Onko ok syömiset? Missä voisin tarkkailla, että syön oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beijooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Beijooni

Vieras
Tavoitteena on siis pudottaa painoa...

Esimerkkejä syömisestä:
aamiainen (tunti heräämisestä) omena ja appelsiini
lounas munakas tonnikalalla, lisänä tomaattia, kurkkua ja paprikaa.
Välipala maustettua jogurttia ja hedelmä
Päivällinen peruna, pihvi (n. 120 g), yrttivoita ja salaattia, lasi maitoa
Iltapala puuro kiisselillä (itse tehty) tai marjoilla, lasi maitoa

Aamupala on ongelma, en vain voi syödä pariin tuntiin heräämisestä oikein mitään. Yököttää ja joskus jopa oksennan. Ollut ihan pienestä asti näin...

Onko tarpeeksi esim. proteiinia? Ja riittääkö silloin jos syön esim kasvissosekeittoa kananmuna lisäksi? JOku varmaan huomauttaa tuosta jogurtista, mutta siitä en halua luopua. En syö sitä joka päivä, ehkä kahdesti tai kolmesti viikossa. Muutoin menee hedelmää raejuustolla tai pieni leipä kasviksilla ja leikkeleellä. Ja vettä tietenkin pyrin juomaan pari litraa päivässä.

Kannattaa kokeilla kiloklubia ja ensimmmäiset päivät ihan oikeasti punnita kaikki. Ihminen tuppaa arvioimaan tosi paljon vikaan ruokien paino. Näin saat tietää kuinka paljon ihan oikeasti syöt. Itse kiinnitin huomiota tuohon iltapuuroon. En itse syö illalla mitään hiilaripitoista eli kiisseli ja puuro pois.

Hedelmää liikaa niissä on sokeria, ja kuitua liian vähän.
Ota mukaan pähkinöitä, pellavasiemenrouhe ja vetttä 2 litraa päivässä.
Lounas on aika niukka. Kokeile rahkaa aamulla.

Kannattaa kokeilla kiloklubia ja ensimmmäiset päivät ihan oikeasti punnita kaikki. Ihminen tuppaa arvioimaan tosi paljon vikaan ruokien paino. Näin saat tietää kuinka paljon ihan oikeasti syöt. Itse kiinnitin huomiota tuohon iltapuuroon. En itse syö illalla mitään hiilaripitoista eli kiisseli ja puuro pois.

Kiloklubia suosittelen minäkin!
Illan hiilihydraatteja sen sijaan en jättäisi pois. Hiilihydraattipitoinen iltapala auttaa elimistöä hyvään uneen :)

[QUOTE="tiiu";28064545]Hedelmää liikaa niissä on sokeria, ja kuitua liian vähän.
Ota mukaan pähkinöitä, pellavasiemenrouhe ja vetttä 2 litraa päivässä.
Lounas on aika niukka. Kokeile rahkaa aamulla.[/QUOTE]

Olen kokeillut rahkaa, jogurtteja, leipää, kiisseleitä, hedelmiä, marjoja, puuroa, kasviksia, jopa lämmintä ruokaa aamulla, ei uppoa. Hedelmät menee, jos en syö niitä heti heräämisestä. Jopa hedelmäsmoothie johon on lisätty leseitä yms. yökkäyttää.

Eli kuitua pitää lisätä, pähkinöitä voisi ottaa välipalalle. Ja lounasta lisätä esim. miten? Mitä illalla voisi syödä mielummin kuin puuroa? Mihin minä tuon puuron laitan, tykkään siitä niin paljon :D

Kiloklubi siis... Täytyy käydä tutustumassa!

Aamun appelsiini pois, se on vain lihottavaa sokeria ja hampaille haitallista happoa. Vaihda puolet pienempään pihviin, syöt nyt päivällistä kahden aikuisen edestä. Iltapuuron tilalle yksi ruisleipäpala.

[QUOTE="tarmari";28064596]Kiloklubia suosittelen minäkin!
Illan hiilihydraatteja sen sijaan en jättäisi pois. Hiilihydraattipitoinen iltapala auttaa elimistöä hyvään uneen :)[/QUOTE]

Itsellä nimenomaan hiilaripitoinen iltapala tekee, että yöllä heräilen, näen painajaisia ja olen aamulla kiukkunen. Itse nukun parhaiten, kun olen illalla syönyt iltapalaksi vain mukillisen teetä (ilman makeutusta) sekä pienen kourallisen pähkinöitä

[QUOTE="vieras";28064703]Aamun appelsiini pois, se on vain lihottavaa sokeria ja hampaille haitallista happoa. Vaihda puolet pienempään pihviin, syöt nyt päivällistä kahden aikuisen edestä. Iltapuuron tilalle yksi ruisleipäpala.[/QUOTE]

Mistä ihmeestä keksit nämä ravitsemukselliset faktasi?:D

On totta, että hedelmiä ei kannata syödä liikaa, jos haluaa laihtua, sillä niissä tosiaan on sokeria. Mutta ei tuo appelsiini paha ole.

120g on oikein hyvä pihvin koko, siinä ei todellakaan ole mitään kahden aikuisen määrää. 100-120g on hyvä.

Puuro on hiilarinlähteenä parempi kuin leipä; leivässä on piilosuolaa, lisäaineita jne. Puuroa saa syödä myös huomattavasti isomman määrän kuin ottais vastaavat kalorit leivästä.

Yhteistyössä