Toimiko myyjä oikein? Erikoinen asiakaspalvelu kokemus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Menin erääseen sisustuskauppaan hakemaan yhtä tiettyä vahakangasta mitä olin siellä jo aiemmin katsellut. Nyt siellä on isot alet joten päätin lopulta hakea sen.

Menin liikkeeseen ja näin kyllä toisessa päässä asiakkaita ja myyjän, mutta vahakankaiden luona ei ollut ketään. Menin sinne ja huomasin, että kyseistä kangasta on jäljellä enää ehkä juuri ja juuri tarvitsemani määrä. Otin rullan irti telineestä ettei kukaan muu vaan käy välissä sitä nappaamassa, kun odotan vuoroani.

Seisoskelin siinä ja kun myyjä tuli kassalle niin kysyin ohimennen häneltä, että paljonko arvelee kangasta olevan rullassa. Sen jälkeen myyjä rahasti edellisen asiakkaan ja sitten kysyi, että kuka on seuraava. En sanonut mitään, koska tiesin ettei ole minun vuoroni. Eräs suunnilleen ikäiseni noin 30v nainen sanoo, että hänen vuoronsa. Myyjä kysyy, että mitä hän ottaa ja nainen osoittaa minua ja sanoo, että "tota kangasta".

Ja arvatkaa mitä myyjä teki?! Mitään sanomatta käveli luokseni ja nappasi rullan kädestäni ja lähti pois. Jäin täysin hölmistyneenä hetkeksi seisomaan paikalleni ja sitten marssin liikkeestä pois.

Toimiko myyjä oikein?

[QUOTE="vieras";28080563]Menin erääseen sisustuskauppaan hakemaan yhtä tiettyä vahakangasta mitä olin siellä jo aiemmin katsellut. Nyt siellä on isot alet joten päätin lopulta hakea sen.

Menin liikkeeseen ja näin kyllä toisessa päässä asiakkaita ja myyjän, mutta vahakankaiden luona ei ollut ketään. Menin sinne ja huomasin, että kyseistä kangasta on jäljellä enää ehkä juuri ja juuri tarvitsemani määrä. Otin rullan irti telineestä ettei kukaan muu vaan käy välissä sitä nappaamassa, kun odotan vuoroani.

Seisoskelin siinä ja kun myyjä tuli kassalle niin kysyin ohimennen häneltä, että paljonko arvelee kangasta olevan rullassa. Sen jälkeen myyjä rahasti edellisen asiakkaan ja sitten kysyi, että kuka on seuraava. En sanonut mitään, koska tiesin ettei ole minun vuoroni. Eräs suunnilleen ikäiseni noin 30v nainen sanoo, että hänen vuoronsa. Myyjä kysyy, että mitä hän ottaa ja nainen osoittaa minua ja sanoo, että "tota kangasta".

Ja arvatkaa mitä myyjä teki?! Mitään sanomatta käveli luokseni ja nappasi rullan kädestäni ja lähti pois. Jäin täysin hölmistyneenä hetkeksi seisomaan paikalleni ja sitten marssin liikkeestä pois.

Toimiko myyjä oikein?[/QUOTE]

Myyjä ei tiennyt, että oli oikeasti sinun vuorosi. Olisin sanonut sinuna, että nyt on minun vuoroni ja otan tätä kangasta näin ja näin paljon

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Myyjä ei toiminut oikein, mutta periaatteessa se toinen asiakas oli ennen sinua joten jos tarvitsi sitä vahakangasta niin periaatteessa hänellä oli oikeus saada sitä ennen sinua. Hankala tilanne. Myyjän käytös oli kyllä tylyä. Puhumalla tuollaiset asiat hoidetaan.

[QUOTE="alkup";28080584]Siis ei ollut minun vuoroni. Niinhän minä kirjoitin ja siksi en sanonutkaan mitään,kun ei ollut tarvetta etuilla. En vain arvannut, että minulta voidaan viedä tuote kädestä.[/QUOTE]

Anteeksi. Käsitin väärin.

Periaatteessa myyjä palveli siinä järjestyksessä sitten kuin te olitte tulleet liikkeeseen.

Anteeksi. Käsitin väärin.

Periaatteessa myyjä palveli siinä järjestyksessä sitten kuin te olitte tulleet liikkeeseen.

Palveli joo, mutta tuote oli minulla kädessä varattuna jo. Siksi en ihan ymmärrä. Mitä jos minä olisin kassalla ja sanoisin sitten vielä, että "otan lisäksi tuon lyhdyn mikä on tuolla takana olevalla rouvalla kädessä". Samassa liikkeessä myynnissä siis kankaita ja muuta sisustustavaraa. Onko minulla siis oikeus jonossa edellä olevana ottaa joltain viimeinen lyhty, jos nyt vain satun ehtimään ensin kassalle vaikka tuote olisikin jo toisen kädessä? Vai koskeeko tämä kankaita vain?

Sama voi tapahtua missä tahansa kaupassa. Jos toinen asiakas haluaa suklaamuroja ja sinä juuri otit viimeisen paketin hyllystä niin ei muroja sinun käsistä oteta ja anneta toiselle asiakkaalle. Ihan sama kenen vuoro on tai mistä tuotteesta on kyse.

Ottamalla kangasrullan käteensä osoittaa jo, että olet aikeissa ostaa sitä kangasta. Myyjä oli täysi idiootti.

[QUOTE="alkup";28080611]Palveli joo, mutta tuote oli minulla kädessä varattuna jo. Siksi en ihan ymmärrä. Mitä jos minä olisin kassalla ja sanoisin sitten vielä, että "otan lisäksi tuon lyhdyn mikä on tuolla takana olevalla rouvalla kädessä". Samassa liikkeessä myynnissä siis kankaita ja muuta sisustustavaraa. Onko minulla siis oikeus jonossa edellä olevana ottaa joltain viimeinen lyhty, jos nyt vain satun ehtimään ensin kassalle vaikka tuote olisikin jo toisen kädessä? Vai koskeeko tämä kankaita vain?[/QUOTE]

minä olisin jäänyt kysyyn vielä myyjältä, että olisiko kenties tätä kangasta varastossa lisää tai löytyykö muista ketjunliikkeistä. (Jos kyseiselle kaupalla on liikkeitä muuallakin Suomessa)

Ymmärrän harmisi. Ikävä tilanne

minä olisin jäänyt kysyyn vielä myyjältä, että olisiko kenties tätä kangasta varastossa lisää tai löytyykö muista ketjunliikkeistä. (Jos kyseiselle kaupalla on liikkeitä muuallakin Suomessa)

Ymmärrän harmisi. Ikävä tilanne

Myyjä sanoi jo siinä kohtaa, että siinä on kaikki mitä on jäljellä kun kyselin aiemmin häneltä, että paljonko arvelee kangasta siinä olevan. Eikä ole mikään ketju niin ei löydy muualta.

Minäkin olisin kyllä pitänyt rullasta kiinni ja sanonut että tämä on mulle jo tulossa.

Eihän sitä muissakaan kaupoissa viedä tavaroita muiden käsistä.

Tosin miten musta tuntuu että olen elänyt itsekin joskus tuollaisen kohtauksen jossain kaupassa :)

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
[QUOTE="alkup";28080637]Myyjä sanoi jo siinä kohtaa, että siinä on kaikki mitä on jäljellä kun kyselin aiemmin häneltä, että paljonko arvelee kangasta siinä olevan. Eikä ole mikään ketju niin ei löydy muualta.[/QUOTE]

Ok.
Harmillinen juttu.

minulta ei ole koskaan viety käsistä mitään kaupassa. Ymmärrän hyvin, että olit häkeltynyt. Nyt kun mietin, olisin varmaan itsekin ollut häkeltynyt tilanteesta

Jos kyse oli rullatavarasta, jota myydään vain myyjän mittaamana ja leikkaamana toimit väärin nappaamalla sen pienenkin pätkän mukaasi kassalle. Yleensä niin ei tehdä ja myyjää on todennäköisesti ottanut päähän omatoimisuutesi. Kirjoitit itsekin, ettet ollut aivan varma onko kangasta haluamasi määrä ja olisit joka tapauksessa teetättänyt myyjällä saman työn kuin sinua edellä oleva asiakas eli mittauttamalla kankaan.

Koska edellinen asiakas noudatti liikkeen sääntöjä ja jonotti asiallaisesti vuoroaan hän oli etuoikeutettu saamaan kankaan. Se, että olisit pitänyt puolesi olisi vain pahentanut asemaasi.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
Mietin kuitenkin yhtäjuttua, joka voisi olla vastaava. Minulla oli aika parturiin ja menin juuri siihen aikaan kun aika oli. Parturiin tuli yksi pienenpaikkakunnan "kermaan" kuuluva joka kysyi, että ehtisikö parturi leikata mitenkään sinä päivänä hänen tukkaansa. Niinpä tämä uusi tulokas vei minun aikani ja minua palveltiin vasta sitten tämän kyseisen henkilön jälkeen. Olin kauhean häkeltynyt enkä saanut sanaa suustani. aikaa tästä on jo yli 10- vuotta, mutta nyt muistui mieleeni.
Ymmärrän hyvin tilanteesi. joskus on niin häkeltynyt, että ei osaa mitään sanoa.

[QUOTE="vieras";28080638]Minäkin olisin kyllä pitänyt rullasta kiinni ja sanonut että tämä on mulle jo tulossa.

Eihän sitä muissakaan kaupoissa viedä tavaroita muiden käsistä.

Tosin miten musta tuntuu että olen elänyt itsekin joskus tuollaisen kohtauksen jossain kaupassa :)[/QUOTE]

:D Mä taas näen elävänä tilanteen, mutten itse ole tainnut olla osallisena! :D Todellakin on sekopäistä "asiakaspalvelua". :D

[QUOTE="Vieras";28080670]Todella tökeröä! :O Laita viestiä tuosta liikkeen omistajalle, että jatkossa osaisivat ohjeistaa henkilökuntaansa toimimaan oikein.[/QUOTE]

Siis ohjeistaa olemaan noudattamatta liikkeen tapoja? Ja sitten se toinen asiakas olisi valittanut siitä, että liikkeessä suositaan tavoista piittaamattomia asiakkaita? Hyvä hyvä, tätä itsekeskeisyyden kirkasta logiikkaa!

Kannattaa tosiaan polkea heti jalkaansa, jos maailmassa ei tehdä niin kuin MINÄ TAHDON. Halauksia ja rutistuksia vaan sinne päin!

Siis ohjeistaa olemaan noudattamatta liikkeen tapoja? Ja sitten se toinen asiakas olisi valittanut siitä, että liikkeessä suositaan tavoista piittaamattomia asiakkaita? Hyvä hyvä, tätä itsekeskeisyyden kirkasta logiikkaa!

Kannattaa tosiaan polkea heti jalkaansa, jos maailmassa ei tehdä niin kuin MINÄ TAHDON. Halauksia ja rutistuksia vaan sinne päin!

Aasi myyjä on näemmä eksynyt 2+ palstalle.

Jos kyse oli rullatavarasta, jota myydään vain myyjän mittaamana ja leikkaamana toimit väärin nappaamalla sen pienenkin pätkän mukaasi kassalle. Yleensä niin ei tehdä ja myyjää on todennäköisesti ottanut päähän omatoimisuutesi. Kirjoitit itsekin, ettet ollut aivan varma onko kangasta haluamasi määrä ja olisit joka tapauksessa teetättänyt myyjällä saman työn kuin sinua edellä oleva asiakas eli mittauttamalla kankaan.

Koska edellinen asiakas noudatti liikkeen sääntöjä ja jonotti asiallaisesti vuoroaan hän oli etuoikeutettu saamaan kankaan. Se, että olisit pitänyt puolesi olisi vain pahentanut asemaasi.

Todellakin taitaa olla samainen myyjä kyseessä. :D

Niin minä olin siis joka tapauksessa ottamassa sen kankaan, oli sitä minkä verran tahansa. Mutta ihan sama... pitäkööt jatkossakin kaikki kamansa. Hyvä kokemushan kerrotaan ehkä yhdelle, huono kymmenelle.

Yhteistyössä