan todellakaan niillä resursseilla pystyisi ehkä edes pitämään kaikkia hengissä ja tallessa koko päivää...joten hatunnosto siitä että jotain edes uskalletaan yrittää!

Yksi kuvasi kameralla, kuinka Jennica-Josefiina laski liukurilla kilpaa ja sitten seuraava "kuvattavaksi". Sitten äkkiä koko porukka syömään makkaraa ja juomaan mehua ja taas yksi täti kuvaamassa. Joku hyppi lapsen edessä ja pakotti hymyn lapsen huulille....

Me äitiporukalla teemme retkiä, kuvaamme lapsia, mutta emme pakonomainen virne kasvoillamme.

No kun sitä kutsutaan hienosti DOKUMENTOINNIKSI. Ja se dokumentointi kuuluu työhön. Valitettavasti niiden on PAKKO kuvata niitä mussukoita vaikkei tod näk kiinnostais pätkän vertaa. Kun vanhemmat haluaa nähdä miten niiden lapsilla on kivaa.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
Tätä kai se on, kun vanhemmat vaativat että on sirkusta ja tivolia.

Itse olen aina sanonut, että jos nyt sinne päiväkodin takana olevaan risukkoon joskus menette ja lapset näkee pupunjäljet, niin siinä on kyllä jo ihan riittävästi virikettä. Ja jos ei näy pupunjälkiä, voi antaa niiden kerätä käpyjä mukaan.

Itse en ainakaan todellakaan niillä resursseilla pystyisi ehkä edes pitämään kaikkia hengissä ja tallessa koko päivää...joten hatunnosto siitä että jotain edes uskalletaan yrittää!

Ja tohonhan se menee kun kaikille vanhemmille on otettava se valokuva, kun niitäkin pitää olla. Väkisinhan se menee suorittamiseksi 20 lapsen kanssa joita jokaista pitää auttaa ja opastaa jokaisessa aktiviteetissa, ja sitten tosiaan yhden aika menee kokonaan siinä kameran kanssa heiluessa että niitä hetkiä tulee dokumentoitua. Eri asia se on olla äitiporukalla VAIN niiden omien lasten kanssa retkellä..

hyvin tuttua. sit vanhemmille liioitellaan paljon niitä tekemisiä vaikka kaikki tehdään kauheessa kiireessä jos edes tehdään. kunhan annetaan ymmärtää että on ollut taas virikkeitä paljon. harjoitteluissa tätä nähnyt paljon ja todennut just sen että mistään virikehoidosta turha puhua koska päiväkodissa ei saa mitää oikeita virikkeitä

Kyllä minulla ainakin oli kivaa aikoinaan tarhassa, kun sain leikkiä kavereiden kanssa sekä sisällä että ulkona. Samaa ovat sanoneet omat lapseni. Kotona on tuskaa sairastaa, kun haluaisivat jo päiväkotiin kaveriensa luokse. Nyt 5 v lapseni on pyytänyt minua hakemaan hänet myöhemmin hoidosta, kun haluaa leikkiä ulkona kavereidensa kanssa. Olen siirtänyt hakemista 20 minuutilla tämän takia.

Ei se päiväkotielämä ihan noin kauheaa ole kuin aloitusviestistä voisi äkkiseltään päätellä.

[QUOTE="vieras";28053673]Usko tai älä, monista lapsista tuo tapahtuma on voinut olla kiva juttu. Jos joukossa pieniä lapsia, niin 20 min on myöskin ihan riittävä kesto ohjelmanumerolle.[/QUOTE]

Me osallistuttiin juuri äskettäin oman päikyn tapahtumaan. Makkaranpaistoa ja liukurimäkeä, ei muuta. Ja niin vaan silmät loistivat kun vanhemmille kerrottiin hakiessa että mitä ollaan tehty.

Me osallistuttiin juuri äskettäin oman päikyn tapahtumaan. Makkaranpaistoa ja liukurimäkeä, ei muuta. Ja niin vaan silmät loistivat kun vanhemmille kerrottiin hakiessa että mitä ollaan tehty.

Siis lapsethan katsoo vaikka kun maali kuivuu seinässä. Kunhan siihen liittyy eväät.

Jo on elämässä pienet murheet, kun pitää kaikesta löytää jotain negatiivista. Ja varsinkin, kun ko. tapahtuma ei millään tavalla liity aloittajan omaan elämään. Jospa meistä jokainen tekisi sen oman hommansa ja yrittäisi tehdä sen niin hyvin kuin mahdollista -vaikka sitten väkinäinen virne naamalla.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Järkyttävää!! Lapset liukuroineet, hymyilleet ja makkaraakin tarjoiltu :o kamerakin ollut varmaan anttilan 0-pikselinen, törkeetä! Onneksi olet erilainen äiti ollut poliisina paikalla, eihän muuten tulisi totuus julki. Kiitos siitä ja siunausta.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Itse olin seuraamassa lapseni ystävänpäivä riehaa luistelukentällä ja ei ollut teennäistä vaan oikasti ihanan hauskaa touhua :) Olen erittäin tyytyväinen meidän päiväkotiin

Naurettavaa kyyläysmeininkiä. Eikö teillä arvon kotiäidit todella ole muuta sisältöä päivissänne kuin kytätä jostain aidan raosta, miten ammattitaitoiset hoitajat hoitavat hommansa. Miten joku jaksaa vielä avautua tälläisestakin asiaista täällä. Ihan oikeasti, pitäisiköhän teidän hankkia jotakin virikettä omalle päällenne?

• Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
Itsekkin näkisin tämän tosiaan, että ne vanhemmat haluavat niitä kuvia ja vakuutteluja siitä kuinka huisin jännää ja kivaa oli. Voihan se ollakkin, mutta mitä ihmettä ne vanhemmat tarvitsevat kuvia sun muuta vielä todisteeksi. Eikö ne lapsen punaiset posket ja märät hanskat riitä, jos muuten omasta lapsesta näkee että mukava päivä on ollut. Ihan varmasti jokainen jolla on lapsia, ymmärtäisi mitä se on isolla porukalla pienten kanssa kun lyödään aikataulut päälle jos ajattelisi asiaa vähän pidempään. Mielestäni koko tämä suorittaminen menee monessa yli, vanhemmat osaavat vaatia mutta toisaalta ei olla itsekkään valmiita juuri mihinkään. On olemassa perheitä joista näkee että odotetaan, että lapsi tulee valmiina pakettina yheiskunnan tukiessa joka askeleella ja se kiire on monella se sana johon todella vedotaan vanhemmuudessa. Purnataan milloin mistäkin näkemättä, että ne vaatimukset ovat kasvaneet mutta resurssit eivät.

[QUOTE="vieras";28053728]Naurettavaa kyyläysmeininkiä. Eikö teillä arvon kotiäidit todella ole muuta sisältöä päivissänne kuin kytätä jostain aidan raosta, miten ammattitaitoiset hoitajat hoitavat hommansa. Miten joku jaksaa vielä avautua tälläisestakin asiaista täällä. Ihan oikeasti, pitäisiköhän teidän hankkia jotakin virikettä omalle päällenne?[/QUOTE]

Siellä ne äidit kiillotteli toistensa sädekehiä samalla kun päivittelivät lapsisäilömöiden ankeaa ja tekopyhää arkea :)

niin et on ok että lapselle päiväkodissa luvataan että tänään saat tehdä jotain tiettyä juttua. sit missään vaiheessa ei ehditäkään, mutta vanhemmille kuitenkin sanotaan että "tänään jenna sai mennä toiselle osastolle leikkimään" ja pieni joka ei vielä osaa puhua, ei osaa vanhemmille kertoa että itse asiassa sitä luvattua juttua ei ehdittykään koskaan tehdä. ihan vaan siksi että vanhemmat luulisi lapsen saanen jotai erityistä virikettä sillekin päivää.
tälläistä olen pk:ssa nähnyt.

mun lapset saa kotona virikkeitä kun päiväkotiin ei oo pakko mennä niin sinne ei todellakaan mennä. eskaria ja koulua tyhmää verrata johonki virikepäiväkotiin. kyllä mä sen ymmärrän että jos on pakko niin on pakko

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Kolmen äiti";28053744]Itsekkin näkisin tämän tosiaan, että ne vanhemmat haluavat niitä kuvia ja vakuutteluja siitä kuinka huisin jännää ja kivaa oli. Voihan se ollakkin, mutta mitä ihmettä ne vanhemmat tarvitsevat kuvia sun muuta vielä todisteeksi. Eikö ne lapsen punaiset posket ja märät hanskat riitä, jos muuten omasta lapsesta näkee että mukava päivä on ollut. Ihan varmasti jokainen jolla on lapsia, ymmärtäisi mitä se on isolla porukalla pienten kanssa kun lyödään aikataulut päälle jos ajattelisi asiaa vähän pidempään. Mielestäni koko tämä suorittaminen menee monessa yli, vanhemmat osaavat vaatia mutta toisaalta ei olla itsekkään valmiita juuri mihinkään. On olemassa perheitä joista näkee että odotetaan, että lapsi tulee valmiina pakettina yheiskunnan tukiessa joka askeleella ja se kiire on monella se sana johon todella vedotaan vanhemmuudessa. Purnataan milloin mistäkin näkemättä, että ne vaatimukset ovat kasvaneet mutta resurssit eivät.[/QUOTE]

Ikävä pudottaa sinut maan päälle, mutta kukaan vanhempi ei ole vaatimassa mitään kuvia. Itse olin aivan hämmästynyt, kun sain käteeni kansion, johon oli laitettu lapsesta vuoden aikana otettuja kuvia. En todellakaan odottanut mitään sellaista, mutta olihan se hieno yllätys.

Osallistuin lapsen päiväkodin laskiaistapahtumaan, joka järjestettiin iltapäivällä tavalliseen ulkoiluaikaan. Sinne tule ne vanhemman jotka töiltään pääsivät, laskettiin pienestä mäestä ja lapset ihan innoissaan selittivät mistä on paras mennä milläkin ja miten he aina tekevät näin ja noin.. Ulkotapahtuma ei sinänsä poikennut lapsilla tavallisesta ulkoilusta (laskevat sitä mäkeä joka päivä), mutta vanhempien läsnäolo teki siitä erityisen. Ja tietysti ne laskiaispullat jotka odottivat sisällä ja jotka käytiin äidin tai isän kanssa syömässä ulkoilun päätteeksi.

Minun kokemuksen mukaan tuollaiset tapahtumat ovat mukavia, eikä meidän pk:ssa hoitajat ainakaan mene nuttura liian tiukalla noiden järjestämisien kanssa. Ainoa mikä noissa "koko perheen" jutuissa harmittaa on se, että kaikilta lapsilta ei aina vanhemmat/vanhempi tule (ei oikeasti pääse tai ei kiinnosta, sama lopputulos).

Yhteistyössä