Jahas, se oli päiväkodin pihalla taas virikkeellinen talvitapahtuma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihhih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku on tainnut käsittää vähän väärin. Ei ne lapset siellä päiväkodissa ole pelkästään virikkeitä saamassa. Virikehoitolapset ovat vain marginaalinen ryhmä päiväkodeissa.

niin et on ok että lapselle päiväkodissa luvataan että tänään saat tehdä jotain tiettyä juttua. sit missään vaiheessa ei ehditäkään, mutta vanhemmille kuitenkin sanotaan että "tänään jenna sai mennä toiselle osastolle leikkimään" ja pieni joka ei vielä osaa puhua, ei osaa vanhemmille kertoa että itse asiassa sitä luvattua juttua ei ehdittykään koskaan tehdä. ihan vaan siksi että vanhemmat luulisi lapsen saanen jotai erityistä virikettä sillekin päivää.
tälläistä olen pk:ssa nähnyt.

mun lapset saa kotona virikkeitä kun päiväkotiin ei oo pakko mennä niin sinne ei todellakaan mennä. eskaria ja koulua tyhmää verrata johonki virikepäiväkotiin. kyllä mä sen ymmärrän että jos on pakko niin on pakko

Harvoin kommentoin mitään mutta nyt on pakko sanoa et vaikutat tosi tekopyhältä ihmiseltä..

Minusta on vain hyvä, ettei lapsille tarvitse järjestää kovin kummoisia sirkushuveja.
Pelkästään nuotiomakkaranpaistoreissukin on lapsille mukava elämys.

Olen ollut todistamassa tuollaisia tapahtumia jo liiankin monesti. Niitä on PAKKO järjestää. Kaikilla on OLTAVA tosi kivaa ja KAIKKI on kuvattava. Uskon, että tuollaisella porukalla siitä on se aito ilo kaukana. Mutta pääasia, että vanhemmille tulee hyvä mieli. Oikeasti suututtaa. Ja työni puolesta tuollaiseen joudunkin.

Jos se olikin mun ystäväni näyttötilanne jota te kyttäsitte? :D

Sillä ainakin kuului opiskeluun järjestää pienimuotoinen tapahtuma päiväkodissa, joka sitten piti dokumentoida erittäin tarkasti opettajia varten, niin kuvaamalla kuin kirjallisesti.

Toivottavasti ette nyt näy siinä kuvassa taustalla norsunvittunaamojenne kanssa kun ne käydään arvostelijoiden kanssa läpi. :D
Tai voisihan siihen laittaa kuvatekstin alle: "Näin norsunvituksi meni naamat jotka eivät päässeet osallistumaan suosittuun lasten talvitapahtumaan... "

[QUOTE="vieras";28053799]Jos se olikin mun ystäväni näyttötilanne jota te kyttäsitte? :D

Sillä ainakin kuului opiskeluun järjestää pienimuotoinen tapahtuma päiväkodissa, joka sitten piti dokumentoida erittäin tarkasti opettajia varten, niin kuvaamalla kuin kirjallisesti.

Toivottavasti ette nyt näy siinä kuvassa taustalla norsunvittunaamojenne kanssa kun ne käydään arvostelijoiden kanssa läpi. :D
Tai voisihan siihen laittaa kuvatekstin alle: "Näin norsunvituksi meni naamat jotka eivät päässeet osallistumaan suosittuun lasten talvitapahtumaan... "[/QUOTE]

:laugh: :laugh: EI hemmetti! :D

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Minusta on vain hyvä, ettei lapsille tarvitse järjestää kovin kummoisia sirkushuveja.
Pelkästään nuotiomakkaranpaistoreissukin on lapsille mukava elämys.

Just tätä ajoin takaa! En ole ollut kyylaamassa vaan oikeasti tylsästi vain lasteni ja äitiystävieni kanssa ulkoilemassa. Ja eikö tuollaista tapahtumaa voisi toteuttaa pienemmissä ryhmissä/vuoropäivin? Ehkä siihen tekemisen riemuun jäisi oikeasti aikaa.

Jes. :D

Tuossa viimeksi kun vein 6v tyttöni uimaan uimahalliin josta löytyy luolavirtausta, isoja vesiliukumäkiä, ulkoallas, porealtaita jne niin koko uimassa oloaika odotettiin että päästään syömään eväitä...

Joo...banaani, tuo elämyksistä suurin, näyttelee luultavasti pääroolia meidänkin lasten tulevissa lapsuusmuistoissa.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="Kolmen äiti";28053744]Itsekkin näkisin tämän tosiaan, että ne vanhemmat haluavat niitä kuvia ja vakuutteluja siitä kuinka huisin jännää ja kivaa oli. Voihan se ollakkin, mutta mitä ihmettä ne vanhemmat tarvitsevat kuvia sun muuta vielä todisteeksi. Eikö ne lapsen punaiset posket ja märät hanskat riitä, jos muuten omasta lapsesta näkee että mukava päivä on ollut. Ihan varmasti jokainen jolla on lapsia, ymmärtäisi mitä se on isolla porukalla pienten kanssa kun lyödään aikataulut päälle jos ajattelisi asiaa vähän pidempään. Mielestäni koko tämä suorittaminen menee monessa yli, vanhemmat osaavat vaatia mutta toisaalta ei olla itsekkään valmiita juuri mihinkään. On olemassa perheitä joista näkee että odotetaan, että lapsi tulee valmiina pakettina yheiskunnan tukiessa joka askeleella ja se kiire on monella se sana johon todella vedotaan vanhemmuudessa. Purnataan milloin mistäkin näkemättä, että ne vaatimukset ovat kasvaneet mutta resurssit eivät.[/QUOTE]

Samaa mietin. En mie tarvi valokuvia, riittää kun näkee loistavat silmät ja kuulee mitä lapsi on tehnyt. Eikä niissä paikoissa missä olen työskennellyt, olla hampaat irvessä viety kameran takia tenavia mäkeen ja makkaranpaistoon. Ei oo vanehmmat kyselleet valokuvia, nekin kattelee niitä innokkaita lapsosiaan.

Jes. :D

Tuossa viimeksi kun vein 6v tyttöni uimaan uimahalliin josta löytyy luolavirtausta, isoja vesiliukumäkiä, ulkoallas, porealtaita jne niin koko uimassa oloaika odotettiin että päästään syömään eväitä...

Kerrotko mikä halli tämmöinen on? Kun monta kertaa vuodessa siellä suunnassa käydään, ja perhe rakastaa uimista, voisi olla mieluinen vierailupaikka.

Yksityisenä ryhmiksenä täytyy sanoa että hahhaa:-D !
Meillä on AITOJA virike-luonto-piknik retkiä 1-3 kertaa joka viikko, myös talvella. Niissä on rento meno vaikka aikatauluista pitääkin pitää kiinni kun mennään johonkin pisteeseen B pisteestä A.
Olemme Helsingissä Keskuspuiston vieressä ja oma pikku puistokin vieressä.

Minsi jättää siihen? Eskari ei oo pakollinen, samaa pk-paskaa se on ku hoitokin. Niin ja kotikoulua suosittelen, ei tarvii lasten osallistua tommoseen teeennäiseen hupiin ja touhuun sielläkään.

Mitäs se sua nyppii, jos joku haluaa hoitaa lapsensa kotona eskari ikään asti ?
Elämä on ehkä kohdellut sua kaltoin mutta eihän toisten lastenhoito ole sulta mitenkään pois ?

[QUOTE="poikia3";28053837]Kerrotko mikä halli tämmöinen on? Kun monta kertaa vuodessa siellä suunnassa käydään, ja perhe rakastaa uimista, voisi olla mieluinen vierailupaikka.[/QUOTE]

Eriksdalsbadet Skanstullissa.

Myös husbybadetissa on samoja juttuja, parempia mäkiäkin mutta on meille turhan kaukana joten harvoin käydään.

Mä en ymmärrä tota ap:n kirjoitustyyliä tähän ja olen aika varma että lapsista ainakin suurimmalla osalla on ollut oikein hauskaa.

Meidän päiväkodissa ei ole koskaan mitään dokumentoitu,eikä ole mitään suorittamismeininkiä. Lapselta kuulen suoraan sen mitä hauskaa ovat tehneet, oli se sitten kotileikkiä, askartelua, leivontatuokio, jumppaa tai metsäretki. Tunnustan että itse en jaksais olla viikosta toiseen niin aktiivinen kuin nuo työkseen hyvin lastani hoitavat ammattilaiset.

Meillä tehdään luontoretkiä viikoittain =) Viimeksi tiistaina oltiin mäessä, mukana kertakäyttögrillit ja kasvissosekeitto ja leipää. Voi sitä riemua, kun saivat pari tuntia laskea mäkeä kavereiden kanssa ja syötiin vielä "lounaskin" ulkona =) Ja joo, otin kännyllä pari kuvaakin...

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="pph";28053907]Meillä tehdään luontoretkiä viikoittain =) Viimeksi tiistaina oltiin mäessä, mukana kertakäyttögrillit ja kasvissosekeitto ja leipää. Voi sitä riemua, kun saivat pari tuntia laskea mäkeä kavereiden kanssa ja syötiin vielä "lounaskin" ulkona =) Ja joo, otin kännyllä pari kuvaakin...[/QUOTE]

Ja toki grillin lisäksi oli makkaraakin tarjolla ja mehua =)

Isöäitini lapsuus 1900-l alkupuolen maalaistalossa pohjois-Pohjanmaalla oli sellaista, että porukat lähti päiväksi metsätöihin ja lapsille heitettiin tuvan lattialle leipänopposia siksi ajaksi. Yksi naapurin lapsi oli mm. köysi nilkan ympärillä pihalla. Oli se niin ihanaa ennen, kun äidit oli kotona....

Mitäs se sua nyppii, jos joku haluaa hoitaa lapsensa kotona eskari ikään asti ?
Elämä on ehkä kohdellut sua kaltoin mutta eihän toisten lastenhoito ole sulta mitenkään pois ?

Kyllä se voi olla. Nämä omahyväiset mammat paapovat mukulansa piloille, eivätkä ymmärrä sosiaalistaa kersojaan ajoissa. Ongelmia tulee (myös niille muille, kun toistaidottomat ja shokissa olevat 6-vuotiaat joutuvat yhtäkkiä ison lapsiryhmän joukkoon.

Jälleen kerran tässä on vaan ap:n puoli tarinasta. Emme tiedä mitä pihassa on oikeasti tapahtunut. Jotenkinhan se kotiäitiys on selitettävä, niin että itselle tulee hyvä olo. Ollos hyvä vaan. Toivottavasti sinulla nyt on parempi mieli. En ymmärrä, miksi toisten valinnoista täytyy nähdä näin paljon vaivaa...

[QUOTE="Heli";28053761]Ikävä pudottaa sinut maan päälle, mutta kukaan vanhempi ei ole vaatimassa mitään kuvia. Itse olin aivan hämmästynyt, kun sain käteeni kansion, johon oli laitettu lapsesta vuoden aikana otettuja kuvia. En todellakaan odottanut mitään sellaista, mutta olihan se hieno yllätys.[/QUOTE]

Niin no enpä kovinkaan korkealta pudonnut, kun itse tiedän että näitä vanhempia on olemassa ;) Ja teidän myös henkilökunnan mielipiteitä ja kantaa. Enkä nyt lähde yleistämään että kaikkialla näin on, mutta valitettavasti joissakin tapauksissa näin on. Ja kyllä sen suorittamisen näkee kun sellaiseen paikkaan tutustuu, ja sitten näkee kun asiat tehdään erilaisella asenteella millaista sekin on...

Kyllä se voi olla. Nämä omahyväiset mammat paapovat mukulansa piloille, eivätkä ymmärrä sosiaalistaa kersojaan ajoissa. Ongelmia tulee (myös niille muille, kun toistaidottomat ja shokissa olevat 6-vuotiaat joutuvat yhtäkkiä ison lapsiryhmän joukkoon.

Mun lapsi ei kylllä joutunut shokkiin, vaikka "joutuikin" kasvamaan kotona =D Päinvastoin, on erittäin soisaalinen, suosittu ja lahjakas. Jopa nyt koululaisenakin vielä. Ikävä tuottaa pettymys.

Yhteistyössä